Gå til innhold

Tar du hensyn til terapeut ved å unnlate å informere om tilbakegang ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har snakket om at jeg har hatt en god utvikling i terapien. Ila de siste ukene har den psykiske helsen forverret seg betraktelig, spes. med tanke på økte selvmordstanker/dyp smerte. Informerer du terapeuten om det? Jeg ønsker ikke å skuffe han, jeg vil fremstå konstruktiv. Samtidig vet jeg intellektuelt at det er "min terapi", men jeg hadde håpet at tankene skulle avta så jeg slapp å ned i denne materien igjen.

Anonymkode: 6fe8a...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med å forstå denne greien med å ikke skuffe behandler. Hen blir jo ikke personlig fornærmet eller berørt av at du sliter. Behandler har hørt alt før og er ikke der for å dømme. 

Si det akkurat som det er du. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette. Forstår du konseptet med terapi? At det er du som skal få hjelp? Hvordan kan du få hjelp hvis du ikke er ærlig om hvordan du har det?

Anonymkode: c0096...f5d

Skrevet

Du tar ikke hensyn til terapeuten på den måten, snarere tvert i mot ved å gjøre jobben til h*n vanskelig.

Skrevet

Takk for alle svar. Ja, jeg forstår konseptet. Jeg tenker å være ærlig. Det kan være nyttig materiale i terapien at jeg har høy grad av empati for og omsorg+overansvar for andre. Det ekstremt krevende for meg å ta hensyn til meg selv.

Anonymkode: 6fe8a...148

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...