Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren, for sent ute??

Gjest (ikke undertegna)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegna)

Jeg skulle gjerne gått ned noen kilo til sommerenjeg.. Trivselsvekta er på ca 10 kg mindre enn jeg er nå. Har ikke nøyaktig vekta mi, men tror det er ca 10 kg. Er det mulig å klare dette?? Enten på sunn elelr mindre sunn måte... Jeg trenger for selvtillitens skyld å gå ned ivertfall.

Hilsen jente på 19 som skal til syden i juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råder deg til å gjøre det på en sunn måte. Hva med å snakke med legen din og spørre om råd om en sunn vektreduksjon? Bare vær forsiktig, ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Råder deg til å gjøre det på en sunn måte. Hva med å snakke med legen din og spørre om råd om en sunn vektreduksjon? Bare vær forsiktig, ok?

Prøv å sette opp et seriøst kost og treningsprogram for deg selv. Tren og spis sunt - men ikke sult deg! Hvis du er flink med trening og spiser riktig så får du ihvertfall strammet opp og blir fastere til bikinisesongen! ;)

Gå inn på www.slankenett.no. Der får du tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spiser sunt og lite fett (ca 1500 kalorier daglig), holder deg unna for mye festing (utrolig hvor mye man legger på seg av alkohol!), drikker minst to liter vann for dagen, trener/går tur osv, kan du fint gå ned 3-4 kg på en måned. Ut mai og juni kan du altså ha gått ned rundt 6-8 kg.

Men gjør det på en fornuftig måte, slik at du ikke ender opp som en jojo-slanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kilo til sommeren høres mye ut, men alt er bedre enn ingenting! Begynner du ikke nå, blir det enda lenger til du har kvittet deg med kiloene. Ikke tenk på hvor mye du skal ned, men tenk at uansett hvor mye du klarer, så blir du tynnere enn du er nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegna)

Takker for alle svar.

Ja, setter i gang nå, så får man bare se hvordan det går, om jeg kommer med ned ivertfall noen kilo. Har gått en tur i en og enhalv time i dag ivertfall! Men kostholdet er litt vanskelig å styre ordentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest PecMan

Det er aldri for seint å legge om til ein sunnare livsstil med betre kosthold, og trening!

Du kan godt gå ned 10 kilo på nokre månadar. Ein del av dette vil vere vassvekt (hugs at kroppen er 70% vatn...), og ein del fett og musklar. Kunsten/målet er å minimere muskeltapet slik at ein ikkje endar opp med dårligare forbrenning (musklar er effektive forbrenningsmaskiner!)

Når det gjeld trening så vil eg anbefale ein 2-3 økter med kardio-trening i veka, f.eks aerobic, tredemølle, sykling eller liknande. Minimum ein halv time viss ein brukar moderat intensitet, mindre viss ein køyrer intervall eller anna høgintensitetstrening. Mange meinar at fettforbrenningstrening (moderat intensitet) bør gjerast på tom mage, altså helst tidleg om morgonen før frokost, for at det skal vere mest effektivt.

Ein 2-3 økter der du trenar vekter er lurt. Du er interessert i å halde på den muskelmassen du har, og eg vil og tru du likar å halde deg "fast i fisken" :) Ikkje ver bekymra for å få store musklar, sidan det er veldig få jenter som har forutsetningar for dette.

Når det gjeld kosthold så bør du prøve å ligge ca. 500-1000 (ikkje meir!) kaloriar under vedlikehaldsinntaket, som du kan seie er ca. 25-30 x kroppsvekt i kg. Pass på å få i det nok proteinar (ca. 1g pr kg. fettfri kroppsvekt) og ikkje et for mykje høgglysemiske karbohydratar.

Et dessuten mange små måltid gjennom dagen i staden for få store.

Elles så fins det jo veldig mykje bra info på nettet om kosthold og trening, bl.a her på doktoronline. Les deg sunn! :)

Lykke til med din nye livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...