Gå til innhold

Hjelp!Ned i vekt etter 4 fødsler.

Jasminew

Anbefalte innlegg

Hei. jeg strever å strever, men det er vanskelig når enn ikke har en plan å gå etter, kan jeg drikke et glass brus?? ta en sjokolade i uken? eller blir jeg feit av alt jeg spiser??

vell, da jeg fikk mitt første barn som 19 åring, lagg jeg på meg 16 kg,veide 50 fra førav, er 1.70 cm høy.

da jeg fikk mitt andre barn lagg jeg på meg kun 6 kg. begge gangene raste kiloene ned av seg selv, uten noen trening, og jeg spiste vanelig.

jeg har alltid vært slank, har jobbet som modell tidligere, men jeg har alltid kunnet spise det jeg vil. da jeg fikk mitt 3 barn lagg jeg på meg 30 kg. og veide 63 etter fødselen, uten trening osv.. jeg gikk aldri ned mere forde jeg fikk et barn til for 5 mndr siden, da lagg jeg på meg 20 kg.

nå har det seg slik at jeg har fått en pose på magen som ikke går bort, jeg kan se ok ut når jeg står oppe, men valkene legger seg på ryggen og sidene og forran med en gang jeg setter meg, jeg som alltid har sett bra ut i bikini tørr aldri vise meg slik på stranden, jeg er nå 26 år.

det sliter på meg hver dag, jeg har blitt veldig deprimert pga dette, jeg skammer meg nesten,syns jeg er stygg, jeg orker ikke ha det slik, jeg ammer dette barnet, det gjorde jeg ikke med de 3 første, alle sier jo at du går ned i vekt når du ammer, men det er jo tull.... jeg går ikke ned noenting utenom det babyen veide osv..

jeg sluttet også å røyke da jeg var 7 mndr på vei, og akter ikke å begynne igjen,kjipt at du blir tykk av å slutte å røyke.

jeg har nå begynt å trene for første gang i mitt liv, jeg MÅ ned noen kilo før sommersesongen, men det begrenser seg med hva jeg får tid til med 4 barn under 7 år.

jeg veier nå 73 kg og er 1.70 høy. er jeg ikke da 13 kg i overvekt??

jeg vil og skal og mååå ned 13 kg, jeg vil veie 60 igjen, det var en ok vekt syntes jeg.

hvordan skal jeg klare dette? hvilken trening er mest effektiv??

hvist ikke noen hjelper meg med en normal slankekur snart så slutter jeg å amme for så å slutte å spise.

jeg legger ikke på meg, men tar heller ikke av meg, jeg begynte å trene for 3 uker siden, hardt. 10 timer i uken, hva er lurest? å sykkle,springe, gå?? hvor lenge hver dag? eller må jeg hver dag?hva er mest effektivt av å trene vekter? og springe for eksempel?? hvor mange sit ups må jeg ta pr dag?

hva kan jeg spise uten å legge på meg, men samtidig ta av meg?? ellers ser jeg jo bra ut, det er bare den magen, og litt rumpe og lår...

VÆR SÅ SNILL... hjelp meg før jeg blir knust, gråter hver dag pga dette, passer ingenting av det gamle tøyet mitt, jeg som kom inn i XS tidligere, nå bruker jeg 42.*SNUFS* hjelp meg....

klem fra Jasmine 26 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Så trist at du skal ha så store komplekser for kroppen din. Personlig synes jeg du har satt deg et altfor voldsomt mål - 60 kilo på 170 cm er ganske lite. Mitt tips er at du gir blaffen i vekta, og heller fokuserer på utseendet (bruk målebånd eller rett og slett bruk klesstørrelser som mål).

Du har så mange spørsmål at jeg anbefaler deg å investere i et kurs. Ut fra tilbakemeldinger her på forum ser det ut til at Libra er et kurs som fungerer bra for de fleste - her er det ikke fokus på kalorier, men på hva slags mat som er sunn og hva som er mindre sunt. Det virker kanskje dyrt å begynne på kurs - men dette er tross alt en investering i både velvære og helse! :o)

Flott at du har begynt å trene, men ikke gap over for mye til å begynne med slik at du går på en smell. Er det på treningsstudio du trener så anbefaler jeg deg å benytte så mange av tilbudene der som mulig, slik at du får variasjon i treninga. Man tenker jo gjerne at forbrenningstrening er aktiviteter som sykling og løping, men husk at jo mer muskelmasse du har jo høyere blir grunnforbrenningen i kroppen. Det er derfor smart å kombinere utholdenhetstrening med vanlig styrketrening. Jeg foreslår at du trener 3-4 økter i uka, og at minst 2 av disse er fokusert på typisk utholdenhetstrening (spinning, stepaerobics, jogging e.l.), mens 1-2 økter har overvekt av styrketrening (i apparater eller bodypump i sal).

Lykke til med fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnien

Heisann. Så trist at du skal ha så store komplekser for kroppen din. Personlig synes jeg du har satt deg et altfor voldsomt mål - 60 kilo på 170 cm er ganske lite. Mitt tips er at du gir blaffen i vekta, og heller fokuserer på utseendet (bruk målebånd eller rett og slett bruk klesstørrelser som mål).

Du har så mange spørsmål at jeg anbefaler deg å investere i et kurs. Ut fra tilbakemeldinger her på forum ser det ut til at Libra er et kurs som fungerer bra for de fleste - her er det ikke fokus på kalorier, men på hva slags mat som er sunn og hva som er mindre sunt. Det virker kanskje dyrt å begynne på kurs - men dette er tross alt en investering i både velvære og helse! :o)

Flott at du har begynt å trene, men ikke gap over for mye til å begynne med slik at du går på en smell. Er det på treningsstudio du trener så anbefaler jeg deg å benytte så mange av tilbudene der som mulig, slik at du får variasjon i treninga. Man tenker jo gjerne at forbrenningstrening er aktiviteter som sykling og løping, men husk at jo mer muskelmasse du har jo høyere blir grunnforbrenningen i kroppen. Det er derfor smart å kombinere utholdenhetstrening med vanlig styrketrening. Jeg foreslår at du trener 3-4 økter i uka, og at minst 2 av disse er fokusert på typisk utholdenhetstrening (spinning, stepaerobics, jogging e.l.), mens 1-2 økter har overvekt av styrketrening (i apparater eller bodypump i sal).

Lykke til med fortsettelsen!

Først vil jeg begynne med å si: TA DET MED RO JENTE!!

For det første veier du IKKE for mye nå...

For det andre får de aller fleste normale kvinner valker når de sitter, og INGEN reagerer på om du også får det, hvem gidder vel å tenke: "OJoj se på hun der som sitter der med de 4 barna rundt seg, hun har jo valker når hun sitter!!" Det er jo helt normalt ! Det er som å tenke: "Å se på hun, hun viser tenna når hun smiler!" Det er lisom noe de aller fleste gjør, så lenge de ikke anstrenger seg for å ikke gjøre det! Og jeg synes ikke du skal anstrenge deg for å ikke få valker når du sitter.

En annen ting jeg synes er dumt er at du "truer" med å slutte å spise, det tyder på at du har et veldig anstrengt forhold til kroppen din og vil risikere livet ditt på å bli slankere når du allerede er slank og fin! INGEN er perfekt, hvorfor må DU være det da??

Jeg vet nemlig hva spiseforstyrrelser dreier seg om...har hatt anoreksi selv, og vet at det følger mye mer bekymringer da enn de naturlige valkene jeg kanskje hadde før jeg ble syk. Jeg ser på bilder av meg selv fra da jeg var syk, og det var IKKE noe pent!! Vil DU ha oppmerksomhet for at du er normal, pen og slank jente, eller for at du er sykelig tynn? Still deg det spørsmålet, og tenk nøye over det. Er det egentlig oppmerksomhet du vil ha??

Jeg synes du skal tenke deg om 3 ganger før du begynner å slanke deg. Du risikerer å ødelegge deg for resten av livet. Du risikerer å ødelegge mye for barna dine med å selv utsette deg for de påkjenningene, og ved å være deprimert over en "bare" NESTEN perfekt kropp...er ikke det ganske banalt når du tenker over det??

Jeg vet hvordan du tenker, og jeg vet hvordan du føler det, så dette er ikke noe form for kritisering av deg som person, bare tenkemåten din, som jeg av egen erfaring vet hva kan føre til. Jeg var så oppgitt over min egen kropp som allerede var fin og slank, men ikke HELT perfekt at jeg nesten sultet meg ihjel, jeg ødelagte for meg selv, familien min og vennene mine ved å holde på sånn. Og jeg døde nesten. Jeg ga opp livet, sluttet å spise og lå i sengen min og ventet på å dø, BARE fordi jeg ville være perfekt.

Nå er jeg slank, men kanskje ikke helt perfekt, men jeg trives med meg selv, lever livet og er glad jeg lever den dag i dag.

Vil bare du skal tenke deg om...mange ganger...kan du det.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylfidea

Først vil jeg begynne med å si: TA DET MED RO JENTE!!

For det første veier du IKKE for mye nå...

For det andre får de aller fleste normale kvinner valker når de sitter, og INGEN reagerer på om du også får det, hvem gidder vel å tenke: "OJoj se på hun der som sitter der med de 4 barna rundt seg, hun har jo valker når hun sitter!!" Det er jo helt normalt ! Det er som å tenke: "Å se på hun, hun viser tenna når hun smiler!" Det er lisom noe de aller fleste gjør, så lenge de ikke anstrenger seg for å ikke gjøre det! Og jeg synes ikke du skal anstrenge deg for å ikke få valker når du sitter.

En annen ting jeg synes er dumt er at du "truer" med å slutte å spise, det tyder på at du har et veldig anstrengt forhold til kroppen din og vil risikere livet ditt på å bli slankere når du allerede er slank og fin! INGEN er perfekt, hvorfor må DU være det da??

Jeg vet nemlig hva spiseforstyrrelser dreier seg om...har hatt anoreksi selv, og vet at det følger mye mer bekymringer da enn de naturlige valkene jeg kanskje hadde før jeg ble syk. Jeg ser på bilder av meg selv fra da jeg var syk, og det var IKKE noe pent!! Vil DU ha oppmerksomhet for at du er normal, pen og slank jente, eller for at du er sykelig tynn? Still deg det spørsmålet, og tenk nøye over det. Er det egentlig oppmerksomhet du vil ha??

Jeg synes du skal tenke deg om 3 ganger før du begynner å slanke deg. Du risikerer å ødelegge deg for resten av livet. Du risikerer å ødelegge mye for barna dine med å selv utsette deg for de påkjenningene, og ved å være deprimert over en "bare" NESTEN perfekt kropp...er ikke det ganske banalt når du tenker over det??

Jeg vet hvordan du tenker, og jeg vet hvordan du føler det, så dette er ikke noe form for kritisering av deg som person, bare tenkemåten din, som jeg av egen erfaring vet hva kan føre til. Jeg var så oppgitt over min egen kropp som allerede var fin og slank, men ikke HELT perfekt at jeg nesten sultet meg ihjel, jeg ødelagte for meg selv, familien min og vennene mine ved å holde på sånn. Og jeg døde nesten. Jeg ga opp livet, sluttet å spise og lå i sengen min og ventet på å dø, BARE fordi jeg ville være perfekt.

Nå er jeg slank, men kanskje ikke helt perfekt, men jeg trives med meg selv, lever livet og er glad jeg lever den dag i dag.

Vil bare du skal tenke deg om...mange ganger...kan du det.....?

Jeg forstaar Jasmine veldig godt. Minnien, du har rett i at vekten hennes ikke er helseskadelig hoy i forhold til hoyden, men det er noe som heter trivselsvekt - og benbygning. Selv veier jeg 61 kilo og er 173 cm hoy. Jeg har klart aa gaa ned fra 75 kilo i lopet av et par aar, og jeg foler meg mye bedre. Jeg har tenkt aa gaa ned til 58 kilo naa foer sommeren -ikke fordi jeg trenger det helsemessig sett, men fordi jeg fortsatt har litt valker paa magen og fordi modellkarrieren ogsaa har godt av det. Jeg spiser sunt og regelmessig og har ikke faatt spiseforstyrrelser. Jeg kan godt skeie ut en gang i blant, og er ikke fanatisk. Skjonner godt at Jasmine vil ned i vekt, naar hun tidligere har vaert veldig slank. For det er - etter min mening -mer komfortabelt aa vaere den storrelsen man trives med. Endelig kan jeg gaa med de klaerne jeg vil uten aa bekymre meg over om de kler meg. Det er lettere aa trene -mindre aa drasse paa!

Lykke til Jasmine -jeg ville forsokt Libra eller Grete Roede hvis jeg var deg. Jeg har fulgt Weight Watcher's opplegg (bor i Storbritannia) og det har funket for meg! Men jeg er enig med Jasmine i at du boer holde hodet kaldt og ikke vikle deg inn i spiseforstyrrelser!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...