Gjest Fitnessjenta Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan få strammet opp rumpen min litt. Den er blitt veldig slapp i det siste. Hvis det er til noen hjelp, så trener jeg 3-6 dagen i uken. Det blir mye spinning, sykling og stepmaskin i tillegg til litt jogging, styrke og aerobic. Jeg prøver også å spise sunt, enda det ikke er den beste egenskapen min. Frokosten og lunsjen består av vann (el. cola light til lunsj), tre knekkebrød (90kcal) med pålegg (maks 100kcal) og av og til eple/gulrot. Mellom lunsj og middag blir det ofte en enkel kaffe latte. Til middag spiser jeg aldri mer enn 800kcal (som regel bare 400-600) for det meste grønnsaker. Jeg prøver å unngå å spise noe etter middag, men det hender jeg spiser et eple eller et knekkebrød til kvelds. Spørsmålet er: Er dette for mye? For øvrig veier jeg 57kg og er 162 cm høy. Kunne godt tenke meg å gå ned noen kilo og bli litt strammere i kroppen, spesielt stramme opp rumpen. Håper noen har et par gode råd, for jeg er så lei av å se ut som en 40-åring når jeg ikke engang er halvparten så gammel ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Med så lite mat ødelegger du forbrenningen, med så mye trening trenger du mer mat! Spis magert og spis deg mett! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selurdog Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Når du spiser så utrolig lite som du gjør, forbereder kroppen seg på hungersnød og skrur forbrenningen ned. Dermed forbrenner du MYE mindre enn du ellers ville gjort. Spis gjerne kveldsmat, men kanskje ikke etter kl.20. m.v.h *selurdog* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Du kommer bare til å ødelegge deg selv hvis du spiser så lite! Med så lite næring til de treningsmengdene blir du overtrent så det holder. Har du holdt på med dette lenge? I såfall bør du gradvis spise mer mat, fordi forbrenninga er redusert til bunnivå. Ikke la det gå mer enn maks 4 timer mellom hvert måltid, helst mindre. Spis sunn mat, mye protein, og ta tilskudd på omega3. Hvis du trener på kvelden, så er det veldig viktig å spise etterpå, uansett hvor sent det er! Det er dagens aller viktigste måltid! Å spise mer og sunn mat er beste tipset til deg for å få bort "hengerumpa". og ikke tenk på hva vekta viser, den skiller ikke mellom fett, muskler og vann. Går du opp i vekt kan du være sikker på at det er de to sistnevnte fordi du trener så mye. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fitnessjenta Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Med så lite mat ødelegger du forbrenningen, med så mye trening trenger du mer mat! Spis magert og spis deg mett! :-) Hva er det vanlig å spise i løpet av en dag, da? Jeg er aldri sulten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anis Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Med så lite mat ødelegger du forbrenningen, med så mye trening trenger du mer mat! Spis magert og spis deg mett! :-) Hengræv kaller man det på trøndersk..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hva er det vanlig å spise i løpet av en dag, da? Jeg er aldri sulten... Spis 4-5 måltider med mellommåltidene og spis til du er mett! Kan du med hånden på hjertet si at du aldri føler deg uvel med så mye trening og så lite mat? Grovt brød/knekkebrød uten margarin/litt lettmargarin med magert kjøttpålegg/kokt egg/eggerøre, mager ost, tomat og agurk. Juice av appelsin eller grapefrukt. Skummet melk, lettyogurt. 1-2 frukter for dag (ikke druer og banan) Magert kjøtt/fisk/kyllingfilet/fiskepudding stekt med lite fett i teflonpanne, masse kokte grønnsaker, råkost eller salat, kokt potet/ris. Kjøp gjerne en lettdressing uten olje/majones! Ha en tallerken med gulrøtter, kålrabi og selleristenger i kjøleskapet hvis du får lyst til å småspise. Kutter du ut alt fett bør du ta en ss med jomfruolivenolje på morgenen, da unngår du rynker og får i deg viktige fettsyrer. Drikk mye vann og bruk suketter i te hvis du drikker det! Vær forsiktig med brus selv om det er lettbrus. Skal du drikke alkohol så hold deg til lørdager. Skei gjerne ut på lørdagene uten å overdrive! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fitnessjenta Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Spis 4-5 måltider med mellommåltidene og spis til du er mett! Kan du med hånden på hjertet si at du aldri føler deg uvel med så mye trening og så lite mat? Grovt brød/knekkebrød uten margarin/litt lettmargarin med magert kjøttpålegg/kokt egg/eggerøre, mager ost, tomat og agurk. Juice av appelsin eller grapefrukt. Skummet melk, lettyogurt. 1-2 frukter for dag (ikke druer og banan) Magert kjøtt/fisk/kyllingfilet/fiskepudding stekt med lite fett i teflonpanne, masse kokte grønnsaker, råkost eller salat, kokt potet/ris. Kjøp gjerne en lettdressing uten olje/majones! Ha en tallerken med gulrøtter, kålrabi og selleristenger i kjøleskapet hvis du får lyst til å småspise. Kutter du ut alt fett bør du ta en ss med jomfruolivenolje på morgenen, da unngår du rynker og får i deg viktige fettsyrer. Drikk mye vann og bruk suketter i te hvis du drikker det! Vær forsiktig med brus selv om det er lettbrus. Skal du drikke alkohol så hold deg til lørdager. Skei gjerne ut på lørdagene uten å overdrive! :-) Da er vi enige. Det er vel omtrent dette jeg spiser, med unntak av melk og juice (har allergi) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.