Gjest karolina Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har holdt på å slanke meg en god stund nå, ved å spise mindre, sunnere og mosjonere mer, men nå føler jeg at det stopper opp.. Har gått ned fra 55-47kilo og nå beveger ikke vekten på seg lenger... Jeg spiser ikke så utrolig mye, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til lenger. Trener i tillegg 3 ganger i uka, og da jogger jeg 30-40 minutter. Sykler også endel når jeg skal komme meg frem og tilbake tilsteder, og noen ganger sykler jeg flere kilometer om dagen. Burde jeg øke treningen, eller minke matmengden? Spiser dette på en vanlig dag: Frokost: en brødskive med leverpostei, 1 glass skummet melk Lunsj: to knekkebrød med leverpostei Mellom: 1 frukt Middag: 1 potet, litt kjøtt, masse grønnsaker. Hva burde jeg gjøre? Vil bli slank til sommeren. Er forresten bare 155 cm høy, så vekten er ikke så lav for meg.. Vil helst ned til 44-45kg, men trener litt veiledning. Håper noen kan hjelpe meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selurdog Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei Karoline! Du spiser magert og lite, og kan ikke kutte noe der. Når man trener, bygger man opp muskelmasse. Muskler veier mer enn fett, så når du har kommet så langt ned i vekt som du har, vil mengden muskler du får overstige mengden fett du forbrenner. Dermed kan du gå opp i vekt, samtidig som du blir slankere. Du skriver ikke hva du spiser til kveldsmat, noe jeg håper du gjør. Spiser du for lite, forbereder kroppen seg på "hungersnød" og skrur ned forbrenningen. Dermed vil kroppen forbrenne mindre fett enn den ellers ville gjort. Håper dette var noe til hjelp, spør bare om det skulle være noe. m.v.h *selurdog* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karolina Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei Karoline! Du spiser magert og lite, og kan ikke kutte noe der. Når man trener, bygger man opp muskelmasse. Muskler veier mer enn fett, så når du har kommet så langt ned i vekt som du har, vil mengden muskler du får overstige mengden fett du forbrenner. Dermed kan du gå opp i vekt, samtidig som du blir slankere. Du skriver ikke hva du spiser til kveldsmat, noe jeg håper du gjør. Spiser du for lite, forbereder kroppen seg på "hungersnød" og skrur ned forbrenningen. Dermed vil kroppen forbrenne mindre fett enn den ellers ville gjort. Håper dette var noe til hjelp, spør bare om det skulle være noe. m.v.h *selurdog* Jeg spiser ikke noe etter klokken 6 på kveldene, ettersom jeg får sove dårlig om natten når jeg spiser kvelds. Jeg trener noe styrketrening, mageøvelser, beinøvelser ol. Det har hjulpet mye, men de siste 5 kiloene får jeg ikke bort. Skjønner ikke hvorfor heller, for jeg trener nok, og spiser sunt. Spiser aldri godteri, sjokolade osv.. Noen råd til hvilken mat som er veldig slankende? Og hvilken treningsform er best? Jeg jogger, men finnes det noen mer effektiv metode.. Tusen takk for svar forresten:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stifler Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Kombiner styrke- og utholdenhetstrening og gå ned i vekt. En studie viser at trening bestående av både styrke- og utholdenhetstrening er bedre for vekt reduksjon enn bare utholdenhetstrening. Vanligvis er bare utholdenhetstrening blitt anbefalt for personer som ønsker å gå ned i vekt.Ikke kutt ned på den sunne maten..d er ikke nøkkelen til en veltrent & slank kropp!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selurdog Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Jeg spiser ikke noe etter klokken 6 på kveldene, ettersom jeg får sove dårlig om natten når jeg spiser kvelds. Jeg trener noe styrketrening, mageøvelser, beinøvelser ol. Det har hjulpet mye, men de siste 5 kiloene får jeg ikke bort. Skjønner ikke hvorfor heller, for jeg trener nok, og spiser sunt. Spiser aldri godteri, sjokolade osv.. Noen råd til hvilken mat som er veldig slankende? Og hvilken treningsform er best? Jeg jogger, men finnes det noen mer effektiv metode.. Tusen takk for svar forresten:) Du virker fortsatt veldig opptatt av kiloene. Har du overskuddsfett på kroppen? Har du egentlig noe å "miste"? Når det gjelder "slankende" mat, så finnes det ingen mat uten kalorier. Du spiser allerede for lite synes jeg, og jeg tror du ville bli overrasket over hva som vil skje dersom du begunner å spise mer. Forbrenningen vil helt sikkert øke, og dette kan hjelpe deg med "de siste 5 kiloene". Skulle du gjøre noen endringer med hva du spiser vil jeg anbefale kun frukt til frokost og lunsj. Frukt bruker kroppen bare ca.30 min. på å fordøye, og da kan den resten av tiden fram til neste måltid forbrenne overskuddsfett. Ang.treningsform: En kombinasjon av utholdenhetstrening og styrketrening er fint. Styrketrening virker bedre på forbrenningen enn f.eks. jogging. Men husk på og også trene ryggen og ikke bare magen. De bør være omtrent like sterke. m.v.h 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.