Gjest karolina Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Har noen spørsmål anngående mat.. 1) er yoghurt slankemat? Perioder jeg ikke har så stor matlyst spiser jeg endel yoghurt. Er dette usunt?Spiser lett variant 2) Krymper magesekken hvis man drikker et glass med blandet eplecidereddik før måltidene? 3) er det treningen som er viktig når man skal slanke seg, eller er det kostholdet som teller? hva teller mest? 4) Er gulrøtter usunt å spise i store mengder? Noen ganger kan jeg spise 8 store gulrøtter daglig, og da får jeg noen ganger litt dårlig mage. Hvorfor? Håper noen kan svare:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 1) Yoghurt er bra, hvis den ikke innholder mye sukker. 2) Nei. Men det er mulig at det får magesekken til å tømme seg saktere. 3) Begge deler, de virker synergistisk. Begge virker dårlig alene. 4) Gulrøtter er sunt, men du kan teoretisk få gul-orangsj hud hvis du spiser for mye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 1) er yoghurt slankemat? Perioder jeg ikke har så stor matlyst spiser jeg endel yoghurt. Er dette usunt?Spiser lett variant melkeprodukter er jo ikke så veldig bra egentlig da, men hvis du først skal spise det er vel lett yoghurt det beste 2) Krymper magesekken hvis man drikker et glass med blandet eplecidereddik før måltidene? aldri hørt om før, men syns det høres veldig lite sannsynlig ut 3) er det treningen som er viktig når man skal slanke seg, eller er det kostholdet som teller? hva teller mest? begge deler er vel like viktig, vil jeg tro. Men du trenger vel ikke nødvendigvis trene knallhardt med vekter og sånn, men være mye i bevegelse..gå lange turer..etc 4) Er gulrøtter usunt å spise i store mengder? Noen ganger kan jeg spise 8 store gulrøtter daglig, og da får jeg noen ganger litt dårlig mage. Hvorfor? gulrøtter er jo sunt da..men åtte var mange! hvis du plutselig har begynt å spise så mange, og kroppen din ikke har vært vant til så mye grønnsaker før, kan det var grunnen til dårlig mage, eller så kanskje du reagerer litt på rå grønnsaker/frukt i store mengder...prøv å koke dem kanskje ?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei karolina, 1. Yogurt er gjerne ikke beste slankemat, men dersom matlysten er dårlig og du spiser lite, er yogurt et ok valg. Det er også bra at du velger lette typer. 2. Nei, magesekken krymper ikke på grunn av eplecidereddik. 3. Både treningen og kosten er viktig i slanking – begge teller like mye. 4. Gulrøtter er sunt, og er ikke i seg selv farlig å spise i store mengder – annet at du kan bli litt gul i huden. Men med 8 store gulrøtter antar jeg at kostholdet ditt blir altfor lite variert. Synes heller du skal moderere gulrøttene litt og spise variert fra både grønnsaker, frukt, kornprodukter, kjøtt/fisk, og melkeprodukter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.