Elaysa Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Min datter er 6.5 mnd, og jeg skal slutte å amme henne på dagtid, altså lunsj og middag. Det jeg lurer på er hvor mye morsmelkerstatning hun bør ha i seg til disse måltidene? Det er vanskelig å få henne til å ta flaske, kan jeg gi henne melk av kopp slik jeg gir henne vann etter middagsmaten? Og hvor mye vann bør hun drikke? det er jo ikke mye hun får i seg, meste parten renner jo ut igjen, men hun vil ikke ha tut på koppen, så hun drikker mens jeg holder glasset (leiper i seg). Slik spiser hun i løpet av en dag: Hun spiser tran og grøt etterfulgt av amming til frokost, banan/avokado etterfulgt av morsmelkerstatning til lunsj, middag og most frukt etterfulgt av vann til middag, og grøt etterfulgt av amming til kvelds. I tillegg ammer hun i 5 tiden om morgenen i sengen min, da drikker hun endel, ettersom puppene mine er temmelig fulle. Jeg ammer henne etter maten, da hun har en tendens til å sovne mett og fornøyd ved puppen, slik at jeg ikke får gitt henne vanlig mat. Dette gjør at det ikke er mye morsmelk hun får i seg (tror jeg) til hvert måltid. Vil gjerne amme til hun minst er året, men vil det ha noen effekt når jeg ikke ammer henne mer enn jeg gjør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Hei Elaysa, Det er vanskelig for meg å si helt nøyaktig hva din datter trenger av erstatning i tillegg til det hun ammer. Ved 6-9 mnd alderen trenger barn gjerne rundt 720-900 ml av morsmelkerstatning totalt gjennom en dag (3-4 240 ml flasker). Dersom de kun får morsmelk, gis dette etter behov. I tillegg til de 3 gangene du ammer henne nå, kan du evt pumpe deg slik at hun har morsmelk til lunsjen eller middagen eller gi rundt 1 flaske med erstatning. Du kan føle deg trygg på at hun får i seg tilstrekkelig med næring hvis vekten hennes utvikler seg normalt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.