Gå til innhold

Røykfrie utesteder


Gjest Røykfri

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Hehe! Tror de de hiver oss ut hvis vi lager røykerom i gangen? ;-)

Jeg har forresten tenkt til å røyke til de tar meg i nakken og rævva og slenger meg ut.

Den er jeg selvfølgelig helt med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Zirine

    7

  • Jane

    5

  • naiv

    5

  • vestlandsfanden

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Røykfri

Du begynte denne tråden med følgende spørsmål:

Komemr du til å dra på byen hvis alle utesteder blir røykfrie?

Min kommentar til spørsmålet ditt blir da følgende:

Dersom du tror at utelivet kun vil bestå av ikke-røykere som et resultat av dette,så tror jeg du tar feil!

Røykerne må nå klare å ta seg en tur ut uten å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Røykfri

Du begynte denne tråden med følgende spørsmål:

Komemr du til å dra på byen hvis alle utesteder blir røykfrie?

Min kommentar til spørsmålet ditt blir da følgende:

Dersom du tror at utelivet kun vil bestå av ikke-røykere som et resultat av dette,så tror jeg du tar feil!

Røykerne må nå klare å ta seg en tur ut uten å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renner ikke ned utestedene nå heller, men jeg ville ha gått enda mer sjelden ut, drukket fortere og mer. Blitt "ferdig" tidlig, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Røykerne må nå klare å ta seg en tur ut uten å røyke.

Å klare det er én ting. Om jeg hadde valgt det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renner ikke ned utestedene nå heller, men jeg ville ha gått enda mer sjelden ut, drukket fortere og mer. Blitt "ferdig" tidlig, for å si det slik.

Det er stressende å røyke, så mye er sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vestlandsfanden

Røykerne må nå klare å ta seg en tur ut uten å røyke.

Problemet vil vel egentlig bli at alle røykerne samler seg utenfor,og da vil du jo bli like mye passiv røyker som før?Du må jo fram og tilbake?

Synes nå du høres temmelig fanatisk ut,jeg!

God (røykfri) helg!

Forresten:Har du vært på et totalt røykfritt utested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! Det hadde vært deilig å slippe å vaske hele garderoben og seg selv når man kom hjem. Sånn det er nå er jeg _nødt_ til å dusje før jeg kan legge meg.

*vinker nydusjet til nanna etter en halvaften på by'n*

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking tar mye av ens tid også.

Ja, men jeg synes det verste var at man alltid måtte skynde seg å røyke hvis man hadde pause på skole, jobb, seminarer osv - for man visste jo aldri når neste pause var. Et helsikes pes.

Jeg skulle ønske jeg kunne være festrøyker - det hadde vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg synes det verste var at man alltid måtte skynde seg å røyke hvis man hadde pause på skole, jobb, seminarer osv - for man visste jo aldri når neste pause var. Et helsikes pes.

Jeg skulle ønske jeg kunne være festrøyker - det hadde vært deilig.

Ja, på samme måte som en alkoholiker ikke kan være en festdrikker (??) så kan en ex-røyker fort bli avhengig igjen også.

Ja, det er mye stress ang. røyking - det har du helt rett i, men det er mye felleskap og kos også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir

De kommer ikkje til å skje att alle utesteder blir totalt røykefrie innen 2004 uansett, så egentlig er det ett hypotetisk spørsmål.

Skjønner heller ikkje koffor _ikkjerøykere_ påstår att _røykere_ er fanatiske, har enda ikkje hørt om noen røykere som vil tvinge ikkje røykere til å røyke ute, men har hørt om mange ikkje røykere som ønsker å tvinge røykere til _ikkje_ å røyke ute !

Ergo er ikkje røykerne fanatikere ! :-)

Dessuten så minner regjeringens (med WHO og Gro innblanding) forslag om noe som minner om praksis i politistater, og er en uverdig innblanding i privatlivet til folk !

Om markedet for utesteder med totallforbud er så stort som det kan virke som, er det bare til å opprette og reklamere for _røykfrie_ utesteder, men la røykerne kunne velge å gå på steder der røyking er tillatt !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, på samme måte som en alkoholiker ikke kan være en festdrikker (??) så kan en ex-røyker fort bli avhengig igjen også.

Ja, det er mye stress ang. røyking - det har du helt rett i, men det er mye felleskap og kos også.

Ja, det er mye kos, og jeg har fortsatt lyst på røyk ved noen anledninger - selv om det blir sjeldnere og sjeldnere. Men det ideelle hadde vært at man kunne nyte røyk på samme måte som alkohol - uten avhengighet.

*dobbeltsukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker privatfester uansett. Siden jeg røyker kun på fest, skulle jeg vel klart å la være, for å si det sånn, men hadde jeg valget mellom en tur på puben uten røyk og en privatfest med røyk, så hadde jeg valgt den private varianten - helt klart. Det tror jeg gjelder for langt flere enn meg, så jeg tror nok et røykeforbud vil ha innvirkning på omsetningen på utestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer ikkje til å skje att alle utesteder blir totalt røykefrie innen 2004 uansett, så egentlig er det ett hypotetisk spørsmål.

Skjønner heller ikkje koffor _ikkjerøykere_ påstår att _røykere_ er fanatiske, har enda ikkje hørt om noen røykere som vil tvinge ikkje røykere til å røyke ute, men har hørt om mange ikkje røykere som ønsker å tvinge røykere til _ikkje_ å røyke ute !

Ergo er ikkje røykerne fanatikere ! :-)

Dessuten så minner regjeringens (med WHO og Gro innblanding) forslag om noe som minner om praksis i politistater, og er en uverdig innblanding i privatlivet til folk !

Om markedet for utesteder med totallforbud er så stort som det kan virke som, er det bare til å opprette og reklamere for _røykfrie_ utesteder, men la røykerne kunne velge å gå på steder der røyking er tillatt !

Mvh

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Røykfri

Problemet vil vel egentlig bli at alle røykerne samler seg utenfor,og da vil du jo bli like mye passiv røyker som før?Du må jo fram og tilbake?

Synes nå du høres temmelig fanatisk ut,jeg!

God (røykfri) helg!

Forresten:Har du vært på et totalt røykfritt utested?

Ja, i LA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg synes det verste var at man alltid måtte skynde seg å røyke hvis man hadde pause på skole, jobb, seminarer osv - for man visste jo aldri når neste pause var. Et helsikes pes.

Jeg skulle ønske jeg kunne være festrøyker - det hadde vært deilig.

Det går an, det! Jeg anbefaler bare at du venter noen år før du prøver.

Jeg begynte å røyke som 16-åring, og røykte et sted mellom 15 og 20 rullesigaretter pr. dag. Skikkelig hekta, med andre ord. Dette var _lenge_ før røykelovens tid, så jeg røykte stort sett over alt, unntatt på venterommet hos legen/tannlegen og på besøk hos mammas tante på gamlehjemmet. Jeg tålte dårlig å røyke så mye, hostet i ett kjør, var kronisk forkjølet og hadde sikkert fire - fem halsbetennelser i året, men uansett røykte jeg. Jeg prøvde sikkert å slutte ti ganger, men klarte det først da samboeren min plutselig fikk et innfall og bestemte seg for å slutte. Da skulle ikke jeg være dårligere, så etter fem år var jeg plutselig røykfri over natta. Det gikk rimelig greit i de fleste situasjoner, men akkurat på fest savnet jeg røyken min.

Etter mange år som total ikke-røyker begynte jeg å ta en og annen sigarett med venninna mi når vi var på fest. Det var vel 13 - 14 år etter at jeg sluttet å røyke. Det jeg oppdaget var at jeg var helt "nullstilt" når det gjaldt røyk. Venninna mi har røykt kun på fest siden hun var helt ung, og jeg tenkte at det skal da for pokker jeg også klare. Dermed var jeg festrøyker, og det er jeg fortsatt - fire år senere.

Nå skal jeg ikke "lokke deg ut i elendigheten" igjen, men det _går_ altså an. Jeg må legge til at jeg ikke er en person med særlig stor viljestyrke, siden jeg stadig har problemer med å holde vekta......;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Hvis jeg hadde vært et bymenneske og bodde i Norge, så ja, jeg hadde dratt da.

Jeg syns røykere skal ta hensyn til andre, når de får røyke inne på utestedene så er det bare dem som har det bra. Hvor forferdelig er det for dem å gå rett utenfor døra da, og røyke? De har selv valgt å gjøre noe som er skadelig for helsen deres, det skal ikke gå utover andres.

Jeg syns ikke det er rettferdig at de får velge for alle som går ut på byen. Husk, flere dør av passiv røyking enn røyking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...