Gjest vondt! Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg er ei jente på 20 år som har drevet med dans i 10 år, dette sluttet jeg med for 4 år siden, etter det har jeg trent fotball (1år) og judo (1år) noe som jeg merket var alt for tungt for bena mine. Tidligere kunne jeg få vondt i knærne innimellom, fikk høre at dette sikkert bare var voksesmerter. Kunne løpe fremover frem til kneet plutselig sviktet og jeg lå på bakken, kunne da ikke reise meg på en stund. Nå har jeg hatt treningspause i over 1 år, og har først nå begynt å trene litt igjen (går til\fra skolen = ca 6km om dagen), hender jeg sykler på vanlig sykkel eller trimsykkel. Får nå skikkelig verkende knær etter trening, hvis jeg trener intensivt på ofroad sykkel i naturen kan også knæra hovne opp (målte 39cm rundt før trening, 45cm rundt etter!). Jeg merker det hjelper med varmereflekterende støttebandasje, men syns dette er tungvindt i lengda. Når jeg sitter på trimsykkel kan det virke som om knæra på et vis er ustabile, som om leggen "svinger" innover når jeg trør ned... vet ikke om dette er slik det skal være ? merker det samme når jeg blir utslitt av å gå! Lurer på hva som kan være galt, og må jeg virkelig vente til knæra er hovene, vonde og stive før jeg kan gå til legen med dette ? forrige gang følte jeg det hele ble blåst bort fordi knæra ikke var hovene og stive den dagen. Har jeg trent skikkelig dagen før våkner jeg med stive og hovne knær morgenen etter og kan knapt gå. Det gjør da vondt i øvre del av kneskåla (?) på innsiden, og jeg hovner opp "over" kneet. Må legge til at jeg har en bestemor som er til dels overvektig med smerter på samme måte som meg (såvidt jeg kunne forstå), der svinger nå knæra utover og hun kan nesten ikke gå (vil ikke gå til lege med dette) Ble langt dette, men det jeg lurer på er: Hva kan være galt ????? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 jeg mener brusken i dine knæ er istykker. bliv evt. artroskoperet. mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.