Gå til innhold

FU: Hvordan ville du reagert?


Human error

Anbefalte innlegg

Human error

Jeg ble sinna i går!! Jeg var på Rema og fikk "gleden" av å se en far med sin ca. 3 år gamle sønn foran hyllene med leker. Samtalen de imellom forløp omtrent slik:

Sønn: Pappa, sånn vil jeg ha.

Far: Det er bare tull.

Sønn: Pappa, den da? *peker på neste leke*

Far: Det er bare tull, vi orker ikke kjøpe det.

Sønn: Pappa, jammen den da?

Far: Det er bare tull. Kom så går vi.

Sønn: Jammen...

Så ble gutten dratt med videre. Jeg sto med tårer i øynene. Tenk å fortelle sin sønn at det hans verden stort sett består av - leker - er tull!!

Jeg ble sinna, men sa ikke noe.....

Hvordan ville du reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Human error

    10

  • asterix

    5

  • Altman

    5

  • Taj Mahal

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Miss Saigon

Synes overhodet ikke det var rett av den faren og kalle det for tull. Han kunne da ha sagt at "nei vi skal ikke handle noen leker i dag" eller så kunne han vel ha funnet på en annen forklare på hvorfor de ikke skulle ha de lekene. Men å kalle det TULL. Jeg hadde blitt veldig sint hvis jeg hadde hørt noen si det til sitt barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Lekene på Rema er nok bare tull :-)

klart han kunne brukt andre ord, men han hørte vel bare halvveis etter tenker jeg. Det er alltid et mas å ha med barn på butikken, jeg bruker å la de slippe, det er bedre for både meg og barna :-)

Vedr. leker så har gutten sikkert 500 av de hjemme :-) trøst deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Lekene på Rema er nok bare tull :-)

klart han kunne brukt andre ord, men han hørte vel bare halvveis etter tenker jeg. Det er alltid et mas å ha med barn på butikken, jeg bruker å la de slippe, det er bedre for både meg og barna :-)

Vedr. leker så har gutten sikkert 500 av de hjemme :-) trøst deg med det.

I slike tilfeller sier allefall jeg at "men, du har en sånn" eller "den du har er mye finere" osv. Og har jeg ikke råd, så sier jeg det. Og lover heller at "ikke i dag, men neste gang kjøper vi". Men det var liksom måten ting ble sagt også, ga meg "flashback" til min egen barndom.

Jeg har faktisk kjøpt en del leker på Rema. De er ikke verre der enn mange andre steder. Har også opplevde å finne samme lekene der som på leketøysforretninger, bare til mye lavere pris. Og nei; jeg jobber ikke på Rema og kjenner heller ingen som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Synes overhodet ikke det var rett av den faren og kalle det for tull. Han kunne da ha sagt at "nei vi skal ikke handle noen leker i dag" eller så kunne han vel ha funnet på en annen forklare på hvorfor de ikke skulle ha de lekene. Men å kalle det TULL. Jeg hadde blitt veldig sint hvis jeg hadde hørt noen si det til sitt barn

Det var de samme tankene jeg gikk videre med. Men jeg prøver så langt jeg kan å si hvorfor vi ikke kan. Jeg har mange ganger ikke råd, og da sier jeg det.

Det som også slår meg er hva det gjør med selvtilliten til et barn å få høre at det han er opptatt av er tull. Barn _tenker_, men de sier ikke noe. Iallefall ikke etter at han får høre at det han tenker på er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp Snapp Snute

Skjønner ikkke hvorfor du reagert slik, hva er det som er galt med at han sa at lekene er bare tull?Har gjort det flere ganger jeg hvis ungene sier de vil ha det eller det,da sier jeg, nei det er bare tull. Kommer vel an på hvilke leker det er da. Lekene de selger på Rema ER bare tull å tøys.Men det var MIN mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Human error

Skjønner ikkke hvorfor du reagert slik, hva er det som er galt med at han sa at lekene er bare tull?Har gjort det flere ganger jeg hvis ungene sier de vil ha det eller det,da sier jeg, nei det er bare tull. Kommer vel an på hvilke leker det er da. Lekene de selger på Rema ER bare tull å tøys.Men det var MIN mening.

Noen av lekene er billig-leker som neppe har noen varighet, men ikke alle. Jeg har funnet de samme lekene der som i leketøysforretninger, men til en annen pris.

Men det er ikke kvaliteten på lekene jeg ville fram til. Det er hva det kan gjøre med selvtilliten til et barn å få høre at det tenker "tull". Det finnes så uendelig mange gode argumenter som barn kan forstå for ikke å kjøpe. Men hva _hører_ gutten egentlig i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde antakelig knekt nakken på psykopaten. Vi kan jo ikke ha slike vanvittige galninger gående løs. Én ting er om dette hadde vært i utlandet, for der er de tross alt vant med galninger, men her snakker vi om Norge, og slike folk må vi rett og slett bare fjerne.

Dette er blant de verste eksemplene på omsorgssvikt jeg har vært borti på veldig lenge. Typisk eksempel på Human horror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Jeg hadde antakelig knekt nakken på psykopaten. Vi kan jo ikke ha slike vanvittige galninger gående løs. Én ting er om dette hadde vært i utlandet, for der er de tross alt vant med galninger, men her snakker vi om Norge, og slike folk må vi rett og slett bare fjerne.

Dette er blant de verste eksemplene på omsorgssvikt jeg har vært borti på veldig lenge. Typisk eksempel på Human horror

Jeg har ikke ord. Finnes det noe man kan være alvorlig om på dette stedet i det hele tatt? Eller er dette stedet man får ut den homo-dritten man ikke får ut hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Jeg hadde antakelig knekt nakken på psykopaten. Vi kan jo ikke ha slike vanvittige galninger gående løs. Én ting er om dette hadde vært i utlandet, for der er de tross alt vant med galninger, men her snakker vi om Norge, og slike folk må vi rett og slett bare fjerne.

Dette er blant de verste eksemplene på omsorgssvikt jeg har vært borti på veldig lenge. Typisk eksempel på Human horror

Jeg har ikke ord. Finnes det noe man kan være alvorlig om på dette stedet i det hele tatt? Eller er dette stedet man får ut den homo-dritten man ikke får ut hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ord. Finnes det noe man kan være alvorlig om på dette stedet i det hele tatt? Eller er dette stedet man får ut den homo-dritten man ikke får ut hjemme?

Jeg må gi deg rett på alle punkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Jeg har ikke ord. Finnes det noe man kan være alvorlig om på dette stedet i det hele tatt? Eller er dette stedet man får ut den homo-dritten man ikke får ut hjemme?

Jeg tok din ironi og du tok tilsynelatende min. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Human error

Jeg må gi deg rett på alle punkter

Det var her det skulle være..

Jeg tok din ironi og du tok tilsynelatende min. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har ikke ord. Finnes det noe man kan være alvorlig om på dette stedet i det hele tatt? Eller er dette stedet man får ut den homo-dritten man ikke får ut hjemme?

Jeg er faktisk helt alvorlig når jeg sier at du må ha en vital skrue løs som blir sint av å overhøre en samtale som dette. Herregud, har du virkelig ikke andre ting å bruke de små grå på en slikt som dette.

Uff, jeg blir helt matt....good luck til deg og dine fritidssysler sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Jeg er faktisk helt alvorlig når jeg sier at du må ha en vital skrue løs som blir sint av å overhøre en samtale som dette. Herregud, har du virkelig ikke andre ting å bruke de små grå på en slikt som dette.

Uff, jeg blir helt matt....good luck til deg og dine fritidssysler sier jeg bare.

At jeg reagerte på denne situasjonen har med mine erfaringer og mitt ståsted å gjøre.

Og joda, jeg har andre ting jeg også bruker de små grå på, mange andre ting faktisk. Men en ting jeg ikke gidder å bruke de på er å påstå at andre "har en skrue løs" fordi de ikke har samme mening som meg. Men det har vel med evnen til å kunne se lenger enn til sin egen lille nesetipp å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest InifiteJustice

Jeg hadde antakelig knekt nakken på psykopaten. Vi kan jo ikke ha slike vanvittige galninger gående løs. Én ting er om dette hadde vært i utlandet, for der er de tross alt vant med galninger, men her snakker vi om Norge, og slike folk må vi rett og slett bare fjerne.

Dette er blant de verste eksemplene på omsorgssvikt jeg har vært borti på veldig lenge. Typisk eksempel på Human horror

Knekt nakken hans? Er du slik en voldelig person du da? De som ikke passer inn i ditt tenkemønster kan du liksom bare knekke nakken på? Du må jo ha mange venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekt nakken hans? Er du slik en voldelig person du da? De som ikke passer inn i ditt tenkemønster kan du liksom bare knekke nakken på? Du må jo ha mange venner.

"Knekt nakken hans? Er du slik en voldelig person du da? De som ikke passer inn i ditt tenkemønster kan du liksom bare knekke nakken på? "

Nettopp!

"Du må jo ha mange venner."

Nei, de er daue hele hurven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest InifiteJustice

"Knekt nakken hans? Er du slik en voldelig person du da? De som ikke passer inn i ditt tenkemønster kan du liksom bare knekke nakken på? "

Nettopp!

"Du må jo ha mange venner."

Nei, de er daue hele hurven

Ååååh, sååå macho! Svetter du mye også? Hvis jeg kjenner svettelukt, så er det like før du dreper pappan min? Fy søren, nå har du gitt meg angst også. Nå kan jeg aldri spørre pappa om leker mer, for kanskje kommer en stor stygg mann og dreper pappan min hvis han sier nei - og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...