Gå til innhold

FU: Hvordan ville du reagert?


Human error

Anbefalte innlegg

Ååååh, sååå macho! Svetter du mye også? Hvis jeg kjenner svettelukt, så er det like før du dreper pappan min? Fy søren, nå har du gitt meg angst også. Nå kan jeg aldri spørre pappa om leker mer, for kanskje kommer en stor stygg mann og dreper pappan min hvis han sier nei - og tull.

Jeg svetter en god del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Human error

    10

  • asterix

    5

  • Altman

    5

  • Taj Mahal

    3

Mest aktive i denne tråden

Som foreldre eller tilskuer? Som tilskuer ville jeg ikke sagt noe, må ærlig innrømme at jeg sannsynligvis ikke hadde tenkt særlig over det annet enn at jeg var enig med faren...

Som forelder hadde jeg nok avslått å kjøpe tingen (med mindre jeg var i det gode lunet), men tror ikke jeg ville ordlagt meg på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Synes ikke leker er noe tull. Han kunne sagt noe annet enn at det var tull. Barna har glede av disse lekene som noen synes er tull.

Min datter har en del leker. Men hun leker ikke så mye med de. Noen har hun ødelagt kort tid etter at hun fikk de og da sitter jeg med følelsen av at det var bortkastede penger. Men shit happens og unger er unger :o)

Jeg hadde nå tenkt mitt jeg og latt det være med det. Tror ikke man skal blande seg for mye inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Det er ikke ofte det er morro å ha unger i den alderen med på handletur!

Faren kunne sikkert sagt det andeledes, men jeg hadde nok ikke reagert noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo masse leker som er bare tull da. Og særlig på steder som f.eks Rema er det mye som er bare dritt rett og slett. Hvorfor har unger vondt av å lære at det er kvalitetsforskjell også på leker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike små bagateller berører meg overhodet ikke, det finnes da langt viktigere ting å bli gråtkvalt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Men det er jo masse leker som er bare tull da. Og særlig på steder som f.eks Rema er det mye som er bare dritt rett og slett. Hvorfor har unger vondt av å lære at det er kvalitetsforskjell også på leker?

Kan du få en 3-åring til å definere begrepet "kvalitetsforskjell"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få en 3-åring til å definere begrepet "kvalitetsforskjell"?

"Kan du få en 3-åring til å definere begrepet "kvalitetsforskjell"?"

Nei, selvfølgelig ikke. Og nettopp derfor bruker en ord som f.eks "tull". Men din 3-åring skjønner kanskje ikke slike ord heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert.

For en stund siden var jeg og handlet på Obs.

Jeg stod og tittet på noen cd ,er da jeg hørte at det raste ned noe på hylla ved siden av meg.

Der stod det en far med en gutt på rundt 2 år , som hadde rast noe ned fra hylla!

Faren brølte til ungen , at nå var det nok og deiste til han med flate hånden!!

Jeg stod bare og måpte , klarte ikke å si noe , men glemmer ALDRI det lille redde ansiktet ( som var illrødt der faren slo) på gutten!

Men hva skal en gjøre i slike situasjoner??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

For en stund siden var jeg og handlet på Obs.

Jeg stod og tittet på noen cd ,er da jeg hørte at det raste ned noe på hylla ved siden av meg.

Der stod det en far med en gutt på rundt 2 år , som hadde rast noe ned fra hylla!

Faren brølte til ungen , at nå var det nok og deiste til han med flate hånden!!

Jeg stod bare og måpte , klarte ikke å si noe , men glemmer ALDRI det lille redde ansiktet ( som var illrødt der faren slo) på gutten!

Men hva skal en gjøre i slike situasjoner??!

I slike situasjoner bør en gripe inn..! Det er dønn ubehagelig, men slikt kan en ikke bare stå å se på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

"Kan du få en 3-åring til å definere begrepet "kvalitetsforskjell"?"

Nei, selvfølgelig ikke. Og nettopp derfor bruker en ord som f.eks "tull". Men din 3-åring skjønner kanskje ikke slike ord heller?

Nei nettopp. Men _tull_ er et begrep som ikke definerer kvalitetsforskjell? Og det var jo det du ville; lære barnet ditt forskjell på god og dårlig kvalitet? Jeg skjønner at dine barn lurer på hva du egentlig mener når du snakker til dem.....

Dessuten: leker er da vel (uansett kvalitet) ikke tull for barn? Eller mener du barn alltid skal mene det samme som voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner bør en gripe inn..! Det er dønn ubehagelig, men slikt kan en ikke bare stå å se på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nettopp. Men _tull_ er et begrep som ikke definerer kvalitetsforskjell? Og det var jo det du ville; lære barnet ditt forskjell på god og dårlig kvalitet? Jeg skjønner at dine barn lurer på hva du egentlig mener når du snakker til dem.....

Dessuten: leker er da vel (uansett kvalitet) ikke tull for barn? Eller mener du barn alltid skal mene det samme som voksne?

Snakker ofte med ungene om hvorfor enkelte ting som selges er bare tull. F.eks at det bare er dumt å kjøpe ting som er så dårlige at de uansett vil ødelegges samme dag, eller hvorfor det er dumt med krigsleker f.eks. (Så enkelte "leker" er faktisk også tull uansett kvalitet.)

Når det er snakk om ting vi ofte har snakket om ser jeg ingen grunn til å begynne en forelesning når vi er ute og handler, men sier noe kort og enkelt som f.eks at det der er bare tull, eller noe lignende. Og ungene har ingen problemer med å skjønne hva jeg mener. Og de er faktisk også selv blitt flinke til å vurdere leketøy etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Snakker ofte med ungene om hvorfor enkelte ting som selges er bare tull. F.eks at det bare er dumt å kjøpe ting som er så dårlige at de uansett vil ødelegges samme dag, eller hvorfor det er dumt med krigsleker f.eks. (Så enkelte "leker" er faktisk også tull uansett kvalitet.)

Når det er snakk om ting vi ofte har snakket om ser jeg ingen grunn til å begynne en forelesning når vi er ute og handler, men sier noe kort og enkelt som f.eks at det der er bare tull, eller noe lignende. Og ungene har ingen problemer med å skjønne hva jeg mener. Og de er faktisk også selv blitt flinke til å vurdere leketøy etterhvert.

Krigsleker, der er jeg enig med deg. Ikke før ungene blir store nok til å forstå hva det er. Men du påstår altså at "din" 3-åring er i stand til å vurdere kvaliteten på lekene før en ev. handel? Er ikke det litt tidlig å begynne "fornufts-tenking"? Jeg for min del lar barna være barn og ikke små voksne. Fornuften kommer tidsnok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Vi alle vet vel at leker på Rema er tull :-D

De blir ødlagt bare man ser for mye på dem jo

Så av hele problemstillingen så fikk du kun med deg "Rema"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...