Gå til innhold

FU: Hvordan ville du reagert?


Human error

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Human error

    10

  • asterix

    5

  • Altman

    5

  • Taj Mahal

    3

Mest aktive i denne tråden

Krigsleker, der er jeg enig med deg. Ikke før ungene blir store nok til å forstå hva det er. Men du påstår altså at "din" 3-åring er i stand til å vurdere kvaliteten på lekene før en ev. handel? Er ikke det litt tidlig å begynne "fornufts-tenking"? Jeg for min del lar barna være barn og ikke små voksne. Fornuften kommer tidsnok!

Du om det. Men jeg kommer ikke til å begynne å kjøpe en masse "drit" bare fordi du synes at barn ikke skal være fornuftige. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krigsleker, der er jeg enig med deg. Ikke før ungene blir store nok til å forstå hva det er. Men du påstår altså at "din" 3-åring er i stand til å vurdere kvaliteten på lekene før en ev. handel? Er ikke det litt tidlig å begynne "fornufts-tenking"? Jeg for min del lar barna være barn og ikke små voksne. Fornuften kommer tidsnok!

"Krigsleker, der er jeg enig med deg. Ikke før ungene blir store nok til å forstå hva det er. "

Mener du med det at du synes krigsleker er ok når de forstår hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så av hele problemstillingen så fikk du kun med deg "Rema"?

Fikk med meg at du hadde observert en helt vanlig samtale mellom forelder og barn i en butikk. Noen unger maser hver eneste gang når de er i butikker.

Og siden det var i en Rema butikk, så skjønner jeg pappa'n veldig godt.

Det er ikke usansynlig at du observerte en svært bortskjemt unge heller. For det er vel de som pleier å mase mest.

Mye som kan provosere meg, men masete unger har til dags dato klart å provosere meg mer en foreldre som sier nei, eller at det er tullete leker ;o)

Pleier selv å svare mine egene barn at den leken er noe dritt eller tull, hvis den er det. Og da vet ungene mine at jeg mener den går fort i stykker og at det er svært dårlig kvalitet. Fordi det er slike leker jeg kaller dritt eller tulleleker.

Det eneste jeg egentlig la merke til under ditt innlegg, var at det finnes noen som kan bli provosert av noe slikt. men,men......

Har du barn selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du om det. Men jeg kommer ikke til å begynne å kjøpe en masse "drit" bare fordi du synes at barn ikke skal være fornuftige. ;-)

Det er ikke snakk om å kjøpe bare fordi barnet vil det, men heller om å behandle barnets hovedinteresse med respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

"Krigsleker, der er jeg enig med deg. Ikke før ungene blir store nok til å forstå hva det er. "

Mener du med det at du synes krigsleker er ok når de forstår hva det er?

Når barnet blir stort nok til å forstå hva et gevær eller en pistol er. Ikke vil jeg ta fra mine barn muligheten til å leke indianer og cowboy i høstmørket når tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

"Krigsleker, der er jeg enig med deg. Ikke før ungene blir store nok til å forstå hva det er. "

Mener du med det at du synes krigsleker er ok når de forstår hva det er?

Når barnet blir stort nok til å forstå hva et gevær eller en pistol er. Ikke vil jeg ta fra mine barn muligheten til å leke indianer og cowboy i høstmørket når tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner bør en gripe inn..! Det er dønn ubehagelig, men slikt kan en ikke bare stå å se på...

Hvordan ville du grepet inn? Håper jeg aldri får se noe sånt, har "tatt" en venninne for at hun dremte til poden sin på kroppen, men det var venninnen...og hun visste at jeg ble sint.

Jeg vet ikke søren hva jeg hadde gjort i en slik situasjon jeg ! Jeg hadde helt sikkert stått der med klump i halsen og hatt lyst til å si til han; "tenk om en større enn deg hadde slått deg i trynet!" - men så hadde jeg hatt så vondt av denne gutten som hadde måttet hørt på DET også.

Nei huff! Ringe politiet er vel ikke noen løsning heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...