Gå til innhold

hvordan slanke meg 5-10 kilo?

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

jeg er ei jente på 25 år.jeg er 169.høy og veier 68 kilo.har kraftig beinbygning.

trener 3 dager i uka ,aerobic og step.men.......jeg går ikke ned i vekt!!!

spiser knekkebrød eller musli til frokost,lunsj knekkebrød og yoghurt+eple,middag:2poteter eller ris +fisk eller kjøtt og grønnsaker.kvelds 2-3 knekkebrød.mellom måltidene vann.drikker ikke melk.ellers kan jeg spise et eple eller annen frukt utenom når jeg er litt sulten.er litt fristende å prøve en pulver kur,men siden jeg har lavt stoffskifte tørr jeg ikke det ,vet ikke hvordan kroppen min vil reagere.hva gjør jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis har du mye muskler ettersom du trener ganske mye og muskler veier som kjent mer enn fett. Hvis du i tillegg har kraftig beinbygning så har nok kroppen din funnet en vekt den trives med rett og slett! Høres ut som du spiser forholdsvis greit, kanskje litt lite til brødmåltidene? Grønnsaker og frukt (ikke banan og drue) kan du spise masse av, de inneholder fiber, vitaminer og mineraler som kroppen din trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Sannsynligvis har du mye muskler ettersom du trener ganske mye og muskler veier som kjent mer enn fett. Hvis du i tillegg har kraftig beinbygning så har nok kroppen din funnet en vekt den trives med rett og slett! Høres ut som du spiser forholdsvis greit, kanskje litt lite til brødmåltidene? Grønnsaker og frukt (ikke banan og drue) kan du spise masse av, de inneholder fiber, vitaminer og mineraler som kroppen din trenger.

obs......jeg som er såå glad i bananer!!

jeg spiser 3 fiber knekkebrød til hvert brødmåltid (39cal pr stk)med smøreost.

spiser mye grønne epler(og bananer)

tusen takk for rådet ditt!

hilsen meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ville bare gi deg noen tips som har virket for meg.

Ikke spis banan eller advokado. Det er som fett. Vil foreslaa aa ikke spise saa mye frukt i det hele tatt (1 stk. daglig), da det inneholder druesukker, og som du ogsaa legger paa deg av. Ikke drikk appelsinjuice (kanskje ett glass om dagen, men bare viss du ikke spiser frukt). Proev en periode (kanskje 3 uker) aa ikke spis karbohydrater (Ris, pasta og poteter). Istedet for kan du ta en porsjon til med kjoett (proteiner) eller masse ekstra salat. Det er veldig mye stivelse i ris og poteter, og det er karbohydratene som gjoer at du ikke mister

mer kilo. Broedmat er ogsaa karbohydrater. (ogsaa knekkebroed, men det er i allefall bedre enn broed).

Viss du gaar paa en slik type diett en periode, boer du ta kosttilskudd.

Vaer obs paa at noe karbohydrater maa du ha, ellers saa blir du veldig slapp. Men en diett paa 3 uker uten det skulle gaa bra.

Jeg har funnet triksene som funker for meg.

Viss jeg har spist litt mye en periode, saa kutter jeg bare ut karbohydrater en uke, saa mister jeg 2-3 kilo med en gang.

Bare saa det ikke er tvil:

ikke chips og sjokolade

ikke majones eller dressing.

caffe latte uten melk og sukker (aesj a meg)

ikke smoer eller fett (litt olivenolje kanskje)

ikke sukker (ogsaa i frukt og juice)ta ett wasa istedet.

spis stoerre posjon lunsj enn middag.(viss det er pratisk gjennomfoerbart)

Ha en dag i uken hvor du lager noe skikkelig digg, og synde litt, ellers saa blir det kjedelig

Lykke til !!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke jeg en ekspert på dette, men jeg vil råde deg til ikke å kutte ned så mye på maten for det gjør at kroppen forbrenner mindre og du kommer til å legge på deg når du engang begynner å spise litt mer..det som du sikkert vet er at eneste måten å gå ned i vekt er å forbrenne mer enn du spiser.. men jeg synes at i forhold til vekt og høyde virker ganske "normal" men som sagt er ikke jeg en ekspert. bare ikke gjør sånn at du går å tenker på "hvor mye har jeg spist idag. Nei jeg kan ikke spise mer for da går jeg opp i vekt" for det vil gjøre det slik at du ikke kan leve livet ditt helt og fullt ut.. ikke la noe styer livet ditt.. Jeg vet hva jeg tenker på.. Men du er jo voksen og har sikkert god kontroll på kroppen din.. iallefall lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

For å forbrenne mer må du spise mer! Hvis du spiser for lite går forbrenningen ned, og du går ikke ned i vekt. Frukt kan du spise mye av, banan også, det gir deg masse energi, mineraler og vitaminer.

En annen ting er at hvis du har kraftig benbygning og endel muskulatur, bør du kanskje ikke gå ned så mye som 10 kg...

Begynn dagen med en fruktsalat med 5-6 frukter, banan inkludert:) , det holder deg gående fram til lunsj. Blir du sulten før lunsj kan du ta deg en frukt eller en yoghurt.

Lunsj= masse proteiner. Kroppen skal vedlikeholdes og bygges opp og ha energi som varer! Et par grove brødskiver med proteinrikt, men fettfattig pålegg er flott. Grønnsakssalat med magert kjøtt eller bønner (proteinrikt) evt ris eller pasta er mettende og godt.

Middag med masse grønnsaker, litt potet og kjøtt eller fisk.

Mellommåltider og kveldsmat kan være grønnsaker, rester fra lunsjsalaten, yoghurt, frukt osv

Pulverkurer må du holde deg unna, de ødelegger bare forbrenningen din! De kiloene du går ned i løpet av en pulverkur kommer ikke bare fra fett, men også fra musklene dine. Får kroppen for lite energi, så sparer den på fettet du vil bli kvitt!

Spis nok så går du ned i vekt! Følger denne "kuren" selv for tiden, og den fungerer. Er ikke sulten, ikke overmett, og søtsuget minsker faktisk når jeg spiser såpass mye frukt! ...og vekta går den riktige veien:))

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

obs......jeg som er såå glad i bananer!!

jeg spiser 3 fiber knekkebrød til hvert brødmåltid (39cal pr stk)med smøreost.

spiser mye grønne epler(og bananer)

tusen takk for rådet ditt!

hilsen meg..

Ikke vær redd for å spise bananer. En banan har et kaloriinnhold på 90 pr. 100 gr. Frukt og grønnsaker kan du spise mye av. Ikke spis for mye avocado for den inneholde mye fett. Frukt og grønnsaker inneholder mye fiber som gir metthetsfølelse og som holder fordøyelsen i gang. Du kan spise så mye grønnsaker du bare vil, for det inneholder svært lite kalorier. Lykke til! Jeg har bare gått ned 1 1/2 kg. foreløpig. Pass på at du ikke spiser minder enn 1000 kcl. hver dag, da går forbrenningen ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei:)

For å forbrenne mer må du spise mer! Hvis du spiser for lite går forbrenningen ned, og du går ikke ned i vekt. Frukt kan du spise mye av, banan også, det gir deg masse energi, mineraler og vitaminer.

En annen ting er at hvis du har kraftig benbygning og endel muskulatur, bør du kanskje ikke gå ned så mye som 10 kg...

Begynn dagen med en fruktsalat med 5-6 frukter, banan inkludert:) , det holder deg gående fram til lunsj. Blir du sulten før lunsj kan du ta deg en frukt eller en yoghurt.

Lunsj= masse proteiner. Kroppen skal vedlikeholdes og bygges opp og ha energi som varer! Et par grove brødskiver med proteinrikt, men fettfattig pålegg er flott. Grønnsakssalat med magert kjøtt eller bønner (proteinrikt) evt ris eller pasta er mettende og godt.

Middag med masse grønnsaker, litt potet og kjøtt eller fisk.

Mellommåltider og kveldsmat kan være grønnsaker, rester fra lunsjsalaten, yoghurt, frukt osv

Pulverkurer må du holde deg unna, de ødelegger bare forbrenningen din! De kiloene du går ned i løpet av en pulverkur kommer ikke bare fra fett, men også fra musklene dine. Får kroppen for lite energi, så sparer den på fettet du vil bli kvitt!

Spis nok så går du ned i vekt! Følger denne "kuren" selv for tiden, og den fungerer. Er ikke sulten, ikke overmett, og søtsuget minsker faktisk når jeg spiser såpass mye frukt! ...og vekta går den riktige veien:))

Lykke til:)

TUSEN TAKK FOR ALLE RÅDENE.

JEG TROR FORØVRIG AT JEG MÅ SPISE MER ENN HVA JEG HAR GJORT TIL NÅ,PGA KROPPSTEMPERATUREN MIN HAR GÅTT NED+AT JEG HAR BLITT SÅ UTROLIG SLAPP.SKAL JEG FORTSETTE Å TRENE SOM JEG GJØR,KAN JEG IKKE FORTSETTE SLIK.

VENNLIG HILSEN MEG..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...