Gå til innhold

FU: Er du religiøs?


søkende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    18

  • søkende

    8

  • SierDuDet

    7

  • Taj Mahal

    4

Mest aktive i denne tråden

ja, det er jeg *s*

den dør nok nesten ut, før den slår ut i full blomst igjen ;o)

Du skriver: "før den slår ut i full blomst igjen"

Formodentlig når folk igjen begynner å tro at jorden er flat, og at vi stammer fra Adam og Eva.....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "før den slår ut i full blomst igjen"

Formodentlig når folk igjen begynner å tro at jorden er flat, og at vi stammer fra Adam og Eva.....

Med vennlig hilsen

Det at vi stammer i fra Adam og Eva har ingen ting med å tro at jorden er flat å gjøre.

Men når det er sakt, så siktet jeg IKKE til at folk ville bli overbevist om at vi stammer fra Apene og et big bang ut av det blå ;o)

Eller at man skulle begynne å tro at noe kan bli til fra intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at vi stammer i fra Adam og Eva har ingen ting med å tro at jorden er flat å gjøre.

Men når det er sakt, så siktet jeg IKKE til at folk ville bli overbevist om at vi stammer fra Apene og et big bang ut av det blå ;o)

Eller at man skulle begynne å tro at noe kan bli til fra intet.

Du skriver: "Det at vi stammer i fra Adam og Eva har ingen ting med å tro at jorden er flat å gjøre."

Joda - begge deler er tullete idéer fra folk som ikke leser andre bøker enn sin egen hellige skrift.

Begge idéene er et resultat av å tro på religion. Det med at jorden er flat kunne alle se ikke var sant, men fremdeles finnes det noen rørehodet som tror vi stammer fra Eva og Adam.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zarka

Tror uten å være fanatisk?

Mener du at du ikke liker å predikere for andre?

*S*

Jeg prediker ikke for andre, men jeg er ikke redd for å stå frem som en Kristen. De fleste jeg omgås vet at jeg har et personlig forhold til det som står i Bibelen, men har til nå ikke fått tilbakemeldinger om at jeg er påtrengende. Tror mere på handling enn ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frida frosk

Nei, jeg er ikke religiøs, men jeg skulle mange ganger ønske at jeg var det. De religiøse jeg kjenner ser ut til å være i full harmoni med seg selv, og det skulle jeg også ønske at jeg var.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Det at vi stammer i fra Adam og Eva har ingen ting med å tro at jorden er flat å gjøre."

Joda - begge deler er tullete idéer fra folk som ikke leser andre bøker enn sin egen hellige skrift.

Begge idéene er et resultat av å tro på religion. Det med at jorden er flat kunne alle se ikke var sant, men fremdeles finnes det noen rørehodet som tror vi stammer fra Eva og Adam.

Med vennlig hilsen

#noen rørehodet #

*lol*

Kan du ikke fremlegge hvor mange % av jordens befolkning du kaller NOEN rørehoder?

Så skal vi se om hvem som har størst % på sin side av du og jeg :o)

Nå som den gang finnes det de som tror de er bedrevitende ang. Guds skaperverk. Fremdeles er de av få tall *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#noen rørehodet #

*lol*

Kan du ikke fremlegge hvor mange % av jordens befolkning du kaller NOEN rørehoder?

Så skal vi se om hvem som har størst % på sin side av du og jeg :o)

Nå som den gang finnes det de som tror de er bedrevitende ang. Guds skaperverk. Fremdeles er de av få tall *s*

Det blir ikke "sannere" av at mange tror på det. Før trodde svært mange at jorden var flat - noen tror det fremdeles.

"If 50 million people believe a foolish thing, it is still a foolish thing"

[Anatole France]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke "sannere" av at mange tror på det. Før trodde svært mange at jorden var flat - noen tror det fremdeles.

"If 50 million people believe a foolish thing, it is still a foolish thing"

[Anatole France]

Med vennlig hilsen

Så om du og 50 millioner andre tror at det ikke finnes en Gud, så er det en ganske dum ting? DEN tok jeg! ;)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke "sannere" av at mange tror på det. Før trodde svært mange at jorden var flat - noen tror det fremdeles.

"If 50 million people believe a foolish thing, it is still a foolish thing"

[Anatole France]

Med vennlig hilsen

Ja er enig i at det ikke bestandig er flesteparten som har rett, men du kommer stadig drassende med prosenta dine ;o)

Men mange ganger er det slik at flesteparten har rett *s*

Noe blir ikke mer dumt fordi om noen repeterer det ti tusen ganger. Ei heller lar historien seg viske ut fordi at noen ignorerer den og ikke liker den ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om du og 50 millioner andre tror at det ikke finnes en Gud, så er det en ganske dum ting? DEN tok jeg! ;)

Klem fra

Det ville vært en "dum ting" hvis det hadde vært en "dum ting" (uavhengig av hvor mange som ikke tror).

Forøvrig: det er stor forskjell mellom "å tro at gud ikke eksisterer", og "å ikke tro at gud eksisterer"! (De fleste ateister er i siste kategori!)

*tenk litt på den* *ler*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er praktiserende muslim

Hvor lenge må du praktisere før du blir en erfaren muslim? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...