Gå til innhold

FU: Er du religiøs?


søkende

Anbefalte innlegg

Hvor lenge må du praktisere før du blir en erfaren muslim? ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg aner ikke.. jeg tror kanskje jeg rotet litt med ordet praktiserende, i denne sammenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    18

  • søkende

    8

  • SierDuDet

    7

  • Taj Mahal

    4

Mest aktive i denne tråden

Hehe. Omskjæringen er jo allerede unnagjort.

Jeg var jøde på den tiden. Trikset er å bytte litt i ny og ne for å kunne sett seg inn i like trosamfunn. Dette gjør livet mitt rikere.

Problemet med at jeg omskjærte meg er vel at jeg nå ikke har så jævla mange valg lenger. Det står vel trossalt jødedommen og muslime..eh.. dommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "ikke-praktiserende muslim" da? Muslim uten flysertifikat? ;)

Jeg er litt usikker, men de praktiserende er kanskje de som har greie på bomber? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke religiøs, men jeg skulle mange ganger ønske at jeg var det. De religiøse jeg kjenner ser ut til å være i full harmoni med seg selv, og det skulle jeg også ønske at jeg var.

Hilsen

Jeg tror på at det finnes noe, ja. Men jeg er ikke personlig kristen - ikke i den forstand at jeg går i kirken eller ber eller noe slikt. Men det er nok "noe" der, selv om jeg med tida har forstått at det ikke bor engler oppå skyene, og at Jesus sitter ved et bord i månen ;))

Har den normale barnetroen, og gikk på søndagsskole til jeg var tretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, men de praktiserende er kanskje de som har greie på bomber? :)

Skal du være praktiserende muslim så må du nok ta frem bønneteppet ditt. Dessuten må du nok faste i visse perioder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være praktiserende muslim så må du nok ta frem bønneteppet ditt. Dessuten må du nok faste i visse perioder også.

Nei, det er vel ikke muslimer som faster? Er det det ikke sånne flintskalla munker som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er vel ikke muslimer som faster? Er det det ikke sånne flintskalla munker som gjør det?

Hei,

Muslimene faster fra soloppgang til solnedgang i ca en måned ("ramadan") - som (akkurat som påsken) beveger seg i kalenderen.

Dette er litt "tragisk" så langt nord som her, fordi folk hallusinerer jo nærmest av sult de årene ramadan kommer sent (og solnedgang derfor er langt utpå kvelden!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Muslimene faster fra soloppgang til solnedgang i ca en måned ("ramadan") - som (akkurat som påsken) beveger seg i kalenderen.

Dette er litt "tragisk" så langt nord som her, fordi folk hallusinerer jo nærmest av sult de årene ramadan kommer sent (og solnedgang derfor er langt utpå kvelden!)

Med vennlig hilsen

Det må isåfall være et virkelig helvete å bo i Nord Norge... Det er vel trossalt ille nok å bo der uten å måtte faste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel ikke muslimer som faster? Er det det ikke sånne flintskalla munker som gjør det?

Det er en periode av året som de bare kan spise etter solnedgang. Riktignok er jeg både sliten og trett og det er sent, men jeg tror det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må isåfall være et virkelig helvete å bo i Nord Norge... Det er vel trossalt ille nok å bo der uten å måtte faste :)

Hei,

Jepp!

Når ramadan er i februar, så er det vel aldri soloppgang (eller så er det sol i 2 minutter), og når ramadan kommer sent, er dagen 27 timer lang, eller noe slikt.

Uansett så blir de sikkert spist av isbjørn! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Det må isåfall være et virkelig helvete å bo i Nord Norge... Det er vel trossalt ille nok å bo der uten å måtte faste :)

Ta deg et hvileår i Finnamrk et sted, så skal du se det blir fart på sakene :o)

Du skal se du ender opp som same :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 5barnsmor

jeg bekjenner meg som en personlig kristen. Jeg jobber aktivt med å ikke bryte de ti bud, og jeg står i en bevisst kamp mot synden som bor i meg. Arven fra fedrene (ikke din far nei) har gjort mennesket ulydig og det bor intet godt i kjødet (der all ondskapen som finnes i menneske kommer fra) Jeg tror på seier over synd og at innen jeg drar her fra så har jeg klart å seire over mye av det som gjør andre mennesker vondt. Jeg tror at Gud er allmektig og kan gjøre som det passer ham, selv om hans veier ikke alltid passer med mine. Din vilje skje og ikke min...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei,

Jepp!

Når ramadan er i februar, så er det vel aldri soloppgang (eller så er det sol i 2 minutter), og når ramadan kommer sent, er dagen 27 timer lang, eller noe slikt.

Uansett så blir de sikkert spist av isbjørn! ;-)

Med vennlig hilsen

hehehe. hva med muslimer som blir gruvearbeidere i Norge da ? De arbeider jo under dagen (annen betegnelse for "under jorden") som det heter....dropper de fasten da ? Holder det med bind for øynene om de blir for sulten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappologen

jeg bekjenner meg som en personlig kristen. Jeg jobber aktivt med å ikke bryte de ti bud, og jeg står i en bevisst kamp mot synden som bor i meg. Arven fra fedrene (ikke din far nei) har gjort mennesket ulydig og det bor intet godt i kjødet (der all ondskapen som finnes i menneske kommer fra) Jeg tror på seier over synd og at innen jeg drar her fra så har jeg klart å seire over mye av det som gjør andre mennesker vondt. Jeg tror at Gud er allmektig og kan gjøre som det passer ham, selv om hans veier ikke alltid passer med mine. Din vilje skje og ikke min...

mvh

Jeg er kristen og beskriver min tro på samme måten som 5barnsmor. Troen gir en indre fred og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...