MsSophie Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Jeg har minimalt med kunnskap om midtøsten-konflikten, det innrømmer jeg gjerne - det hele blir for komplekts til at jeg klarer å forstå det. Men tar jeg ikke helt feil, så tror jeg at jeg har fått med meg at jødene og andre som har en pro-Israel holdning, blant annet mener at jødene har historiske rettigheter til de okkuperte områdene. Og ut fra det, altså er i sin fulle rett når de legger beslag på landområder. Og det er da jeg detter litt av, for da burde vel alle med historiske rettigheter kunne kreve sin rett......urbefolkningen i Amerika, Australia, Grønland....Britene burde levere tilbake Falklandsøyene.....etc etc Blir det ikke et paradoks når Amerika har gitt sin fulle støtte til Israel, med blant annet "historiske rettigheter" som et av argumentene - samtidig som de har sin egen urbefolkning bosatt i reservater..... ....det må være noe jeg ikke catcher her.... 0 Siter
Poetica Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Det er neppe noen trøst, men vi er flere som ikke catcher det der. For min del blir det meste i saken ubegripelig når man bruker betegnelser som "Hellig land" og påstår at det står i hellige skrifter at Israel er jødenes land - som lovlig grunn til å okkupere. Følger man den tankegangen, skulle det da i prinsippet vært effektivt nok å overta et land via heftig bønn, istedet? ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.