Gå til innhold

barn?...nei takk men

Anbefalte innlegg

kristine85

jeg har i det siste tenkt mye på barn... liksom jeg er 17 år ikke sant.. har en type jeg elsker. jeg har det ganske fint egentlig nå.. men jeg bare tenker mye på hvordan det hadde vært om vi hadde fått barn.. jeg vet at jeg hadde greid det, men det ville blitt hardt. og jeg vet at da ødelegger jeg framtiden for både meg og min kjæreste.. jeg har fortalt ham at jeg har tenkt på det og han forklarte at det var for tidlig og jeg svarte jeg var enig , da spurte han meg når det ikke var for tidlig lenger og jeg svarte når jeg har fått meg utdanning og jobb. Og da trodde han sikkert at det hele var ute av verden. men jeg tenker på det enda... Jeg har lurt han før med det også(han synes det at jeg lurte han var veldig surt. han syntes det var for alvorlig til å tulle med iallefall..) da sa han bare at jeg skulle gå til doktoren så skulle han fikse det. jeg ble litt såra da.. han ville at jeg skulle fjerne "barnet" vårt. jeg tror ikke jeg har greid å ta abort. det er jo akkurat som om å drepe et barn, men jeg er ikke imot at andre tar abort hvis de ikke vil ha barn, de bestemmer selv det. men hva kan jeg gjøre for å få disse tankene ut av hodet. Vi passet en 7 mnd gammel unge en gang og jeg bare synes kjæresten min var så søt med den ungen.... hva skal jeg gjøre...? er det bare fantasier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52760-barnnei-takk-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cheerleader

Jeg tror du egentlig vet svaret selv. Du skriver jo at du vet at du ødelegger livet for både deg selv og kjæresten din, om dere får barn nå. Hva haster så fælt? Ta utdanningen du vil ha, reis, gjør andre ting, og så tenk på barn. Det blir nok lett slik at en sitter og tenker på alle tingene en skulle gjort først, når det er for sent og en har fått barn for tidlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52760-barnnei-takk-men/#findComment-211543
Del på andre sider

Jeg tror du egentlig vet svaret selv. Du skriver jo at du vet at du ødelegger livet for både deg selv og kjæresten din, om dere får barn nå. Hva haster så fælt? Ta utdanningen du vil ha, reis, gjør andre ting, og så tenk på barn. Det blir nok lett slik at en sitter og tenker på alle tingene en skulle gjort først, når det er for sent og en har fått barn for tidlig.

17 år er tildlig. Jeg ble mamma for 16 mnd siden, og var 26 da jeg ble gravid. Det er tøft uansett alder, og jeg er veldig glad for at jeg ikke har fått barn tidligre. En ting er å passe et barn, noe helt annet er å ha ansvaret for ditt eget barn 24 timer i døgnet året rundt. Jeg er i tillegg alenemor og det er veldig krevende, så hvis du velger å bli gravid, nå eller senere, så sørg for at du har støtte i typen din!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52760-barnnei-takk-men/#findComment-211698
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...