Gå til innhold

Leser du din partners sms meldinger?

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør jeg aldri - med mindre han ber meg om det, da...

Vi hadde faktisk noen runder på dette i starten av forholdet.... Han hadde lest mailen min, og jeg ble fly forbanna.... Ikke fordi det var noe hemmelig der, eller jeg hadde noe å skjule - men fordi det var MITT... Han hadde problemer med å skjønne dette, hva var problemet hvis det ikke var hemmelig liksom?

Det tok en stund før han skjønte hva jeg mente... Men i ettertid er han "glad" for det... Han hadde bare aldri tenkt over det før... Jeg har ikke noe å skjule for ham, men MIN post har han ikke noe med. Hva mine venninner osv. forteller til meg har faktisk ikke han noe med... Ofte forteller de ting til ham også, men da har de tross alt valgt det selv :o)

Når det er sagt, så har vi felles konto - det synes vi er det eneste praktiske når vi har 4 barn sammen...

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

19

• Altman

10

• Zirine

7

• conan

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner ikke _hvorfor_ vi skulle lese hverandres mail, sms eller post jeg. Finnes det en eneste god grunn til det da?

Nei jeg kan ikke gi deg noen god grunn. Vi har det slik og jeg ser ingenting rart i det. Det har bare blitt slik.

Han kan ha 3000 hotmailkontoer du ikke vet om.

Ja selvsagt kan han det. Og han har mail på jobb også som jeg ikke leser. Men jeg er ikke fra meg av bekymring for det. Og jeg ville heller ikke ha blitt sur om jeg oppdaget at han hadde andre hotmailkontoer.

Ja selvsagt kan han det. Og han har mail på jobb også som jeg ikke leser. Men jeg er ikke fra meg av bekymring for det. Og jeg ville heller ikke ha blitt sur om jeg oppdaget at han hadde andre hotmailkontoer.

Først så sier du:

"Personlige brev åpner vi ikke. Men nekter enten jeg eller

han og fortelle hvem brevet var fra, så er det klart man har lov til å

reagere."

....og så sier du at du ikke hadde blitt sur om du oppdaget at han hadde andre hotmailkontoer?

Æhhhæææ?

Først så sier du:

"Personlige brev åpner vi ikke. Men nekter enten jeg eller

han og fortelle hvem brevet var fra, så er det klart man har lov til å

reagere."

....og så sier du at du ikke hadde blitt sur om du oppdaget at han hadde andre hotmailkontoer?

Æhhhæææ?

Om han får ett brev fra noen og jeg spør hvem det var fra. Og om han svarer meg at det får ikke jeg vite(noe som aldri har skjedd) så har man vel lov til å reagere?

Men det betyr ikke at jeg blir sur for det. Kanskje jeg så at håndskriften på brevet var en dames og jeg ble sjalu. Det er også en reaksjon vet du MsShophie.

Men som sagt han kan ha så mange mailkontoer han vil uten at jeg blir sur av den grunn.

Annonse

Om han får ett brev fra noen og jeg spør hvem det var fra. Og om han svarer meg at det får ikke jeg vite(noe som aldri har skjedd) så har man vel lov til å reagere?

Men det betyr ikke at jeg blir sur for det. Kanskje jeg så at håndskriften på brevet var en dames og jeg ble sjalu. Det er også en reaksjon vet du MsShophie.

Men som sagt han kan ha så mange mailkontoer han vil uten at jeg blir sur av den grunn.

Nei dette blir for dumt....du blir sjalu (ikke sur) hvis han nekter å gi deg avsenderen på et privat brev, som du at på til har registrert har dame-skrift, men du blir ikke engang sur om du skulle oppdage at han hadde ørten hemmelige hotmailkontoer.....sorry - har store problemer med å tro deg.

Nei dette blir for dumt....du blir sjalu (ikke sur) hvis han nekter å gi deg avsenderen på et privat brev, som du at på til har registrert har dame-skrift, men du blir ikke engang sur om du skulle oppdage at han hadde ørten hemmelige hotmailkontoer.....sorry - har store problemer med å tro deg.

*ler* Da er det vel det at du ikke har skjønt at jeg aldri har krevd tilgang til hans mailer eller smser. Når det gjelder sms så har jeg tilgang til dem fordi vi deler mobil. Når det gjelder mailer så har det bare blitt slik. Det har ALDRI vært noe krav fra hverken min eller hans side. Om han nå velger å opprette en ny mailkonto og ikke jeg får passordet til den har jeg ingen grunner til å bli sur.

Når det gjelder posten er det også noe som bare har blitt slik. Og hvorfor skal man ikke ha lov til å spørre om hvem brevet var fra da? Uten at det skal bli rekasjoner av det?

Vi har latt det bli slik og mere er det vel egentlig ikke å si om den saken. Bortsett fra at jeg ikke synes det er rart elller føler meg kontrollert på noen som helst måte over at han spør eller leser mine smser.

Kjære Tornerose:o)

"Jeg synes du høres ut som om du vil kontrollere mannen din. "

Jeg vil ikke kontrollere samboern min. Vi har felles mobiltelefon og der er det jeg som får flest smser så akkurat der er det vel han som kontrollerer meg:o)

"Det kunne aldri falle meg inn å åpne posten (vet du at det er ulovlig?) eller lese SMS-meldingene til samboeren min, jeg har faktisk respekt for hans privatliv, noe du tydeligvis ikke har."

Posten jeg åpner er felles selv om den står i hans navn, det er telefonregninger,strømregninger o.l. Og ja jeg åpnet selvangivelsen hans da han var på jobb. Hvorfor? Vel det er jeg som fyller den ut uansett. Samt at jeg var veldig spent på hva han fikk igjen når jeg så min baksmell på 18000. Det hadde nemlig stor betydning på vår felles økonomi det. Annen post som tydelig er personlig åpner jeg ikke. Det samme gjelder han.

Stakkars mannen din" Om det er synd på mannen min så må det jo være synd på meg også da:o) Siden vi har tilgang til hverandres mailer o.l.

Men hvorfor er du nysgjerrig på hvem mannen din har kontakt med? Man trenger ikke fortelle alt til hverandre bare fordi man bor sammen. Jeg har ingenting å skjule, men hvorfor skal jeg vise alt fram for samboeren min, nesten for å bekrefte at jeg ikke gjør noe "galt". Og hva om venner vil sende meg noe privat, men ikke tør fordi vi deler mailkonto? Man kan ha privatliv i et forhold uten at det er noe galt ved det.

Naturlig og naturlig....

Jeg leser ikke min partners sms. Jeg har ingen interesse av det. Ikke hans post heller. Han leser ikke mine heller, og han har heller aldri spurt eller vist noen interesse for det. Det har ikke falt meg inn engang, å ta mob.telefonen hans og snuse der. Hadde jeg spurt hadde jeg sikkert fått lov, det er ikke det.

Jeg synes det å ha vært partnere i årevis ikke er noen grunn til å legge seg opp i absolutt alt hva den andre får av mail, sms og post. Skal man utslette ALT av privatliv eller eget liv fordet, da ?

Jeg aner ikke. Og jeg må bare være helt ærlig å si at jeg ser ingenting galt i at vi har tilgang til å lese hverandres post eller mailer. Heller ikke smser. Nå er det ikke snakk om private brev fra mine venninner eller private brev fra hans venner.

Du skriver at fu aldri har rørt din hotmailkonto. Det var nok det Altman mente, tror jeg.

Vet du nemlig hvor mye søppelmail som detter inn i en hotmail konto hver uke.....?? Her for litt siden hadde jeg vært litt sløv med å sjekke Hotmailkontoen min noen uker, og hadde FLERE HUNDRE junkmail jeg måtte sitte og slette...!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...