Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Bygger ikke begge disse slanke-metodene på å spise lite karbohydrater? Hva er forskjellen på dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle S Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Hei! Etter som jeg har skjønt, er de to diettene ganske like. Begge er tiltak overfor overvektige personer, og dreier seg om lite karbohydrater. Har sett litt på begge diettene, og ser at de er ganske like - inndelt med fire faser, der første fase går over ca 14 dager og dreier seg om å kutte ned på karbohydrat-inntak. Man spiser bl.a ikke brød, poteter, pasta og ris. Og heller ikke frukt. Men det er likevel mye du kan spise. Tror rett og slett Vekt i balanse er en norsk utgave av dr.atkins-diett. De bygger iallefall på det samme. Og i begge diettene kan man kjøpe melblandinger og diverse lavkarbo-plater (sjokolade og slikt). Hvis dette er feil, vennligst korriger meg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest H2O Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei! Etter som jeg har skjønt, er de to diettene ganske like. Begge er tiltak overfor overvektige personer, og dreier seg om lite karbohydrater. Har sett litt på begge diettene, og ser at de er ganske like - inndelt med fire faser, der første fase går over ca 14 dager og dreier seg om å kutte ned på karbohydrat-inntak. Man spiser bl.a ikke brød, poteter, pasta og ris. Og heller ikke frukt. Men det er likevel mye du kan spise. Tror rett og slett Vekt i balanse er en norsk utgave av dr.atkins-diett. De bygger iallefall på det samme. Og i begge diettene kan man kjøpe melblandinger og diverse lavkarbo-plater (sjokolade og slikt). Hvis dette er feil, vennligst korriger meg. :-) Korrigering kommer her. Atkins vet jeg ingenting om, men for "Vektibalanse" gjelder at det IKKE er en diett, men et kosthold for livet. *Det dreier seg ikke om å spise lite karbohydrater, men riktige (lavglykemiske). *Finnes ingenting om fire faser i dette prinsippet. Det er som sagt ikke en KUR. *Naturligvis spiser man frukt. Men helst i kombinasjon med protein (Yoghurt, cottage cheese). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle S Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Korrigering kommer her. Atkins vet jeg ingenting om, men for "Vektibalanse" gjelder at det IKKE er en diett, men et kosthold for livet. *Det dreier seg ikke om å spise lite karbohydrater, men riktige (lavglykemiske). *Finnes ingenting om fire faser i dette prinsippet. Det er som sagt ikke en KUR. *Naturligvis spiser man frukt. Men helst i kombinasjon med protein (Yoghurt, cottage cheese). Fint med korrigering! ;-) Det virker som du er litt "inni" dette med GI og lav-karbo kosthold. Hva syns du om dr.Atkins-dietten, der frukt ikke er tillatt? Vil man ikke gå ned i vekt likevel, dersom man er påpasselig med raske karbohydrater? Hvorfor skal man på død og liv kutte ut frukt? Trodde det var sunt, jeg....(?)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Atkins Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Fint med korrigering! ;-) Det virker som du er litt "inni" dette med GI og lav-karbo kosthold. Hva syns du om dr.Atkins-dietten, der frukt ikke er tillatt? Vil man ikke gå ned i vekt likevel, dersom man er påpasselig med raske karbohydrater? Hvorfor skal man på død og liv kutte ut frukt? Trodde det var sunt, jeg....(?)... Den nyere utgaven av Dr Atkins består av 4 faser: Induction, Ongoing Weightloss, Pre-Maintenance, Lifetime Maintenance. Det er bare i den første fasen der frukt ikke er tillatt. Poenget er at kroppen skal få minimalt med karbohydrat, slik at den blir tvunget til å brenne fett så raskt som mulig. De første dagene/ ukene er det bare vann som forsvinner, men etterhvert forsvinner også fett. Dr Atkins er egentlig ikke lengre en slankekur, men en omlegging til et nytt kosthold. Selv om karbohydrater ikke er tillatt i starten, aksepteres det i senere faser - poenget er at man skal tenke over hvilke typer karbohydrat man spiser - det er ikke alle typer frukt som er like sunne, heller, i store mengder! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.