Gjest firebird Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 kjære idrettslegen. min venstre kneskål glir ut av ledd/stilling selv ved små påkjenninger.nå sier spesialisten jeg har vært hos at jeg bør la meg operere. i følge bilder som er tatt av begge knær , viser det seg at kneskålene i begge knærne sitter for høyt og at jeg det de kaller hypermobile ledd - noe jeg visstnok har i både hofter, skuldre, albu, tær, fingre. på grunn av dette har jeg allerede fått avstivet høyre stortå i grunnleddet. dette fungerer heldigvis utmerket. legen på sykehuset sier at senene og kneskåla bør stabiliseres. hvordan gjøres dette? hvor lang tid tar en slik operasjon? gjøres et slikt inngrep som dagkirurgi , eller må man legges inn? hva med smerter og opptrening i etterkant av inngrepet? jeg trener mye, men ikke på elitenivå. driver trening med løping , romaskin, vekter og apparater.spiller også volleyball og rir både dressur og sprangridning. jeg blir kjempe glad for svar. ha det fint ! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 om man skal opereres ved denne sygdom er et omdiskuteret?. ikke alle bliver lykkelige. derfor A sker ledskredet hyppigere end 1 gang pr måned bør man nok sige ja. B hvis knæskallen ved operationen kommer for langt ned eller for langt mod indsiden får man slidgigt mellem knæskal og lårben efter mindre end 10 år. C hvis knæskallen har været ude af led mere end 3-5 gange får man uanset hvad man gør slidgigt indenfor nogle år (5-20). Jeg vil foreslå at du startede med en artroskopi og fik at vide hvordan er brusken på bagsiden af knæskallen. er der istykker så sig nej til opretion. er den ikke istykker men har du mere end en gang pr. måned så undersøg hvor de ved hvordan man skal gøre exakt. Det er i høj grad her operatøren skal have "boldøje". mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.