Gå til innhold

kroniske smerter i kne

karianne17

Anbefalte innlegg

hallo:)

jeg er en 17 år gammel jente, som spiller fotball, terner ca 6 ganger i uken.jeg har hatt plager med det høyre kneet i over et år. første gang jeg fikk merket det var etter en fotballtakling inne på et "klistrete" belegg, da klarte jeg ikke å bøye eller å strekke det helt. jeg gikk ikke til lege før flere mnd etter siden jeg ikke ble kvitt smertene. han sa jeg hadde strekt det indre leddbåndet. jeg begynte med fysikalsk behandling, og var smertefri om sommeren.

etter sommeren var jeg til legen igjen, og fikk samme beskjeden, og fortsatte med fysikalske.

nå i slutten av feb sparket jeg ballen samtidig med en annen og fikk en vridning i kne og i ankelen, gikk ikke til legen.

etter 3 uker begynte jeg å trene igjen, på første treningen skaut jeg ballen, traff ballen litt skeivt og vrei kneet igjen. jeg gikk da til legen og fikk beskjed om at jeg hadde strekt det indre leddbandet og kanskje menisk. ventet 6 uker før jeg begnt å spille fotball igjen. kjenner det fortsatt, har problem med å sitte med bøyd fot, og ha utstrakt fot, og kjenner det når jeg trener eller har gått en del. nå etter siste vridning, er det noen ganger jeg kjenner det er noe rart med kneet når jeg går, kjenner på en måte at det kommer til å "smelle/knekke", som skjer etter en stund. har tatt røntgen og ikke funnet noe, venter på undersøkelse på ortopediske.

hva kan dette vere? hva skal jeg gjøre når jeg trener? hvordan kan jeg forhindre smertene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...