Ewa Skrevet 10. mai 2002 Skrevet 10. mai 2002 Jeg var 34 uker på vei denne uken, og på ul- kontrollen ble Lilleputt estemert til å være 2900 gram. Dette syntes jeg hørtes veldig mye ut, så jeg lurer på om disse tabellene som brukes til å beregne vekt ut fra ul-mål pleier å stemme. Må jeg regne med å få et stort barn om 6 uker? Legen sa også at hun så på ul at hodet sto "godt nede", men pga stress og forsinkelser glemte hun å kjenne etter om hodet var festet. Er det veldig tidlig dersom hodet er festet allerede, eller er det normalt for en "fjerdegangsfødende"? 0 Siter
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Jag tycker att allt hörs helt normalt ut. Både då det gäller vikt och huvudets placering i bäckenet. Barnet ökar ca 150 gram/vecka mot slutet av graviditeten. Skulle deta stämma så skulle barnet väga 3800gr i vecka 40. Detta är ju helt normalt. När barnets huvud sjunker ned i bäckenet för att sedan fixera/feste sig, varierar. Jag tycker inte att det hörs tidigt ut i vecka 34, då det är så för en del kvinnor med stort bäcken. Lycka till! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.