Gå til innhold

kondisjon

Gjest jenta

Anbefalte innlegg

Gjest jenta

Jeg er en 14-åring som øver til en kondisjonstest... Løper kanskje 1-2 ganger i uka. Jeg pleier da å løpe på den nederste veien runf\dt Sognsvann i Oslo ( ca. 3,25 km) Siste gang jeg løå, løp jeg runden på 17,17 min.

Er det en bra/dårlig tid???

I så fall hvor bra/dårlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

17.17 er vel bra når du bare løper 1-2 dager i uka. Hvor lang er løpetesten da?

Anbefaler deg å løpe 3 dager, der du har en dag med intervall og to dager rolig.

På intervalldagen kan du feks. løpe rundt Sognsvann der du tenker deg at du deler opp runden i 4 biter, dvs ca 800m for hvert drag. Ca halvparten pause av så lang tid du bruker på draget. Dvs at hvis du bruker 4min på 800m så 2min pause. På den ene av de rolige turene så kan du prøve å løpe 2 runder.

Du kan jo bli med på Sognsvann rundt medsols.

Det er hver onsdag kl 18, men møt opp ca 1730 så du kan varme opp etc. Det er i utgangspunktet gratis å være med, men dersom du vil bruke tidtakerbrikke så koster det 300kr (for hele sommeren). Her kan du prate med arrangørene som er veldig snille og imøtekommende, og helt sikkert vil være kjempeglade for å gi råd. Dessuten så har de nok bedre erfaring enn meg.

Du kan lese mer på www.kondis.no på "Oslosidene".

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...