Gjest litt for tynn Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Noen som har noen gode råd for og komme seg opp i vekt, hva skal jeg spise. Pulver? trene, hvordan? Hvor mye og når skal jeg spise.... osv osv.... Lei av og være en spjæling... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har etter råd fra en venn om å kjøpe meg proteinpulver og det har jeg gjort. En porsjon gir ca 800 kal så hvis jeg klarer to porsjoner om dagen blir det 1600 kal ekstra. Dessuten drikker jeg Fortimel som gir 200 kal ekstra. Alt dette drikker jeg etter maten så nå får vi se om jeg klarer å fete meg opp litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt for tynn Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har etter råd fra en venn om å kjøpe meg proteinpulver og det har jeg gjort. En porsjon gir ca 800 kal så hvis jeg klarer to porsjoner om dagen blir det 1600 kal ekstra. Dessuten drikker jeg Fortimel som gir 200 kal ekstra. Alt dette drikker jeg etter maten så nå får vi se om jeg klarer å fete meg opp litt. Skal prøve det. Du får gi en tilbake melding på hvordan det går.. om det hjelper. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Skal prøve det. Du får gi en tilbake melding på hvordan det går.. om det hjelper. :-) Hurra!!!!!!!!! Jeg har gått opp tre kg siden fredag pga proteintilskuddet. Håper de blir der. Dette er nesten ikke til å tro. Hvorfor har ingen fortalt meg dette før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt for tynn Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hurra!!!!!!!!! Jeg har gått opp tre kg siden fredag pga proteintilskuddet. Håper de blir der. Dette er nesten ikke til å tro. Hvorfor har ingen fortalt meg dette før. Wow, det gikk fort må jeg si. Går du på vanlig protein pulver, hvor mye, hvor ofte og når tar du pulvere. Dette må jeg prøve.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Wow, det gikk fort må jeg si. Går du på vanlig protein pulver, hvor mye, hvor ofte og når tar du pulvere. Dette må jeg prøve.. :-) Jeg har drukket 2 ganger om dagen, dvs 2 mål pulver i 4 dl melk hver gang. Har fått råd om at det er best å ta det på samme tid hver dag så jeg har tatt en om formiddagen etter mat og en før jeg legger meg. Dessuten har jeg drukket 1-2 Fortimel hver dag. Jeg har kjøpt pulveret i Sverige i en butikk som selger helsekost og proteinpulver for de som trener. Han anbefalte dette pulveret som gir 800 kalorier pr porsjon. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilla Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hurra!!!!!!!!! Jeg har gått opp tre kg siden fredag pga proteintilskuddet. Håper de blir der. Dette er nesten ikke til å tro. Hvorfor har ingen fortalt meg dette før. Åh, så bra B )))) Gla på dine vegne. HAr ikke internett nå, så vi snakkes vel ikke før ejg reiser. Klem, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg spurte om akkurat det samme for litt siden ! Se etter innlegget mitt og svarene jeg fikk (her på dette forumet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har drukket 2 ganger om dagen, dvs 2 mål pulver i 4 dl melk hver gang. Har fått råd om at det er best å ta det på samme tid hver dag så jeg har tatt en om formiddagen etter mat og en før jeg legger meg. Dessuten har jeg drukket 1-2 Fortimel hver dag. Jeg har kjøpt pulveret i Sverige i en butikk som selger helsekost og proteinpulver for de som trener. Han anbefalte dette pulveret som gir 800 kalorier pr porsjon. Lykke til. 800 kalorier er voldsomt for et proteinpulver. er det protein isolat så er dette bortimot 200 g protein! Mulig at det du bruker er en weight-gainer? De inneholder også karbohydrater, vanligvis en kombinasjon av maltodextrin og fruktose. Disse fungerer bedre enn rene proteinprodukter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei på deg, For å gå opp i vekt, må du ha et høyere inntak av kalorier enn det kroppen din bruker daglig. Dersom du ikke klarer å gå opp i vekt ved å bare øke mengden av maten du spiser, bør du satse på mer fet mat. Fett er det næringsstoffet man får mest kalorier av. Nå hører vi mye om faren ved et høyt inntak av fett. Men det er viktig å merke seg at det er ikke nødvendigvis mengden av fett i maten som er farlig, men typen av fett. Den berømte Middelhavsdietten er temmelig rik på fett, men mesteparten av fettet kommer fra enumettede fettsyrer. Enumettede fettsyrer finner du mye av i f. eks. olivenolje, rapsolje, peanutolje, og peanøtter. Flerumettede fettsyrer som finnes bl.a i solsikkeolje, maisolje, og fet fisk er også et godt valg av fett. Vær litt mer raus med olje når middagen lages, ta deg en håndfull nøtter til dessert og snacks, dryss solsikkefrø over salaten eller frokostblandingen, etc. Jeg vil derimot anbefale å være forsiktig med et høyere inntak av mettet fett (som det finnes mye av i melk, melkeprodukter og kjøtt). Dette fettet er en risikofaktor i utviklingen av mange livsstilssykdommer. Du kan også øke kalori-innholdet i maten din ved å bruke div. ernæringspulver. På apoteket kan du kjøpe bl.a Afi-Nutrin, Semper, og Fortimel (spør evt om andre typer også). Disse kan du f.eks blande inn i melken du drikker. Håper dette kan være til noe hjelp. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 800 kalorier er voldsomt for et proteinpulver. er det protein isolat så er dette bortimot 200 g protein! Mulig at det du bruker er en weight-gainer? De inneholder også karbohydrater, vanligvis en kombinasjon av maltodextrin og fruktose. Disse fungerer bedre enn rene proteinprodukter. Det har du nok helt rett i fordi det står Gainer's fuel på boksen. Men det er jo like fullt å anbefale for oss som er altfor tynne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 800 kalorier er voldsomt for et proteinpulver. er det protein isolat så er dette bortimot 200 g protein! Mulig at det du bruker er en weight-gainer? De inneholder også karbohydrater, vanligvis en kombinasjon av maltodextrin og fruktose. Disse fungerer bedre enn rene proteinprodukter. jeg har drukket både afi-nutrin og tatt proteinpulver(kreatin ,var det det het tror jeg) Jeg har sett etter sånne weight-gainer produkter.. har du noen navn på de? jeg har søkt litt på internett,men fant ikke noe om dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Det har du nok helt rett i fordi det står Gainer's fuel på boksen. Men det er jo like fullt å anbefale for oss som er altfor tynne. Hei Dorthe! Hva betalte du for pulveret ditt? det som stod gainer`s fuel på ? Trener du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.