stromme Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jenta vår på 19 måneder er småspist og veldig, veldig kresen. Det eneste hun vil ha av grønnsaker er maiskorn (på boks). Hun er så veldig glad i det, og kan spise opp en hel boks i løpet av en dag om hun får lov...... Blir en boks mais for mye for et så lite barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magen, da? Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvordan blir hun i magen av det? Spiser jeg en halv boks med mais, fungerer det som avføringsmedisin for meg.. Og jeg er en voksen person på 60 kilo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stromme Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Hvordan blir hun i magen av det? Spiser jeg en halv boks med mais, fungerer det som avføringsmedisin for meg.. Og jeg er en voksen person på 60 kilo. Vi har aldri merket noe forskjell på avføringen hennes etter mais spisingen, bortsett fra at kornene kommer hele ut. Det virker som om maven takler det greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei strom, Så lenge maisen ikke tar plassen til annen mat, er det greit at hun får i seg en del mais. Det er viktig at hun også får i seg rundt 2 gode proteinkilder daglig (kjøtt, fisk, egg, cottage cheese, ost, peanutsmør, bønner), og 2-3 glass melk, samt brød og kornprodukter, og frukt. Drikker hun mye melk og/eller juice daglig (f.eks mellom måltidene)? Dette kan føre til at hun ikke er sulten på annen mat. Det er også viktig med faste, regelmessige måltider og mellommåltider - gjerne med 2-4 timers mellomrom. Fortsett også å tilby henne mat som hun vanligvis avslår. Det hadde jo vært fint dersom hun kunne få i seg en variasjon av grønnsaker – selv om kun mais er bedre enn ingen ting. Det tar ofte mange forsøk før et barn godtar forskjellige matvarer. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.