Gjest fififo Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei! Jeg har nå nådd den vekten jeg vil ha, og jeg har hatt den en stund nå, ca 1,5 år...men jeg føler jeg strever med å ha den på en måte...er så redd for å gå opp igjen at jeg unner meg ingenting lengre! jeg trener 4-5 ganger i uken(spinn og pump), går 20 min hver vei til skolen, og er egentlig ei aktiv jente ellers og.Mye press på skolen, så jeg er ofte stresset. Spiser aldri snop, og alkohol veldig sjelden. sparer så mye på fett som det lar seg gjøre, steker uten fett om det lar seg gjøre, følger GI-indeks, veldig sjelden lyst bakst! jeg vil vel ikke med dette sunne kostholdet gå opp? har ikke turt å spøre før for det beviser at jeg har litt "unormalt" forhold til mat... men jeg spiser variabelt og passer på frukt på å få nok frukt og grønt! men er det nødvendig å vere såå streng med meg selv?? jeg er 1,75 og veier 61-62..25 år håper på svar, er ingen jeg kan spøre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjære jente! Hvis du holde vekten med det du spiser og din aktivitetsnivå, så skulle vel alt være bra. Du sier at du ikke unner deg noenting, og at du har mye stress. Da ville jeg vurdert førlgende: Er all trening noe som stresser deg, elller gir den glede og overskudd? Skulle du gjerne unnet deg å trene mindre? Hva ville duellers gjerne unne deg? En is, en brus, en pizza, en sjokolade? Eller ville du gjerne føle deg mer mett? Når du har tenkt over dette, så kan du vurdere hva du kan endre. Du vet jo om GI, frukt og grønnsaker, det er kjempebra. Kanskje du ikke vet nok om fettets betydning for forbrenning? Riktig fett og nok fett til frokost f.eks. gir metthetsfølelse. (Les Fredrik Paulun, f.eks. eller Fedon Lindberg) Jeg tror at du er på rett spor siden du har slanket deg og beholdt vekten. Nå gjelder det å lage litt justeringer for å trives bedre. Selv koser jeg meg med litt kake til kaffen hver dag, siden jeg liker det (men det er små stykker), og sjokolade i hvert fall lørdagene. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Nei, jeg tror ikke det er nødvendig å være så streng med seg selv. Har en et grunnleggende sunt kosthold og trener så mye som du gjør, kan en med god samvittighet unne seg noen "utskeielser" nå og da, av både mat og drikke. Faktisk vil jeg tippe at du ikke vil merke noen forskjell på vekta. Jeg har iallfall merket at jeg stort sett veier det samme uansett om jeg unner meg litt ekstra eller ikke. Rent mentalt er det også viktig å ha en avslappet holdning til både mat og trening. Har du en dag ikke lyst til å trene, så la det være - med god samvittighet. Livet skal nytes! Selv gir jeg blaffen i kalorier og fettforbrenning. Jeg trener fordi jeg elsker det og koser meg med deilige middager og skummende, iskaldt øl. Alt med måte, riktignok, men dog. Hva er bedre enn en lang løpetur i shorts, etterfulgt av varm dusj, dyr bodylotion og et herremåltid med øl til...Da er livet godt, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anders Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 kan ikke skjønne at man man skal være nødt til å fortsette å slanke seg resten av livet for å holde på vekta... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.