Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Er det så galt å spise litt pasta til middag i ny og ne egentlig? Jeg blir helt sprø av å ikke spise hverken pasta, poteter eller ris. Hvordan er den Glykemiske indexen til poteter og pasta? Noen som vet hva som er lurest å spise? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Selvfølgelig kan du spise både pasta og poteter og ris, men det går an å finne både sorter og tilberedningsmetoder som gjør det bedre med tanke på GI enn andre. Det er også snakk om mengde i forhold til resten av tallerkenen. http://www.vektibalanse.com/side19.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest H2O Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Poteter er en versting, uten at jeg husker GI-tallet. Pasta av durumhvete er ikke så ille, og både villris og basmatiris kan spises. Hvorfor skal du kutte ut alt da, har du diabetes? Hvis ikke er det ingen grunn til å overdrive. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Poteter er en versting, uten at jeg husker GI-tallet. Pasta av durumhvete er ikke så ille, og både villris og basmatiris kan spises. Hvorfor skal du kutte ut alt da, har du diabetes? Hvis ikke er det ingen grunn til å overdrive. Nei, ikke vet jeg hvorfor jeg skal kutte ut alt egentlig. Går på et kroppspleie-stuido der jeg tar muskelstimulator opplegg noen ganger i uken. Men jeg trenger også å slanke meg, og de kom med en diett der det er forbudt å spise poteter, pasta og ris. Blir helt sprø av dette nå, jeg ... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Selvfølgelig kan du spise både pasta og poteter og ris, men det går an å finne både sorter og tilberedningsmetoder som gjør det bedre med tanke på GI enn andre. Det er også snakk om mengde i forhold til resten av tallerkenen. http://www.vektibalanse.com/side19.htm Dæven så høy GI det er på øl da :-((((( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Dæven så høy GI det er på øl da :-((((( Ja, harr'u sett, 'a gitt.. (sto whiskey der?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest H2O Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Nei, ikke vet jeg hvorfor jeg skal kutte ut alt egentlig. Går på et kroppspleie-stuido der jeg tar muskelstimulator opplegg noen ganger i uken. Men jeg trenger også å slanke meg, og de kom med en diett der det er forbudt å spise poteter, pasta og ris. Blir helt sprø av dette nå, jeg ... :-( Dersom du tar dette alvorlig, bør du lære deg teorien bak. Lindbergs "Kost i balanse" er ok, det finnes sikkert andre også. Lindberg opererer med at en godt kan spise litt av disse tingene også, men at det ikke skal utgjøre hoveddelen av måltidet. Det krever litt omlegging fra de typsike norske måltidene der brød og potet er hovedingredienser. Vanskelig å kutte ut brød, poteter og ris uten å ha gode alternativer, jeg anbefaler deg å kjøpe en bok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Ja, harr'u sett, 'a gitt.. (sto whiskey der?) Den er 0 på whiskey har jeg hørt *plystre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hei på deg, Det er langt fra galt å spise pasta, poteter og ris. Dette er næringsrikt og sunt å spise. Det blir noe feil å se på hva GI til en matvare alene er, siden den totale GI’en av et måltid kommer alt an på hva du spiser samlet til det måltidet. Du kan jo kjøpe grov pasta og ris - disse er rikere på næringsstoffer og fiber enn de raffinerte typene. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.