Gå til innhold

Har DU noen gang bulket bilen?


Gjest Kvinnfolk bak rattet

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinnfolk bak rattet

Fikk en slags skrekkopplevelse da jeg bulket naboens bil sist uke. Har enda ikke kommet helt over det. Det hele var så utrolig ubehagelig. Har bare hatt lappen i 3 måneder, så jeg er i tillegg ganske fersk som sjåfør. Hører så sjeldent om folk som bulker sin egen og andres biler. Det er ett skikkelig Hysj-hysj tema. Dessuten er det så vanlig og fikse på bilene sine nå at det er sjeldent noen kjører rundt i "bulkebiler" .

Uansett, nå vil jeg gjerne høre om andres historier, da dere bulket eller krasjet. Enten det er dere selv eller noen dere kjenner. Hvordan skjedde det? Hva gjorde/følte du? Hva ble følgende?

Trenger å høre andres erfaringer for å lette min egen samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • puh

    6

  • mrxx

    4

  • Poetica

    2

  • Lionn

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjørte ut av en parkeringsplass på den videregående skolen jeg engang gikk på, og en dust fra en annen klasse kom fra høyre (altså hadde jeg vikeplikt siden jeg kjørte ut av parkeringsplassen), men saken er at fyren hadde ALT for høy fart. Han var altså langt unna når jeg kjørte ut, og jeg så ikke at farten var så stor som den var. Det var ca 30 meter bremsespor etter fyren, men på en skolegård hvor noen kjente meg og andre han, medførte dette selvsagt usedvanlig store sprik i vitneoppservasjonene, med hensyn til han sin fart.

Skylden ble altså delt.

Fyren innrømmet i ettertid at han hadde hatt en fart på over 80 km i timen, inne på parkeringsplassen.

Det gikk uansett verst utover han, da min bil var gammel fra før av, mens han sin forsikring måtte dekke skader på sin egen bil, samt to andre biler som han presterterte og sprette inn i når han forsøkte seg på noen unnamanøvrer.

Bilen min var forresten fullt kjørbar etterpå, men med en relativt kraftig bulk i høyre skjerm.

Bobler tåler trossalt en trøkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fronta med ei vettskremt kjerring, jeg har kjørt i ræva på ei kjerring som kjørte alt for sakte, blitt påkjørt hvor ei kjerring distraherte sjøføren og jeg har rygga en bil skakk da jeg traff et malplassert autovern . Altså alt er uforskyldt.

Smeller er ikke noe å mase med - bare å fylle ut skademeldinga å la det stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Å dæver'n, dette blir nok mitt lengste innlegg på dol noensinne. :-/

1. Kræsj i fjellvegg på glatt føre, kom inn i spora til en lastebil som hadde kjørt i veggen før meg. Jeg ble nokså sur fordi jeg ikke rakk ferja.

2. Kræsj i bil, husker ikke helt hvordan det skjedde.

3. Kræsja i samme bil som i punkt 2. Føreren av den andre bilen reagerte en smule paranoid, han trodde jeg holdt på sånn med vilje. At jeg ikke var i stand til å imøtegå påstanden pga krampelatter, gjorde ikke mannebeistet vennligere stemt.

4. Rygga i en mur, bilen ble liksom sittende fast oppå muren og måtte løftes av. Helt greit egentlig.

5. Denne skulle nok stått som nr 1, da jeg var 15 og det var min første kræsj. Tråkka på gassen i stedet for bremsa på en parkeringsplass og kjørte inn i en annen bil.

6. Denne skulle altså stått som nr 2, da var jeg 16 og kjørte lastebil. Sneia bare såvidt borti en sånn søt gråtass, så kanskje denne ikke gjelder.

7. Velta rundt med varebil på glatta. Det var litt ekkelt for vi hadde småunger i bilen. Dessuten slukte vi (jeg og venninna mi) det som var av amerikanske actionfilmer på den tida, og var selvfølgelig sikre på at bilen kom til å eksplodere hvert øyeblikk. Etter å ha fått lempa ungene ut, leita vi febrilsk etter tobakken, håpa vi fant den før eksplosjonen, he he, fant den omsider og kravla ut.

8. Ca to timer etter punkt 7, da snille bønder med traktor hadde fått bilen på rett kjøl igjen. Det var jo fremdeles like glatt da, og VIPS, der lå vi pinadø i grøfta igjen. Jaja, sånt kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en kjempeflau tabbe da jeg nettopp hadde fått lappen.

Satt i en bilkø, og tenkte at jeg hadde anledning til å file på en negl som var flisete (jada, jeg _vet_ at det var for dumt). Kjørte sakte litt framover når køen rørte litt på seg, men var for opptatt til å se hvor mye.

Resultat: kjørte inn i bilen foran, heldigvis ble det bare en liten bulk/lite merke i nummerplaten på min egen bil.

Hva jeg følte? Jeg følte meg megadum og skikkelig sånn blond og dum, og jeg har aldri filt negler mens jeg kjører etter dette.

*grem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

landsbyidioten

Det skjedde i går. Jeg kom ut fra en forsnevring i veien og en dust i en svart Mercedes kom skliende mot meg og nektet å bremse. Jeg kastet meg til høyre og der sto det en parkert bil. Spilte så høy musikk at jeg ikke engang hørte smellet, hadde bare en fornemmelse av et lite dunk, gikk ut av bilen og så en 2,5 meter lang ripe på min bil og en bulk i den parkerte. Mercen så jeg selvsagt ikke.

Så da var det bare å ringe på, lutrygget, og vinke adjø til feriepengene.

*grmf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kræsja en gang, 3 uker etter jeg fikk lappen i 1984. Da kondemnerte jeg bilen fullstendig. Ulykken skjedde på ekstremt glatt isføre i Rørostraktene, da jeg panikkbremsa i en krapp sving.

Siden har jeg kjørt skadefritt.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har kräsja, og det var ei ekkel oppleving. Tre og eit halvt år sidan. Mammas bil, på veg heim frå jobb, kräsja i eit lyskryss - rett inn i bilen foran fordi den dusteberta bråstoppa midt i krysset på grönt. Låg fart, naturlegvis - og heldigvis - men det kjendes godt for det, og det vart på titusenvis i skade både på min og hennar bil... Og ettersom eg köyrde inni henne var det jo mi skuld :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg har kræsja en gang, 3 uker etter jeg fikk lappen i 1984. Da kondemnerte jeg bilen fullstendig. Ulykken skjedde på ekstremt glatt isføre i Rørostraktene, da jeg panikkbremsa i en krapp sving.

Siden har jeg kjørt skadefritt.

:o)

"Siden har jeg kjørt skadefritt."

*SNØFT*

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaviseeee...

Smalt i hekken på ei drosje like etter 16-årsdagen min, og totalvraka den samme bilen som 17-åring i hagen til bestefaren til ein kompis....

Var i autovernet med alt for stor fart på glattisen som 18-åring (med lappen denne gongen :-)

Bulka litt her og der som budbilsjåfør i Oslo 93-94...

Køyrde inn i ein golf bakfrå på Drammensveien ved Lysaker med fullasta 24-tonns lastebil med dårlege bremser i 1995, og front-mot-frontkolliderte med ein nissan sunny i 97 på ein smal skogsveg der eg også køyrde stor lastebil. Sunnyen hadde alt for stor fart og det var glatt. Bilen var ikkje eit pent syn...

Satte nesten livet til på vestlandet i 2000 då eg møtte ein buss med eit bergensk utdrikningslag på smal veg og med våt vegbane... Skummelt! Skrapa heile sida på den nye bilen og knerta speilet, men alternativet var bergveggen på høgresida...

Så... japp. Eg har bulka.... Men eg har framleis 75% bonus 2. år på forsikringa, og ingen har blitt alvorleg skada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, en gang - da jeg hadde hatt lappen i omtrent to måneder :o)

Kom opp en bratt bakke, rett ved skolen min (videregående), og skulle svinge til venstre.... Den veien fra høyre er uoversiktlig (hekk osv.), men det visste jeg godt. 30-sone i hele strøket. Svingte til venstre, og der kom det en fyr i sånn lav lastebil-sak med gassen i bånn.... Bulka høyresiden til bilen til min kjære far......

Han andre brøt fartsgrensa garantert, men siden bulken var på min høyre side, det ikke var forkjørsvei OG de eneste vitnene jeg hadde var sånn cirka 100 mer eller mindre edru russ, så...... :o)

Siden da har det gått bra faktisk... Med unntak av den gangen vi sto stille og ble rygget på på en parkeringsplass, av en utrolig arrogant og slesk fyr i en Mercedes Jeep... Reservehjulet eller no' hang bakpå bakruta, og dermed så han visst ikke så godt bakover, i følge ham selv... Sikkert lurt å rygge med gassen i bånn da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Siden har jeg kjørt skadefritt."

*SNØFT*

;-)

Ja, enkelte av oss lærer av våre feil, skjønner du! *geiper* >:o>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Og ikke kjører jeg tregt heller :-D

Har hatt lappen i 11 år nå *stolt*

Hilsen en kvinne som hører hjemme bak rattet *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Nei det har eg ikkje !

Har ikkje krasja med motorsykkel heller.

Kvinnfolk & bil = *rister på hodet*

:-)

Mvh

'Smella på deg!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ja, enkelte av oss lærer av våre feil, skjønner du! *geiper* >:o>

Høh!

Jeg ser på kræsja mine som forskning.

*Nesa i sky*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Smella på deg!

;-)

DEG hadde eg aldri turt å sitte på med i hvertfall, har du vurdert å levere inn sertifikatet ? *ler*

Hadde ikkje turt å sitte på med "aamber sun" heller, makan neglefiling bak rattet ! *rister mer*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

DEG hadde eg aldri turt å sitte på med i hvertfall, har du vurdert å levere inn sertifikatet ? *ler*

Hadde ikkje turt å sitte på med "aamber sun" heller, makan neglefiling bak rattet ! *rister mer*

Mvh

Klin gær'n den Amber-dama, vettu. Jeg har bedrevet mye rart i bil, men setter pinadø grensa ved neglefiling.

Ellers tenker jeg at jeg beholder mitt fine, grønne sertefikat, tænkju. Hmm, hvor nå det måtte befinne seg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...