Gå til innhold

Har DU noen gang bulket bilen?


Gjest Kvinnfolk bak rattet

Anbefalte innlegg

Neeeeei.... ikke bulka akkurat. Men en gang jeg skulle inn et smalt sted med den gamle chevvyen jeg hadde stod det ei sånn høy Toyota varebil på venstre side. Jeg satsa på at det var plass nok, men skjønte fort at det ikke var det når Toyotaen plutselig trilla sakte med meg bortover....

Merkelig nok ble det ikke en skrape i noen av bilene.

Nei ikke bulket, men knust speilet ;-)

Tidligere hadde vi en parkeringsplass ved siden av et stooort furutre. Treet hadde stått der i mange år, og vi hadde hatt plassen i 3-4 år. En dag jeg skulle rygge ut (det var forøvrig jeg som hadde parkert bilen dagen i forvegen) kom jeg for tett inntil treet og brettet speilet framover mot panseret - altså feil veg. Det smalt noe forferdelig og speilet med feste ble knust. Min 5-åring som da var 3 satt i bilen da det skjedde og hun husker det fortsatt...

Heldigvis klarte vi å tape det på igjen, skulle på langtur samme kveld - ikke lett uten venstre speil :-(

Speilet kom på 3500 + arbeid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • puh

    6

  • mrxx

    4

  • Poetica

    2

  • Lionn

    1

Mest aktive i denne tråden

Åja. Selv om jeg ikke engang har førerkort, eller noengang har hatt det ! :-) Men jeg kan jo kjøre brukbart fordet, starte og stoppe og sånn. Men jeg begår jo feil som har med vaner å gjøre....som f.eks. at jeg glemmer å sjekke hvilket gir bilen står i når man starter.

Jeg satte meg inn i bilen til foreldrene til x-kjæresten min en gang. Vi skulle ut å kjøre, og bilen stod i fellesgarasjen. "Kan jeg få starte, og rygge den ut ?" spurte jeg. "OK", sa han.....

Jeg satte meg inn i førersetet, vridde om nøkkelen og plutselig satte bilen i ett kjempebyks rett fremover! Og, såklart, var bilen parkert foran ett nettinggjerde, og hjørnet på bilens front-støtfanger hoppet RETT INN I EN GJERDESTOLPE ! Det var flere meter mellom hver stolpe, men selvfølgelig stod bilen rett foran en av dem....

Vi ilte avgårde til en kamerat av kjæresten min, og tilbrakte resten av den lørdagskvelden til å utbedre bulken. Men det var og ble synlig likevel...UFF !

Galant som han var, påtok kjæresten min seg skylda overfor foreldrene sine. Alle lurte selvfølgelig veldig på hvordan HAN kunne begå en sånn tabbe, være så amatørmessig, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæver'n, det var nå lyden skulle fulgt med innlegga! ;-)

*kommer pesende inn* Den var større enn meg , sterkere enn meg og sprang fortere enn meg , så jeg turte ikke gjøre noe , tror vi satser på mrxx og mitt naturlige elgtekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. gang:

Jeg rygget fatterns bil inn i en Mercedes som dukket opp fra løse luften. Da hadde jeg hatt lappen i noen måneder. Det kostet meg egenandelen på forsikringen hans.

2. gang: Jeg sneiet fatterns bil bort i en stein på vei ut av en parkeringsplass. Begge dørene på passasjersiden måtte rettes og lakkes. Det kostet noen tusen. Da hadde jeg hatt lappen i ca. et år.

3. gang: Jeg kræsjet eksdamas boble i en lysmast på avkjøringen til Blommenholm på E-18. Det er ikke alltid det er så lurt at damer tar deg overraskende på "låret"...

Det kostet 15000 i oppretting, dvs mer enn hva bilen var verdt....Da hadde jeg kjørt bil i et par år.

4. Jeg kræsjet en pick-up med en kassebil oppe i Ryenbergveien, da den kjørte forbi meg (som en tulling) og jeg skulle svinge av til venstre. Støtfangeren, lykten og litt plater måtte fikses på bilen jeg kjørte, og hele siden hans måtte rettes og lakkes. Siden dette skjedde med en jobb-bil, fikk det ingen konsekvenser for meg. Men, jeg var brøkdeler av et sekund, eller centimetre fra å bli skikkelig kvestet...Dette skjedde omtrent samtidig som den forrige ulykken.

5. Jeg hadde et ublidt møte med en brøytekant for et par år siden, etter at jeg mistet totalt kontrollen på bilen pga av sporete veibane og for høy fart. Da gikk det med en del plastdeler i grillen og fronten for noen tusenlapper.

Men, sånn ellers er jeg heeelt trygg.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

*kommer pesende inn* Den var større enn meg , sterkere enn meg og sprang fortere enn meg , så jeg turte ikke gjøre noe , tror vi satser på mrxx og mitt naturlige elgtekke.

I nødsfall kan vi kidnappe høvdingen. Han er riktignok litt sart når det gjelder passasjerrollen, men han har ku-tekke. Særlig svarte kuer i skumringen er begeistret for høvdingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. gang:

Jeg rygget fatterns bil inn i en Mercedes som dukket opp fra løse luften. Da hadde jeg hatt lappen i noen måneder. Det kostet meg egenandelen på forsikringen hans.

2. gang: Jeg sneiet fatterns bil bort i en stein på vei ut av en parkeringsplass. Begge dørene på passasjersiden måtte rettes og lakkes. Det kostet noen tusen. Da hadde jeg hatt lappen i ca. et år.

3. gang: Jeg kræsjet eksdamas boble i en lysmast på avkjøringen til Blommenholm på E-18. Det er ikke alltid det er så lurt at damer tar deg overraskende på "låret"...

Det kostet 15000 i oppretting, dvs mer enn hva bilen var verdt....Da hadde jeg kjørt bil i et par år.

4. Jeg kræsjet en pick-up med en kassebil oppe i Ryenbergveien, da den kjørte forbi meg (som en tulling) og jeg skulle svinge av til venstre. Støtfangeren, lykten og litt plater måtte fikses på bilen jeg kjørte, og hele siden hans måtte rettes og lakkes. Siden dette skjedde med en jobb-bil, fikk det ingen konsekvenser for meg. Men, jeg var brøkdeler av et sekund, eller centimetre fra å bli skikkelig kvestet...Dette skjedde omtrent samtidig som den forrige ulykken.

5. Jeg hadde et ublidt møte med en brøytekant for et par år siden, etter at jeg mistet totalt kontrollen på bilen pga av sporete veibane og for høy fart. Da gikk det med en del plastdeler i grillen og fronten for noen tusenlapper.

Men, sånn ellers er jeg heeelt trygg.. :-D

Vil du bli med retvizan og meg til mrxx ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nødsfall kan vi kidnappe høvdingen. Han er riktignok litt sart når det gjelder passasjerrollen, men han har ku-tekke. Særlig svarte kuer i skumringen er begeistret for høvdingen.

Det blir nok bra , jeg inviterte conan til å bli med på vår utflukt. P... er klokka så mye , jeg må løpe til bussen , begynner ikkepå jobb før 14.30 men bussen går om 10 min. Er det rart jeg velger å utsette verden for mine kjøreferdigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det blir nok bra , jeg inviterte conan til å bli med på vår utflukt. P... er klokka så mye , jeg må løpe til bussen , begynner ikkepå jobb før 14.30 men bussen går om 10 min. Er det rart jeg velger å utsette verden for mine kjøreferdigheter?

Conan er utvilsomt kvalifisert. ;-)

God jobb da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ferdig bulket

Nei, bilene mine har alltid vært dem som har blitt påkjørt.

Ellers har jeg hittil bare kjøpt ferdig bulkede biler, så behovet for å endre deres utseende har ikke vært tilstede...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...