Gå til innhold

Har DU noen gang bulket bilen?


Gjest Kvinnfolk bak rattet

Anbefalte innlegg

Egentlig så ripet jeg den bare opp på siden , jeg skulle rygge inn en smal port, 3 kvinnfolk før meg hadde gjort det samme med den porten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • puh

    6

  • mrxx

    4

  • Poetica

    2

  • Lionn

    1

Mest aktive i denne tråden

Bilen har aldri fått noen skader, men jeg har bulket garasjedøren, hehe. På siden. Jeg feilberegnet litt og gned meg litt for langt inn mot høyre. Fikk litt panikk da jeg måtte skrape den en gang til når jeg skulle rygge tilbake også. Men det syntes ingenting på bilen.

Og så har jeg sklidd ut i grøften på holkeføre. Da var det heldigvis bare å rygge tilbake på veien. Men hjertet satt i halsen, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrapet bilen på vei inn i garasjen en gang.. Vi hadde akkurat fått ny bil og jeg kjørte som jeg alltid har gjort og tenkte ikke over at den nye bilen er litt lenger enn den gamle...

Men mer er det ikke på de 12 årene med lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulket bilen min for fire uker siden, jeg. Faktisk første gang siden jeg fikk lappen for 19 år siden. (Herregud, er det sååå lenge siden? *vantro*)

For å ta en kort historie lang:

Det begynte med at jeg satt og så på TV2's fotballsending en søndag ettermiddag. Her var det en konkurranse hvor man skulle tippe hvor mange mål som ble scoret i samtlige kamper. Ringte inn og tippet, og til min overraskelse tippet jeg riktig. Men, vinnerne ble ikke offentligjort før i kveldens sportssending, dessuten hadde jeg heller ikke fått med meg hva man eventuelt kunne vinne. Så kveldssendinga måtte jeg jo bare få med meg.

Jeg måtte i løpet av kvelden ut et lite ærend med bilen, og treig som jeg er ventet jeg litt for lenge. Såpass lenge at jeg begynte å få tidsnød for å rekke fotballsendinga.

Kjørte vel derfor litt fortere enn det jeg vanligvis gjør. På vei inn porten vår bommet jeg stygt. Såpass stygt at jeg kjørte rett i den ene portstolpen, av granitt, som ligger på bakken. (Kan noen minne min mann på at han skal sette opp den? Har prøvd selv i åtte år nå...) Det sa selvfølgelig "PANG!!!", og bilen var litt "rar" å kjøre de siste tyve meterne til huset vårt.

Trodde bare jeg hadde punktert, men den gang ei...Her var det flere skader. Min mann trodde jeg hadde slått forstillingen bak (eller var det omvendt?) skjev, eller noe sånt noe. Ihvertfall var skaden såpass stor at bilen måtte på verksted dagen etter.

Det var heldigvis ikke forstillingen, men derimot en eller annen duppeditt bak som var ødelagt. Kom på ca. 2000 kroner.

Forøvrig rakk jeg aldri denne fotball-sendinga på TV2 den kvelden, men slo i stedet opp på tekst-tv dagen etter for å sjekke hvem som hadde vunnet. Og jammen sto ikke navnet mitt der! Men fortsatt visste jeg ikke hva jeg eventuelt hadde vunnet...

Dessuten ble jeg enig med meg selv at denne kræsjen var egentlig TV2 sin skyld, det var jo på grunn av deres fotball-sending jeg måtte skynde meg. Så, jeg sendte en mail til Davy Wathne med forespørsel om han kunne betale reparasjonen for meg, og hva jeg eventuelt vant.

Fikk svar at han dessverre ikke hadde råd til det, men at han skulle videresende mailen til sjefen sin. Gevinsten min var en 432-rekkers tippekupong som gikk inn med syv rett. Forøvrig avsluttet frekkasen mailen med: "Bil er oppskrytt. Fredikstad er liten. Du kan gå."

Summa-summarum: Det var egentlig ganske morsomt å kræsje, ihvertfall har vi ledd godt av hele historien etterpå.

Og dette innlegget, det minner meg om stilen jeg skrev i 6. klasse, om livet på en øde øy. Jeg skrev 16 sider, en side om hvordan det var på øya, og 15 sider om hvordan personen kom seg frem og tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Én gang. En dum mann skrapte opp skjermen min ved å kjøre på meg bak mens jeg holdt på å rygge. Jævla tulling! Måtte jo se at jeg holdt på å rygge der. *fårete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda har bulket skikkelig en gang. Ett kvinnfolk som svingte over veien for meg. Det ble delt skyld. Dette var i 1976.

Så har jeg kjørt rett i siden på en elg med motorsykkel i mellom 60 til 80 km/h. .................altså........ jeg kjørte motorsykkelen, ikke elgen *s*

Men dette er også alt siden 1973 hvor jeg tok motorsykkel sertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæver'n, dette blir nok mitt lengste innlegg på dol noensinne. :-/

1. Kræsj i fjellvegg på glatt føre, kom inn i spora til en lastebil som hadde kjørt i veggen før meg. Jeg ble nokså sur fordi jeg ikke rakk ferja.

2. Kræsj i bil, husker ikke helt hvordan det skjedde.

3. Kræsja i samme bil som i punkt 2. Føreren av den andre bilen reagerte en smule paranoid, han trodde jeg holdt på sånn med vilje. At jeg ikke var i stand til å imøtegå påstanden pga krampelatter, gjorde ikke mannebeistet vennligere stemt.

4. Rygga i en mur, bilen ble liksom sittende fast oppå muren og måtte løftes av. Helt greit egentlig.

5. Denne skulle nok stått som nr 1, da jeg var 15 og det var min første kræsj. Tråkka på gassen i stedet for bremsa på en parkeringsplass og kjørte inn i en annen bil.

6. Denne skulle altså stått som nr 2, da var jeg 16 og kjørte lastebil. Sneia bare såvidt borti en sånn søt gråtass, så kanskje denne ikke gjelder.

7. Velta rundt med varebil på glatta. Det var litt ekkelt for vi hadde småunger i bilen. Dessuten slukte vi (jeg og venninna mi) det som var av amerikanske actionfilmer på den tida, og var selvfølgelig sikre på at bilen kom til å eksplodere hvert øyeblikk. Etter å ha fått lempa ungene ut, leita vi febrilsk etter tobakken, håpa vi fant den før eksplosjonen, he he, fant den omsider og kravla ut.

8. Ca to timer etter punkt 7, da snille bønder med traktor hadde fått bilen på rett kjøl igjen. Det var jo fremdeles like glatt da, og VIPS, der lå vi pinadø i grøfta igjen. Jaja, sånt kan det gå.

Du har vel ikke bil i dag??

Du låner heller ikke bil og kjører mer??

Hvis du skulle kjøre bitte litt, så kjører du ikke på veiene lenger??

Du har vel også levert førerkortet også kanskje?......*krysser fingrene*

Så tror og mener jeg at du bor veldig langt unna meg?

Jeg lover å ikke komme på din kant av landet på ferie...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Du har vel ikke bil i dag??

Du låner heller ikke bil og kjører mer??

Hvis du skulle kjøre bitte litt, så kjører du ikke på veiene lenger??

Du har vel også levert førerkortet også kanskje?......*krysser fingrene*

Så tror og mener jeg at du bor veldig langt unna meg?

Jeg lover å ikke komme på din kant av landet på ferie...*s*

Æ har fire fine lænestola

og en bil som står og skin i sola...

He he..

Fiesta -85, daglig bruk, kooozer meg på veien, men foretrekker forkjørsvei, (da trenger man ikke se seg for) førerkortet ligger et eller annet sted og jeg er temmelig sikker på at jeg er nabo'n din. ;-)

Døh, hvordan gikk det med den elgen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæver'n, dette blir nok mitt lengste innlegg på dol noensinne. :-/

1. Kræsj i fjellvegg på glatt føre, kom inn i spora til en lastebil som hadde kjørt i veggen før meg. Jeg ble nokså sur fordi jeg ikke rakk ferja.

2. Kræsj i bil, husker ikke helt hvordan det skjedde.

3. Kræsja i samme bil som i punkt 2. Føreren av den andre bilen reagerte en smule paranoid, han trodde jeg holdt på sånn med vilje. At jeg ikke var i stand til å imøtegå påstanden pga krampelatter, gjorde ikke mannebeistet vennligere stemt.

4. Rygga i en mur, bilen ble liksom sittende fast oppå muren og måtte løftes av. Helt greit egentlig.

5. Denne skulle nok stått som nr 1, da jeg var 15 og det var min første kræsj. Tråkka på gassen i stedet for bremsa på en parkeringsplass og kjørte inn i en annen bil.

6. Denne skulle altså stått som nr 2, da var jeg 16 og kjørte lastebil. Sneia bare såvidt borti en sånn søt gråtass, så kanskje denne ikke gjelder.

7. Velta rundt med varebil på glatta. Det var litt ekkelt for vi hadde småunger i bilen. Dessuten slukte vi (jeg og venninna mi) det som var av amerikanske actionfilmer på den tida, og var selvfølgelig sikre på at bilen kom til å eksplodere hvert øyeblikk. Etter å ha fått lempa ungene ut, leita vi febrilsk etter tobakken, håpa vi fant den før eksplosjonen, he he, fant den omsider og kravla ut.

8. Ca to timer etter punkt 7, da snille bønder med traktor hadde fått bilen på rett kjøl igjen. Det var jo fremdeles like glatt da, og VIPS, der lå vi pinadø i grøfta igjen. Jaja, sånt kan det gå.

Øh...Hadde sikkert hatt like langt rulleblad som deg om jeg hadde tatt lappen , men jeg tok hintet..; ) Skulle prøve kjøre med pappa for 1. gang , vi kom ut på veien jeg bremset rimelig brått pga elg i veikanten ,bilen bak bremset ikke. Pappas gamle Volvo ble kondemnert (det var noe med en bærebjelke som brast...?) , Fyren i Roveren bak lå på sykehus ei uke , pappa og jeg vandret ut av bilen uskadet og skyldfri. ADVARSEL!!! Da det nå er gått vel 10 år og det ikke går nok busser her vil jeg gjøre comeback som prøvekjører i løpet av mai!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Øh...Hadde sikkert hatt like langt rulleblad som deg om jeg hadde tatt lappen , men jeg tok hintet..; ) Skulle prøve kjøre med pappa for 1. gang , vi kom ut på veien jeg bremset rimelig brått pga elg i veikanten ,bilen bak bremset ikke. Pappas gamle Volvo ble kondemnert (det var noe med en bærebjelke som brast...?) , Fyren i Roveren bak lå på sykehus ei uke , pappa og jeg vandret ut av bilen uskadet og skyldfri. ADVARSEL!!! Da det nå er gått vel 10 år og det ikke går nok busser her vil jeg gjøre comeback som prøvekjører i løpet av mai!!!

Jeg stiller herved både meg selv og Fiesta'n til disposisjon når det gjelder øvelseskjøringa.

Vi kan f.eks. kjøre å besøke mrxx, så kan dere to snakke om elger og sånt, he he.

Jepp, det blir nok en minneverdig opplevelse. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeei.... ikke bulka akkurat. Men en gang jeg skulle inn et smalt sted med den gamle chevvyen jeg hadde stod det ei sånn høy Toyota varebil på venstre side. Jeg satsa på at det var plass nok, men skjønte fort at det ikke var det når Toyotaen plutselig trilla sakte med meg bortover....

Merkelig nok ble det ikke en skrape i noen av bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har fire fine lænestola

og en bil som står og skin i sola...

He he..

Fiesta -85, daglig bruk, kooozer meg på veien, men foretrekker forkjørsvei, (da trenger man ikke se seg for) førerkortet ligger et eller annet sted og jeg er temmelig sikker på at jeg er nabo'n din. ;-)

Døh, hvordan gikk det med den elgen???

Hehe, naboen min er du ikke, jeg bor på en helt annen kant av landet enn deg, heldigvis:-))

Det gikk veldig bra med oss alle. Det satt en bakpå også skjønner du,han også klarte seg forbausende bra:-))

Elgen dro ut i de store skogene igjen. Men han likte ikke behandlingen, han glodde olmt på meg leeenge før han snøftet kraftig, ristet vilt på hode og rotet i bakken med alle hovene. Så det var nok like før han tok meg tenker jeg. Men han valgte å vralte til skogs, sikkert veldig forslått, men hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Hehe, naboen min er du ikke, jeg bor på en helt annen kant av landet enn deg, heldigvis:-))

Det gikk veldig bra med oss alle. Det satt en bakpå også skjønner du,han også klarte seg forbausende bra:-))

Elgen dro ut i de store skogene igjen. Men han likte ikke behandlingen, han glodde olmt på meg leeenge før han snøftet kraftig, ristet vilt på hode og rotet i bakken med alle hovene. Så det var nok like før han tok meg tenker jeg. Men han valgte å vralte til skogs, sikkert veldig forslått, men hel.

Du skal ikke se helt bort fra at jeg og en viss puh kommer og gjør tilværelsen utrygg for deg. Jeg har gitt henne/ham et meget generøst tilbud om øvelseskjøring. ;-)

Det var forresten lurt av deg å sikte på elgen. Aldri styr utenom elger, sa forsikringskontakten min til meg, prøver du å unngå dem ved å kjøre utfor veien, så får du ingen dekning på forsikringa. Grei kunnskap å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se helt bort fra at jeg og en viss puh kommer og gjør tilværelsen utrygg for deg. Jeg har gitt henne/ham et meget generøst tilbud om øvelseskjøring. ;-)

Det var forresten lurt av deg å sikte på elgen. Aldri styr utenom elger, sa forsikringskontakten min til meg, prøver du å unngå dem ved å kjøre utfor veien, så får du ingen dekning på forsikringa. Grei kunnskap å ta med seg.

Enig med forsikringsagenten, men jeg siktet ikke det hele tatt, jeg rakk ikke det.

Det hører med til historien at det løp en liten annen elg ved siden av veien, ett stykke unna.

Jeg snur meg til han bak og skriker "nå får du se elg på nært hold"..........men jeg hadde ikke sett den STORE som sto mitt i veien som vi trynet i.....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller herved både meg selv og Fiesta'n til disposisjon når det gjelder øvelseskjøringa.

Vi kan f.eks. kjøre å besøke mrxx, så kan dere to snakke om elger og sånt, he he.

Jepp, det blir nok en minneverdig opplevelse. ;-)

Det tilbudet kan jeg jo ikke si nei til ! Tror du vi skal ta med oss en egen elg ? Så en et lite stykke fra huset når jeg luftet bikkja i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Enig med forsikringsagenten, men jeg siktet ikke det hele tatt, jeg rakk ikke det.

Det hører med til historien at det løp en liten annen elg ved siden av veien, ett stykke unna.

Jeg snur meg til han bak og skriker "nå får du se elg på nært hold"..........men jeg hadde ikke sett den STORE som sto mitt i veien som vi trynet i.....*s*

*LOL*

Tipper du har fått høre DEN bemerkninga i ettertid!

*klarer ikke stoppe å le :-)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det tilbudet kan jeg jo ikke si nei til ! Tror du vi skal ta med oss en egen elg ? Så en et lite stykke fra huset når jeg luftet bikkja i morges.

Medbrakt elg er alltid populært, vettu. Sett i gang og fang den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medbrakt elg er alltid populært, vettu. Sett i gang og fang den!

* øver på elgens brunstbrøl mensjeg henter lassoen og jogger ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

* øver på elgens brunstbrøl mensjeg henter lassoen og jogger ut*

Dæver'n, det var nå lyden skulle fulgt med innlegga! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...