Gå til innhold

Hjelp... Opptaksprøve NIH

Gjest spørsmålstegn

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmålstegn

I opptaksprøven til NIH står det: "Kandidaten skal bevege seg til musikk som er spilt inn på bånd: To musikkutt, begge på ca 60 sek. varighet i 2/4 og 3/4 takt. Kandidaten skal vise vendinger og piruetter og forflytninger som gang, løp, hopp, dansesteg i takt med musikken. Det gis ett forsøk."

Hva skal dette bety?

- Skal kandidaten ta med musikk til selvkoreografert programmer?

- Skal kandidaten improvisere til musikk bestemt av NIH?

- Skal kandidaten lære to danser av en-eller-annen, og deretter fremføre disse?

Det står ingenting på NIH-sidene om dette, så jeg er sannsynligvis den eneste som lurer... Alle andre kjenner sikkert noen som har vært gjennom dette før, men ikke jeg, så jeg har ingen andre å spørre enn dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Hei du!

Var gjennom samme test for 5 år siden...

Kort fortalt:

Du og 2-3 andre (samme kjønn) stiller dere ute på en sånn matte de bruker i frittstående turn (10x10 m). Det settes på musikk (som man ikke velger selv), og du skal starte å bevege deg etter musikken. Så da er det bare å bruke fantasien...

Jeg hadde en Rock n' Roll-låt og en Enya-låt (veldig stille og rolig). Det føltes ikke helt naturlig for en stiv fotballspiller å bevege seg til Enya... hehe...

Cluet er å ikke være redd for å drite seg ut... Lukk øynene og la deg rive med... Ikke tenk på de andre i rommet. De har det minst like ille som deg. Slå deg løs...det er over på 1-2-3...

Du får ha lykke til! Med både dansingen og de andre testene... det går helt sikkert greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...