landsbyidioten Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det finnes en medisin mot dette, den kalles vann. Men når protein får en osmotisk effekt binder den seg til nettopp _vann_. Uansett hvor mye man fyller på med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Selvfølgelig. Du trenger endel fett på lavkarb diett, så du kan gjerne spise kylling med skinnet og hele egget, bare ikke overdriv eggeplommene. Laks og annen fet fisk er også veldig bra. Det høres ut som du har peiling på dette. Jeg er takknemlig om du kunne legge en link ut hvor jeg kan finne mer informasjon. Jeg tror det kan være noe for meg - jeg er nemlig ikke så glad i brød, pasta, melkeprodukter og sånn - ja bortsett fra ost da. Men da tror jeg at sjefen min blander, for han sier at det er en karbohydratfattig diett samtidig som han sier at den heter steinalderdietten. Men jeg har funnet ut at når man følger den steinalderdietten så kutter man ut kylling bla - og at denne dietten er vanlig å forsøke når man har matallergi f.eks. Stemmer ikke det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Men når protein får en osmotisk effekt binder den seg til nettopp _vann_. Uansett hvor mye man fyller på med. Det er begrensinger på hvor mye proteinet kan binde. Har uansett aldri vært noe problem for meg. Hender jeg blir småtørst etter å ha spist et par hundre gram protein, men ikke mer enn hva et par-tre liter vann kan kurere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landsbyidioten Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det er begrensinger på hvor mye proteinet kan binde. Har uansett aldri vært noe problem for meg. Hender jeg blir småtørst etter å ha spist et par hundre gram protein, men ikke mer enn hva et par-tre liter vann kan kurere. For the record: Jeg har sansen for denne typen dietter, spesielt hos folk som har en større eller mindre grad av insulinresistens. Det med overopphopning av protein i urinen kan imidlertid forklare hvorfor man går MYE ned i vekt hvis man overdriver inntaket av protein. I noen tilfeller tror jeg et veldig stort vekttap kan vise seg å være et rent væskeunderskudd, og i så fall er man ute og kjører og belaster nyrene ganske kraftig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 For the record: Jeg har sansen for denne typen dietter, spesielt hos folk som har en større eller mindre grad av insulinresistens. Det med overopphopning av protein i urinen kan imidlertid forklare hvorfor man går MYE ned i vekt hvis man overdriver inntaket av protein. I noen tilfeller tror jeg et veldig stort vekttap kan vise seg å være et rent væskeunderskudd, og i så fall er man ute og kjører og belaster nyrene ganske kraftig... Jeg håper du kakker meg i skulderen når dere er ferdig og oversetter for meg - jeg skjønner ikke en dritt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnus Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hvis mailen din er [email protected] så sjekk den! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det høres ut som du har peiling på dette. Jeg er takknemlig om du kunne legge en link ut hvor jeg kan finne mer informasjon. Jeg tror det kan være noe for meg - jeg er nemlig ikke så glad i brød, pasta, melkeprodukter og sånn - ja bortsett fra ost da. Men da tror jeg at sjefen min blander, for han sier at det er en karbohydratfattig diett samtidig som han sier at den heter steinalderdietten. Men jeg har funnet ut at når man følger den steinalderdietten så kutter man ut kylling bla - og at denne dietten er vanlig å forsøke når man har matallergi f.eks. Stemmer ikke det? Steinalderdietten som også kalles protein power og paleodietten går ut på å kutte karb. Ideen er at en diett av dnne typen er det mennesket er ment å spise. Du kan søke på "lowcarb" på internett. Du kan også se på www.metabolicdiet.com, men denne krever at du trener mye. Det viktigste er at du trives med kostholdet ditt og får tilstrekkelig med sunt fett og protein. Prøv deg fram og finn ut hva som passer for deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nokine Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Men når protein får en osmotisk effekt binder den seg til nettopp _vann_. Uansett hvor mye man fyller på med. Du høres ut som du har skikkelig peiling. Så på Åpent Forum at du snart har eksamen. I hva da? Hva studerer du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landsbyidioten Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg håper du kakker meg i skulderen når dere er ferdig og oversetter for meg - jeg skjønner ikke en dritt. Det kan jeg godt gjøre, hvis du virkelig er interessert... Noen forslag til middag når vi først befinner oss her inne? Ørret?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Hvis mailen din er [email protected] så sjekk den! Takk magnus, du er en knupp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 "De gangene jeg har prøvd etterpå så har jeg ikke vært i form til å trene på sammee måte som når jeg spiser litt karbohydrater." Det høres vel ganske logisk ut .... Du anbefaler altså ikke? Jeg klarte det ikke, jeg byttet ut en del av potet/ris/pasta med grønnsaker og spiste grovt brød og knekkebrød. Frukt spiste jeg også. Jeg har lest at denne dietten ikke er bra for nyrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Det kan jeg godt gjøre, hvis du virkelig er interessert... Noen forslag til middag når vi først befinner oss her inne? Ørret?? Nei, pizza 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landsbyidioten Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Steinalderdietten som også kalles protein power og paleodietten går ut på å kutte karb. Ideen er at en diett av dnne typen er det mennesket er ment å spise. Du kan søke på "lowcarb" på internett. Du kan også se på www.metabolicdiet.com, men denne krever at du trener mye. Det viktigste er at du trives med kostholdet ditt og får tilstrekkelig med sunt fett og protein. Prøv deg fram og finn ut hva som passer for deg! Jo takk, jeg har faktisk funnet ut hva som passer for meg. KH passer dårlig, men litt trenger man da. Har tatt av 18 kg og holder vekten uten problem. :-) Moderat trening og få KH er ikke dumt. Takk for praten. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landsbyidioten Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Nei, pizza OK, da blir ungene glade også. De liker ikke fisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 For the record: Jeg har sansen for denne typen dietter, spesielt hos folk som har en større eller mindre grad av insulinresistens. Det med overopphopning av protein i urinen kan imidlertid forklare hvorfor man går MYE ned i vekt hvis man overdriver inntaket av protein. I noen tilfeller tror jeg et veldig stort vekttap kan vise seg å være et rent væskeunderskudd, og i så fall er man ute og kjører og belaster nyrene ganske kraftig... Proteinbelastningen skader ikke nyrene i friske mennesker som har de fleste indre organer på plass, hvis det er det du mener. høy-protein dietter forårsaker ikke like raskt vekttap som ketogene, pga deaminering og produksjon av glukose fra aminosyrer som vil opprettholde glukogenlagrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landsbyidioten Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Du høres ut som du har skikkelig peiling. Så på Åpent Forum at du snart har eksamen. I hva da? Hva studerer du? Hehe, dette med karbo-fattig kost har jeg personlige (gode) erfaringer med, men dessverre er jeg svak for middelhavskostholdet så det blir lange pasta-perioder innimellom. Studerer sykepleie, hatet anatomi og fysiologi i 1. klasse men har plutselig fått helt kick! :-) Gleder meg for første gang i mitt liv til eksamen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jo takk, jeg har faktisk funnet ut hva som passer for meg. KH passer dårlig, men litt trenger man da. Har tatt av 18 kg og holder vekten uten problem. :-) Moderat trening og få KH er ikke dumt. Takk for praten. :-) Jeg har gått opp 20kg på lavkarb, men det var også meninga. Har også mindre kroppsfett nå en da jeg starta, så det funker bra uansett hvilken vei du ønsker at vekta skal tippe... Takk for praten! trengte en avveksling fra eksamenslesinga 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har gått opp 20kg på lavkarb, men det var også meninga. Har også mindre kroppsfett nå en da jeg starta, så det funker bra uansett hvilken vei du ønsker at vekta skal tippe... Takk for praten! trengte en avveksling fra eksamenslesinga Greit nok at jeg ikke gidder sånn slankegreier, men jeg skal for faen da ikke gå OPP i vekt *iiik* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Greit nok at jeg ikke gidder sånn slankegreier, men jeg skal for faen da ikke gå OPP i vekt *iiik* Muskler er kvalitetsvekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Litt karbohydrater trenger vi, men det er jo stor forskjell på "gode" og "dårlige" karbohydrater, dessuten spiser vi kanskje litt for mye av det i et vanlig norsk kosthold. Men hvorfor skal alt være så svart/hvitt? Jeg synes måtehold er det beste jeg:-) Kutt litt ned på brødskivene, spis salat eller annet til lunsj istedetfor matpakke, og lag f.eks. egg eller suppe til kvelds, og til middag kan du la karbohydratene utgjøre ca 10 % på fatet ditt. Til frokost derimot er det bra med karbohydrater, det får opp forbrenningen for resten av dagen. Du vil nok merke en rask nedgang samtidig som du får energi:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.