Gå til innhold

hva tenker dere egentlig?

Gjest minnien

Anbefalte innlegg

Gjest minnien

Hei...

Stiller dere normale, ikke-syke mennesker der ute som er vitner til folk med spiseforstyrrelser...; hva tenker dere om oss egentlig?

Tenker dere på oss som tilbakestående, syke og deprimerte mennesker?

Eller at det er synd på oss?

Eller noe annet?

Lurer på dette siden jeg opplever noe litt rart med læreren min. Jeg har hatt anoreksi men er ute av det nå. Snakker med han om hvordan jeg har hatt det, og hva som har foregått i hodet mitt, og hva som skjer når tankene kommer igjen og prøver å "ta meg" igjen.. Han er veldig interessert virker det som, og har lest mye om sykdommen på egen hånd.

Nå føler jeg likevel at han ser på meg som veldig "annerledes" og kanskje litt rar og utenforstående, noe som ikke er tilfelle. Jeg er over det verste med sykdommen og fungerer helt normalt sosialt med venner o.l.

Men han har sagt til en klassevenninne av meg som jeg er mye sammen med at det er bra hun er med meg og hjelper meg, som om hun gjorde det bare for det liksom!! Hun sier selv at hun er med meg fordi hun liker meg, ikke for at hun skal være "snill".

Noen som kan forklare meg litt her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krizztin

tenker ikke stort mer enn at de har en meget umoden og selvopptatt måte å håndtere problemene sine på. men lærer vel de og etterhvert som de blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ikke stort mer enn at de har en meget umoden og selvopptatt måte å håndtere problemene sine på. men lærer vel de og etterhvert som de blir eldre.

Til krizztin!! Ble skikkelig provosert når jeg leste innlegget ditt. Det er ikke snakk om å være umoden, men det blir en måte å overleve på for mange, fordi livet er vanskelig, (det kan også ha mange andre grunner). Det at du skriver det sier litt om deg, og viser vel egenlig hvor umoden du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Minnien

Jeg synes synd på de som har spiseforstyrrelser, like mye som jeg synes synd på andre mennesker som har problemer. Folk som har spiseforstyrrelser er absolutt ikke tilbakestående, syke eller deprimerte. Men selvfølgelig KAN de også være deprimerte, ha liten selvtillitt, som alle andre! Ofte er det en grunn til at man har spiseforstyrrelser, det kan være oppvekst, miljø, press fra venner/familie/idrettsgruppe. Ofte kan det være godt å snakke med noen om dette, slik at man kan få hjelp med spiseforstyrrelsene. Dessuten hender det at spiseforstyrrelser er bare en del av andre problemet man har, som kan løses.

Du er ikke rar eller annerledes, bare et menneske som alle oss andre, som hadde dette problemet, og vi andre har et annet problem! Ingen er perfekte! Du har klart å komme deg videre, og du skal være stolt av det! Jeg tror ikke læreren din ser ned på deg. Han bare bryr seg om deg, og ønsker deg vel! Skulle det være noen som virkelig så ned på deg, så blås i dem! De har virkelig et stort problem selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnaMia

Sier som lisa under her, innlegget ditt forteller vel mer om umodenhet enn en sf gjør.

"Lærer etterhvert som vi blir eldre"?

Hmm.....går på det 5. året med sf, hakke lært noen ting jeg, annet enn å bli den perfekte slanker.

Kvinner i alle aldre har sf, selv om den _utvikles_ i tenårene er det en myte at den er borte når man passerer 20.

Og det handler ikke om å ikke kunne klare å håndtere problemer, det handler om maten fordi man ofte ikke vet hva problemet er..

Så vi er selvopptatte, også? Ja, jeg ser jo hvordan kommentaren din lyser av forståelse og innsikt...??

Og det er forresten én ting jeg har lært disse 5 årene: At folk som deg ikke skal få lov til å dytte meg lenger ned, bare fordi du ikke ser lenger enn nesetippen din...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maria

Wow, det der var et umodent innlegg som tyder på lite empati, og at du har svært vanskelig for å forstå/sette deg inn i andres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maria

Til krizztin!! Ble skikkelig provosert når jeg leste innlegget ditt. Det er ikke snakk om å være umoden, men det blir en måte å overleve på for mange, fordi livet er vanskelig, (det kan også ha mange andre grunner). Det at du skriver det sier litt om deg, og viser vel egenlig hvor umoden du er!!

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maria

hehehe så nærtagen da.

veldig vondt å ikke bli sett på som perfekt hva??

LOL

hehe, svaret ditt bare understreker det jeg sa lenger oppe i tråden her. du har hverken forståelse eller innsikt i hva en spiseforstyrrelse dreier seg om. det handler ikke om perfeksjonisme, men tanker BAK spiseforstyrrelsen. tror du de bare vil ha ''den perfekte kroppen'' du er jo clueless, det er det som ligger BAK som er det såre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krizztin

hehe, svaret ditt bare understreker det jeg sa lenger oppe i tråden her. du har hverken forståelse eller innsikt i hva en spiseforstyrrelse dreier seg om. det handler ikke om perfeksjonisme, men tanker BAK spiseforstyrrelsen. tror du de bare vil ha ''den perfekte kroppen'' du er jo clueless, det er det som ligger BAK som er det såre!

du tar feil når du tror jeg tror det "bare" dreier seg om å få den perfekte kroppen (det er jo gjerne å få den knoklete kroppen, ikke den perfekte...) det er nettopp det jeg vet, at det er underliggende årsaker. men å "løse" dem ved å få en spiseforstyrrelse, er en umoden måte.

det betyr ikke at man er et dårlig menneske, og blir man sååå forskrekket over å høre en liten sannhet, er det ikke rart man f.eks er utsatt for å få spiseforstyrrelser. jeg vet hva jeg snakker om. (hadde sf selv da jeg var yngre)

spørsmålet var om hva jeg _tenkte_ om folk med spiseforstyrrelser, ikke om jeg har masse empatisk ordlegging i øyeblikket. og jeg fordi om jeg sier det er en umodenhet i det, er ikke det slik en forferdelig ting å tro om person. jeg fikk selv bulimi da jeg var 15 år, selvfølgelig var det umodent, men hallo, jeg var jo bare femten år. så hva kan man forvente.

ikke vær så nærtagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krizztin

Dust!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...