Gjest trett Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det skrives ofte at mosjon skal hjelpe så godt mot tretthet. Vet ikke om det virker særlig på meg, føler meg ofte trett etter en lang spasertur også. Hvordan er det med dere andre som trener? Får dere bedre overskudd av trening, svar helt ærlig takk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 NEI! Har trent i 4-5 uker nå, og er fullstendig knekt når jeg kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 JA! Å spasere er forøvrig ikke å trene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larissa Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Ja, jeg blir helt klart i bedre humør av å trene, det har en oppkvikkende effekt på meg :-) Er du sikker på at du får i deg det du trenger, og ikke har blodmangel eller depresjon eller annen årsak til trettheten? Hilsen Larissa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tudi Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 NEI! Har trent i 4-5 uker nå, og er fullstendig knekt når jeg kommer hjem. Tålmodighet er en dyd, Ja, du kan bli trett av en lang spasertur. Spesielt etter at du i tillegg har vært på jobb eller skole i 8 timer. Et av kluene med trening er som du sier at du skal få mere overskudd. Jeg tror at folk som trener vanlig 3-5 dager i uka vil merke mest "overskuddet" de dagene de ikke trener, slik er det iallfall med meg. Jeg merker det ved at jeg føler meg rastløs og har lyst til å trene mer eller finne på noe. Mens hvis jeg er sliten, så synker jeg ned i sofaen...Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg blir sliten av å trene, da kan jeg godt legge meg ned på sofaen og sove litt. Men jeg merker godt at jeg har mer overskudd før jeg trener en dag og på de dagene jeg ikke trener! I de periodene jeg ikke trener er jeg latere og orker ikke så mye. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iivato Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Det er vel en langtidsvirkning det er snakk om. Man føler seg vel ikke akkurat så veldig opplagt rett etter mosjon, men dersom man mosjonerer regelmessig, får man _generelt_ sett mer energi til daglige gjøremål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zorro Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Kanskje du ikke er helt frisk?, la en lege ta undersøke deg, selv om du ikke tror du er syk. La ikke andre stille diagnoser i hytt og pine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aben Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 JA! Å spasere er forøvrig ikke å trene... Jopp!! Spasering er knallgod trening! Hvis alltid trener til man stuper kan du ødelegge deg selv.. Spasering er yppelig til feks rekreasjonstrening eller rehabelitetstrening! Klart hvis du skal bli best i verden er kanskje ikke spasering max, men for oss som ikke skal det; keep spasering! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Hei! Klart trening gir overskudd! Men ikke med det samme, først når kroppen får hentet seg inn igjen. Treningen er en belastning som bryter ned og sliter, så skal man hvile, og da kompenserer kroppen med å bygge opp større styrke til neste gang. Og det med lengre gåturer er litt spesielt! Blir selv helt dødsens av dem, og noen ganger sovner jeg når vi tar en rast i terrenget, til og med om vinteren hvis det er sol! Men etter et 50 km skirenn kan jeg være helt superkvikk, så det er rart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Ja, jeg får overskudd av å trene, men det er riktig som briv sier at en utrent kropp vil stritte i mot i begynnelsen. Så da gjelder det å holde ut og komme seg over kneika. Etter å ha trent i mnage år får jeg abstinens hvis jeg tar pause. Mange sier det er gunstig å ta treningspauser. Min erfaring er at hvis pausen varer mer enn en uke blir jeg et vrak: irritabel, slapp, tung og trøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.