Zirine Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg mener å kunne merke at jeg blir mer tørst av å drikke Pepsi Max - med kunstig søtningsstoff. Er dette bare innbilning eller finnes det en logisk forklaring på det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Tja, psykisk kanskje? Jeg blir utørst av det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Du har rett. Hvis du driver fysisk arbeid eller trening merker du raskt at Pepsi Max ikke gir deg det sukkeret kroppen skriker etter:-) Derfor føler du deg heller ikke mindre tørst etter å ha drukket Pepsi Max enn før du drakk det. Drikk brus med sukker i, og du merker kjapt at kroppen sier ''tusen takk'' og tørstheten forsvinner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nursia Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Tja, psykisk kanskje? Jeg blir utørst av det... Tørste har ingenting med sukkerbehovet å gjøre. Jeg ttror at dette bare er innbilning. Du får i deg væske og det skulle dekke tørstebehovet. Men vann er selvfølgelig det aller, aller beste. Brus med sukker er det verste. I alle fall hvis du er tørst. Det kan likevel være ok hvis du drikker brus bare en sjelden gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Du har rett. Hvis du driver fysisk arbeid eller trening merker du raskt at Pepsi Max ikke gir deg det sukkeret kroppen skriker etter:-) Derfor føler du deg heller ikke mindre tørst etter å ha drukket Pepsi Max enn før du drakk det. Drikk brus med sukker i, og du merker kjapt at kroppen sier ''tusen takk'' og tørstheten forsvinner. Vann er vel strengt tatt det beste, men jeg har lurt en stund på denne tørstheten jeg opplever når jeg drikker Pepsi Max. Dere mener altså at det er bare noe jeg innbiller meg? Merkelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Vann er vel strengt tatt det beste, men jeg har lurt en stund på denne tørstheten jeg opplever når jeg drikker Pepsi Max. Dere mener altså at det er bare noe jeg innbiller meg? Merkelig. Nei, det er ikke innbilning. Du føler deg ofte like tørst etter å ha drukket Pepsi Max som før du drakk det. Årsaken til det er sukkerbehovet som kroppen trenger. Med Pepsi Max får man det ikke, ved sukkerbrus får man det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Nei, det er ikke innbilning. Du føler deg ofte like tørst etter å ha drukket Pepsi Max som før du drakk det. Årsaken til det er sukkerbehovet som kroppen trenger. Med Pepsi Max får man det ikke, ved sukkerbrus får man det. Ikke rart jeg er tørst da, jeg har syklet 2 mil inne og trent med vekter i dag, har drukket mye vann og 1l cola light og kroppen suger etter mer! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Nei, det er ikke innbilning. Du føler deg ofte like tørst etter å ha drukket Pepsi Max som før du drakk det. Årsaken til det er sukkerbehovet som kroppen trenger. Med Pepsi Max får man det ikke, ved sukkerbrus får man det. ah... det var det du sa ja Men hvordan forklarer du det med at jeg da blir utørst av vann - som det heller ikke er sukker i? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 ah... det var det du sa ja Men hvordan forklarer du det med at jeg da blir utørst av vann - som det heller ikke er sukker i? Må jeg forklare deg det da?:-) Helt ærlig, hvorfor du blir utørst av vann aner jeg ikke. Jeg har bare selv erfart at Pepsi Max ikke ''gir'' meg noe etter fysiske anstrengelser. Da har vanlig brus hjulpet på tørsten. Mulig det er stoffer i Pepsi Max som skal ha deg til å drikke mer...og mer....og mer.....:-) Pepsi vil jo selge mest mulig, vet du:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Må jeg forklare deg det da?:-) Helt ærlig, hvorfor du blir utørst av vann aner jeg ikke. Jeg har bare selv erfart at Pepsi Max ikke ''gir'' meg noe etter fysiske anstrengelser. Da har vanlig brus hjulpet på tørsten. Mulig det er stoffer i Pepsi Max som skal ha deg til å drikke mer...og mer....og mer.....:-) Pepsi vil jo selge mest mulig, vet du:-) Jeg synes iallefall ikke vi skal bringe fysiske anstrengelser inn her - det blir liksom litt malplassert *gjespe og strekke seg* Nei, du skal slippe å svare - jeg gir nå faen egentlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 ah... det var det du sa ja Men hvordan forklarer du det med at jeg da blir utørst av vann - som det heller ikke er sukker i? Min mann påstår det er stoffer i lettbrusen som gjør at kroppen vil ha mer, ikke vet jeg, men iskaldt vann med kullsyre hjelper bedre enn vanlig vann syns jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Min mann påstår det er stoffer i lettbrusen som gjør at kroppen vil ha mer, ikke vet jeg, men iskaldt vann med kullsyre hjelper bedre enn vanlig vann syns jeg! Vanlig Cola er i hvertfall vanndrivende, dvs. en drikker en liter og pisser to ! Sånn ca.! Pepsi Max vet eg ikkje, det der tar eg ikkje i med ildtang en gang ! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 ah... det var det du sa ja Men hvordan forklarer du det med at jeg da blir utørst av vann - som det heller ikke er sukker i? Om det stemmer det jeg har hørt så forventer kroppen at den får noe søtt når man drikker lettbrus, derfor produserer kroppen mer insulin for å takle sukkeret som kommer. Ja hvordan var det der igjen, husker det ikke. Men slik det ble forklart hørtes det rett ut i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marja Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hei. Man blir tørst av brus generelt fordi det trengs mer væske å "fordøye" alle stoffene du får inn med brusen enn det er vann tilstede. Dette gjelder kanskje særlig "svarte" bruser som inneholder koffein i tillegg . Man blir ikke mer tørst fordi kroppen skriker etter sukker, eller forventer sukker tror jeg...men heller at man i utgangspunktet trengte vann og så tilførte man væske som bare gjodre at kroppen måtte bruke enda mer av væsken sin (som den kanskje hadde mangel på i utgangspunktet)...dermed blir man mer tørst og har lyst på mer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Om det stemmer det jeg har hørt så forventer kroppen at den får noe søtt når man drikker lettbrus, derfor produserer kroppen mer insulin for å takle sukkeret som kommer. Ja hvordan var det der igjen, husker det ikke. Men slik det ble forklart hørtes det rett ut i alle fall. Og der ble jeg _veldig_mye klokere Vel, jeg får vente å se om noen kan fylle ut for deg - selv har jeg ikke peiling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Og der ble jeg _veldig_mye klokere Vel, jeg får vente å se om noen kan fylle ut for deg - selv har jeg ikke peiling. Jeg husket alt før i dag, men glemte det underveis*s* Selv er jeg en storforbruker av Pepsi Max, synes ingen annen brus smaker godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Det har noe med at de kunstige søtstoffene i light-brus får kroppen til å tro at "her kommer det sukker" og forbereder seg på å håndtere det (insulin-produksjon). Så kommer det jo ikke noe sukker, men kroppen har jo allerede fått signaler om det, og blir forvirra, dermed vil den ha mer (sukkerholdig). Noen er mer følsomme for dette enn andre. Selv reagerer jeg ikke så veldig på det. Vanlig vann (evt. farris og lignende) er uansett beste tørstedrikke. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Det har noe med at de kunstige søtstoffene i light-brus får kroppen til å tro at "her kommer det sukker" og forbereder seg på å håndtere det (insulin-produksjon). Så kommer det jo ikke noe sukker, men kroppen har jo allerede fått signaler om det, og blir forvirra, dermed vil den ha mer (sukkerholdig). Noen er mer følsomme for dette enn andre. Selv reagerer jeg ikke så veldig på det. Vanlig vann (evt. farris og lignende) er uansett beste tørstedrikke. :-) Hei Gemini Men det du sier er vel at man får mer lyst på sukker som følge av at man lurer kroppen. Det jeg lurer på er hvorfor jeg blir mer_tørst_. Misforsto jeg deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hei Gemini Men det du sier er vel at man får mer lyst på sukker som følge av at man lurer kroppen. Det jeg lurer på er hvorfor jeg blir mer_tørst_. Misforsto jeg deg? Hm - det er jeg ikke sikker på... Men jeg vet jo at folk med ubehandlet/udiagnostisert diabetes ofte har sterk tørste som et symptom - så det henger vel antakelig sammen med denne insulin-produksjonen på noe vis... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Om det stemmer det jeg har hørt så forventer kroppen at den får noe søtt når man drikker lettbrus, derfor produserer kroppen mer insulin for å takle sukkeret som kommer. Ja hvordan var det der igjen, husker det ikke. Men slik det ble forklart hørtes det rett ut i alle fall. Hvis det hadde vært tilfelle ville du få hypoglykemisk sjokk av å drikke store mengder lettbrus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.