Gjest Minni_Mouse Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Heisann! Min homøopat har satt meg på en 6 uker lang streng candida- diett. Må holde meg unna gjær og sukker, eddik (gjærer), og alt som måtte på en eller annen måte ha gjæret... og kun 250 g frukt om dagen (hvilket er svært vanskelig for meg som elsker frukt!). Dessuten bare to kopper kaffe.... . I tillegg mener hun at jeg skal følge blodtype- dietten. Jeg er blodtype O, dvs. skal spise kjøtt og fisk... . Av person er jeg mer typen som ikke spiser kjøtt og fisk- heller grønnsaker, melkeprodukter og frukt- var på god vei til å bli vegetarianer av et eller annet slag. Men altså: Er så utrolig slapp for tiden! Sover mye, trener regelmessig, men dessverre rekker bare to ganger i uken (helsestudio. går en del i tillegg da... .) Spiser dessuten betydelig mer nå enn tidligere, og plagene mine er betydelig redusert! Men kan noen være så snill å vurdere kostholdet mitt? Det er litt ensformig da, som følge av alt for lite tid, og mangel på fantasi.... . Frokost; Havregrøt laget med vann (spiste tidligere bare 1 dl, men er nå oppe i 1 1/2) Lunsj: Et eple, evt et par riskaker. Middag: Pasta, med saus laget av egg og soyamelk, sennep (første bruddpå candida- dietten...). Eller salat, eller litt kylling med ris. Kvelds: ?? Et eple, og av og til pannekaker laget med soyamelk, og grønnsaker (det kan også brukes som middag). Hvordan ligger jeg an? Drikker mange liter vann daglig (trengs også på grunn av piller til candida- dietten), og to kopper te, og to kopper kaffe. Bruker sukketter... . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pathos Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Synes for det første det virker som om du får i deg for lite fett. Prøv med noen oljedressinger med f.eks noen sitrondråper i. Dessuten kan du godt spise mer. Får du til å spise mer rent kjøtt og fisk er det også bra. Dette kan du godt spise til både froskost, lunsj og middag. Synes du bør ta kontakt med homeopaten din. Du skal ikke over lengre tid føle deg sliten. En kort stund kan det skje fordi det skjer mye med kroppen din når du legger om kostholdet så drastisk, men det er lett å få i seg for lite mat på en så streng diett som candida-dietten er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hei på deg Minni Mouse, Jeg vet dessverre lite om blodtype-dietten, annet enn at alle ernæringsprofessorer jeg har snakket med anser den for å være veldig useriøs og med manglende vitenskapelig begrunnelse. Ang. kosthold for Candida, kan du kanskje få mer hjelp enn det jeg kan gi deg ved å kontakte candida-foreningen: www.candida.no. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.