Gå til innhold

FU: Hvilken sivilstatus har dere?


Gjest markedsundersøker n

Anbefalte innlegg

Når det gjelder utroskap som begås mot meg er jeg selv like bombastisk som deg, jeg personlig kunne ikke levd videre sammen med en som hadde vært utro, fylla eller andre unnskyldninger hjelper heller ikke.

Men jeg kjenner jo mange som er i stand til å tilgi og leve med at partneren har vært utro, synes ikke de er hverken patetisk eller feige jævler, tvert imot så synes jeg de er utrolig storsinnede og tilgivende. Og kanskje svelger de masse stolthet for sine barns skyld for eksempel? Det går selvsagt en grense også for når jeg begynner å betrakte de som dørmatter, men da er det ofte andre ting også inni bildet.

Problemet er at jeg tror at når man er utro - uansett grunn - så har man trådt over en grense, og den grensen blir det lettere å trå over igjen neste gang anledningen "byr seg". Jeg ville med andre ord aldri stolt på kjæresten min mer, dersom hun hadde vært utro en gang.

Det er noe i ordtaket - en gang utro, alltid utro.

Man har lov til å feile, men for meg er det bare en utvei en i slik situasjon, og jeg kan ikke forstå at folk kan se annerledes på det. Du mener de er storsinnede og tilgivende, mens jeg mener at de er dumsnille, naive og at de er for feige til å ta trøkket der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Jane

    10

  • SierDuDet

    9

  • Taj Mahal

    6

  • kie

    5

Mest aktive i denne tråden

Singularity

Jeg vet ikke hvilke land det er lov og ikke lov, men jeg og min mann bor i Norge ;o)

Har man Islamsk lov, så er det lov. Det har ikke noe med sharialoven å gjøre egentlig. Men henger forsåvidt sammen

Hvis dere en gang hadde flyttet til et land hvor det var lov - og din ektemann fant ut at han hadde lyst til det - hvordan hadde du reagert da ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere en gang hadde flyttet til et land hvor det var lov - og din ektemann fant ut at han hadde lyst til det - hvordan hadde du reagert da ? :-)

Det er ikke godt å si..... hvis han gjorde det av de "riktige" grunner, alså giftet seg med en enke med barn som ikke hadde familie osv...så kanskje jeg hadde blitt?

slikt er ikke noe morsomt å tenke på, men ville heller at han gjorde det en å være utro her i landet bak min rygg, med en yngere,barnløs en som han brukte mange penger og tid på for eksempel *s*

Men mest sansynlig så hadde jeg nok tatt turen tilbake til Norge. Hvis jeg da ikke var så lei av ham og glad i alle de andre i det landet, at jeg ikke brydde meg no særlig da :-D

Neh..det finnes et sted i verden der det er manko på menn oig overflod av kvinner..og at det er vanelig at kvinnen har flere menn *s* Kanskje jeg skulle ha trut meg til å få et hus der? ;o)

Hans mormor var gift med en mann som fikk mange mennesker på besøk konstant. Han giftet seg med en til. De to gamle damene lever og er riktige gode venner. Da jeg spurte om hvordan det var og om hun ikke var sjalu osv, sa hun at det var helt greit. Hun fikk fin avlastning av alle som kom på besøk, dessuten ble de to damene veldig gode venner*s*

Men dette er vel heller et skjeldent utfall!

De fleste som er godt utdannet og mer moderene gifter seg skjeldent med to eller flere damer. Da er det som regel noe som egentlig ikke skulle ha skjedd. Som foreksempel at mannen forlover seg i hjemlandet, blir flyktning og fforelsker seg vanvittig i noen i det nye landet. Da er det for mange vanskelig å bryte forlovelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...