Gå til innhold

Dårlig ånde

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Vet ikke om dette er rett forum men jeg forsøker her.

Jeg går på pulverkur, og spiser ett måltid om dagen, middag. Drikker masse vann. Problemet mitt er at jeg får så dårlig smak i munnen, jeg tror også jeg har fått dårligere ånde.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd pulverkurer, så jeg vet ikke om dette med dårlig ånde er vanlig ved pulverkurer. Sink skal i hvert fall hjelpe mot dårlig ånde. Prøv Solidox tannkrem med sink. Det skal hjelpe å pusse tunga også, ikke bare tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva slags pulverdrikk er det? Er det høy protein/lav karbohydrat? Husk at har du lavt med karbohydrat i maten din, kan du komme inn i ketose (som ikke er bra for kroppen), og det kan blant annet gi deg søtaktig lukt. Andre tips som du sikkert allerede vet er selvfølgelig pussing av tennene, tungen, og bruke tanntråd. Tannkjøttbetennelse kan være en annen årsak. Men jeg har en følelse at det er dietten din som kan være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tren hardt!

Hei!

Hva slags pulverdrikk er det? Er det høy protein/lav karbohydrat? Husk at har du lavt med karbohydrat i maten din, kan du komme inn i ketose (som ikke er bra for kroppen), og det kan blant annet gi deg søtaktig lukt. Andre tips som du sikkert allerede vet er selvfølgelig pussing av tennene, tungen, og bruke tanntråd. Tannkjøttbetennelse kan være en annen årsak. Men jeg har en følelse at det er dietten din som kan være årsaken.

Ketose gir en metallisk smak i munnen, og en aceton-aktig ånde. Det er ikke bare lite karbohydrater som fører til ketose, et svært lavt energiinntak fører til ketose uavhengig av makronutrientfordelingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...