Gå til innhold

FU: Skal dere se VM i fotball?


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Omtrent 80% av kampene blir vist på svensk tv 1,2 og 4 pluss de fire kampene på nrk og tv2.

mvh.

Så når det står at kampene går på svensk televisjon, så snakker vi da om svensk tv 1 og 2? (er jo litt usikker på om sverige kan ha flere kanaler..).

De har jeg jo isåfall så det hadde jo vært helt konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    11

  • Lionn

    2

  • terningkast6

    2

  • Zirine

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest malun

Noe blir det nok - rett og slett fordi andre her i huset skal se, og jeg lar meg så lett rive med...Det blir nok litt i begynnelsen, pluss de avsluttende kampene, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på 24 år får jeg ikke fulgt med i fotball-VM og det synes jeg er trist. Likevel gidder jeg ikke å betale det det koster ekstra, for jeg synes det Canal Digital skal ha er direkte grådig. Derfor blir det bare "gratiskampene" på meg, dessverre. Favorittlagene mine er forresten Italia og Frankrike, så jeg håper noen av dem kommer så langt at jeg får se dem spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når det står at kampene går på svensk televisjon, så snakker vi da om svensk tv 1 og 2? (er jo litt usikker på om sverige kan ha flere kanaler..).

De har jeg jo isåfall så det hadde jo vært helt konge!

Ja, det er slik jeg har hørt det. Sverige har mange kanaler, og kanalene 1, 2 og 4 sender altså mesteparten av VM. Poenget med den artikkelen jeg leste et sted var at de med kabel-tv eller "vanlig" satelitttuner får inn VM 2002.

God fotball!!!

Har du forresten en favoritt (foruten de vanlige "slagerne")?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slik jeg har hørt det. Sverige har mange kanaler, og kanalene 1, 2 og 4 sender altså mesteparten av VM. Poenget med den artikkelen jeg leste et sted var at de med kabel-tv eller "vanlig" satelitttuner får inn VM 2002.

God fotball!!!

Har du forresten en favoritt (foruten de vanlige "slagerne")?

mvh

Jeg sjekket litt, og så vidt jeg ser så kan det se ut som om SVT (som jeg vil tro er Sverige 1 og sverige 2) sender en kamp hver dag. I tillegg sender TV4 en kamp hver dag (før finalene).

Jeg tror nok at Frankrike kan gjøre det igjen, så det kommer ingen bombetips fra denne karen. Det er nok noen lag som vil komme veldig langt, og det vil nok helt til slutt stå mellom Brazil, Frankrike og Argentina. Tyskland kommer tradisjonelt sett langt i sluttspillene, men jeg tror de vil slite kraftig i år. Det samme tror jeg at Italia vil gjøre.

Ellers så hadde det vært gøy om lag som Sverige, Danmark og England kunne gjort det stort i dette VM, men i hvertfall de to førstnevnte kan man vel se langt bortifra etter de innledende rundene. Jeg tror også at England vil slite en del denne gangen også.

Ingen bomber fra meg, men spennende skal det bli. Den ting er sikkert :)

Det er uansett litt synd at kampene sendes så ekstremt tidlig. Så vidt jeg forsto så vil kampene på SVT gå klokken 7 på morgenen.

Menmen.. de kampene som starter klokken 13.00 er det vel en viss fare for at blir sett på pub :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg sjekket litt, og så vidt jeg ser så kan det se ut som om SVT (som jeg vil tro er Sverige 1 og sverige 2) sender en kamp hver dag. I tillegg sender TV4 en kamp hver dag (før finalene).

Jeg tror nok at Frankrike kan gjøre det igjen, så det kommer ingen bombetips fra denne karen. Det er nok noen lag som vil komme veldig langt, og det vil nok helt til slutt stå mellom Brazil, Frankrike og Argentina. Tyskland kommer tradisjonelt sett langt i sluttspillene, men jeg tror de vil slite kraftig i år. Det samme tror jeg at Italia vil gjøre.

Ellers så hadde det vært gøy om lag som Sverige, Danmark og England kunne gjort det stort i dette VM, men i hvertfall de to førstnevnte kan man vel se langt bortifra etter de innledende rundene. Jeg tror også at England vil slite en del denne gangen også.

Ingen bomber fra meg, men spennende skal det bli. Den ting er sikkert :)

Det er uansett litt synd at kampene sendes så ekstremt tidlig. Så vidt jeg forsto så vil kampene på SVT gå klokken 7 på morgenen.

Menmen.. de kampene som starter klokken 13.00 er det vel en viss fare for at blir sett på pub :)

Jeg har Sverige 1,2 og 4 + div tyske sportskanaler. Også Eurosport da. Dessuten er jeg A-menneske, og har ingen problemer med å være lysvåken kl 7 om morgenen.

Hi hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Ja, følge særlig med følgende nasjoner:

Frankrike, Uruguay, Paraguay, Brasil, Tyskland, Argentina, England, Kamerun, Nigeria og Italia.

Spania og Portugal blir alltid slått ut et sted før/rundt kvartfinaler.

Paraguay er mine favoritter. De har ingen "historie", så jeg regner ikke dem til finale. Men prøv å se hvilket lag de har! På nivå med Argentina, kanskje hakket vassere i angrepet. De spiller publikumsvennlig fotball! Tusen kroner på dem!!! (odds)

Frankrike har bedre lag enn i 1998, da de vant. Angrepet er forsterket, og Zidane er i kjempeslag for tiden (han er alene god nok grunn til å se kampene med Frankrike). Likevel er det ikke sikkert de vinner - mye avhenger av tilfeldigheter (straffesparkavgj., dommeravgj., dagsform osv.)

Brasil er alltid god.

Afrikanske land kan gjøre det bra i år. Nigeria og Kamerun bør en kikke nærmere på. De er svin-gode.:-))

Det er full oversikt over kampene på dagbladet.no.

mvh.

Takk for tips! :-)

Har alltid hatt en liten forkjærlighet for "Gli Azzurri", men har en mistanke om at dette skyldes rein hjernevask fra min italienske eks, he he.

Kamerun har jeg sett spille, de sparker morsom forball!

I forhold til Paraguay er jeg helt grønn, Uruguay derimot har jeg alltid forsøkt å få med meg etter en rå, og til dels skandaløs, kamp på slutten av 70-tallet.

Frankrike er også en yndling, har vært det siden Platini debuterte.

Brasil er et must!

Mht sendingene så er jeg godt dekka; Sverige 1,2 & 4. Tysk ARD & ZDF + Eurosport. Jadda.

Jeg blir forresten litt ukontrollerbar under fotballkamper, i siste EM slo jeg pusten ut av dattera mi da Norge scora, - dæver'n, godt vi ikke befinner oss på foreldreforum! - og seinest i går ga jeg sidedama et velretta spark på leggen da 13 års laget til dattera mi spilte. De vant forresten 6-0. :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :-)

Har alltid hatt en liten forkjærlighet for "Gli Azzurri", men har en mistanke om at dette skyldes rein hjernevask fra min italienske eks, he he.

Kamerun har jeg sett spille, de sparker morsom forball!

I forhold til Paraguay er jeg helt grønn, Uruguay derimot har jeg alltid forsøkt å få med meg etter en rå, og til dels skandaløs, kamp på slutten av 70-tallet.

Frankrike er også en yndling, har vært det siden Platini debuterte.

Brasil er et must!

Mht sendingene så er jeg godt dekka; Sverige 1,2 & 4. Tysk ARD & ZDF + Eurosport. Jadda.

Jeg blir forresten litt ukontrollerbar under fotballkamper, i siste EM slo jeg pusten ut av dattera mi da Norge scora, - dæver'n, godt vi ikke befinner oss på foreldreforum! - og seinest i går ga jeg sidedama et velretta spark på leggen da 13 års laget til dattera mi spilte. De vant forresten 6-0. :-)))

Familien er som oftest det største hinderet under fotball-VM, da aller helst kjærringa. For min del kommer VM som bestilt: Kjærringa reiser til USA og blir der i tre uker - og hun reiser på datoen da VM starter! hehehehe

Skulle jeg slå lufta ut av noen, måtte det vel være noen kompiser og ølboksene deres.

Jeg har forresten et "problem": Tv'n har begynt å vise symptomer på autistiske tendenser...!

:-))

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien er som oftest det største hinderet under fotball-VM, da aller helst kjærringa. For min del kommer VM som bestilt: Kjærringa reiser til USA og blir der i tre uker - og hun reiser på datoen da VM starter! hehehehe

Skulle jeg slå lufta ut av noen, måtte det vel være noen kompiser og ølboksene deres.

Jeg har forresten et "problem": Tv'n har begynt å vise symptomer på autistiske tendenser...!

:-))

mvh

Det stemmer ikke alltid, her i huset er det jeg som ser på fotball og samboern som ikke er intrisert. Så jeg skal prøve å få med meg mest mulig, når jeg får tak i fjernkontrollen :o)

-Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke alltid, her i huset er det jeg som ser på fotball og samboern som ikke er intrisert. Så jeg skal prøve å få med meg mest mulig, når jeg får tak i fjernkontrollen :o)

-Hege

Du kan sende ham til uniten, så slipper du å jobbe så hardt for kontrollen! :-)) kanskje han trenger ferie? hehe

Jeg skal om ikke lenge lage meg egen tv-stue, slik at hun kan se på alle kjærlighetsseriene på tv2 i fred og fordragelighet, mens jeg ser på storskjermen (prosjektor-visning) ... på "gutterommet"... hehehe

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...