Gå til innhold

Prosentregning HASTER

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

23

• nanna

8

• fresja

3

• Atene

1

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest pirrka

Vafler, ja. Hmm...det hadde vært noe. Jeg har akkurat spist brødskive med rømme, løk og spekeskinke! Hørtes ikke _det_ godt ut, kanskje?

Ærleg talt, dette nærmar seg trådherping. Trådherping er skikkeleg dårleg gjort.

Prosentar, jenter, snakk om prosentar.

Annonse

Gjest teatrika

10 x 13,5 / 100 = 1,35

(Flytt komma én desimal til venstre. :o)

Poenget mitt er at jeg vil gjerne vite prisforskjellen mellom to teleselskaper i prosenter!!! Det ene koster 13,5 øre minuttet og det andre koster 10 øre minuttet! Så spiller det ingen rolle for meg hvilket tall dere tar utgangspunkt i (like greit å vite begge deler!)

Så vil jeg bare beklage at jeg har lagt så mye hodebry for dere, det var slettes ikke meningen, men jeg ser at det ikke bare er jeg som synes dette er forvirrende!!!

Tusen takk for alle svar!

Ok, prøver igjen.

I ett teleselskap betaler man 13,5 øre minuttet, så bytter man teleselskap og betaler nå bare 10 øre minuttet. Hvor mange prosent billigere er det nye teleselskapet?

Nå er det vel ikke mulig med misforståelser???

Nå er regnestykket ditt løselig. 13,5 øre er her 100%. Prisreduksjonen er 3,5 øre.

3,5 x100%

--------------- = 25,92%

13,5

Gjest teatrika

Nå er regnestykket ditt løselig. 13,5 øre er her 100%. Prisreduksjonen er 3,5 øre.

3,5 x100%

--------------- = 25,92%

13,5

Siden mange svarte meg allerede etter det første innlegget, så var det faktisk løselig da også, hvis man bare leser innlegget godt nok!!!

Poenget mitt er at jeg vil gjerne vite prisforskjellen mellom to teleselskaper i prosenter!!! Det ene koster 13,5 øre minuttet og det andre koster 10 øre minuttet! Så spiller det ingen rolle for meg hvilket tall dere tar utgangspunkt i (like greit å vite begge deler!)

Så vil jeg bare beklage at jeg har lagt så mye hodebry for dere, det var slettes ikke meningen, men jeg ser at det ikke bare er jeg som synes dette er forvirrende!!!

Tusen takk for alle svar!

Tro meg, JEG ialle fall NØT hvert innlegg i denne tråden, - trenger å skjerpe hue innimellom i somemrvarmen! *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...