kalmi Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har hørt at tran er forbudt i Danmark fordi det er funnet PCB og dioksiner i tran. Er blitt veldig skeptisk til å gi tran til ungen min på 2 mnd. Bør man gi tran til små unger ? Kan omega-3 produkter med D-vitaminer erstatte tran ? Takknemlig for svar ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Du vil finne litt om dette under denne linken: http://home.no.net/birgitf/babytips.htm#Mat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei kalmi, Dette samme temaet kom opp for noen måneder siden her. Jeg bor ikke i Norge og har dessverre ikke satt meg inn i dette. Jeg tror kontrollen med slikt er ganske streng i Norge, og jeg tviler sterkt på at Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet ville fortsette å anbefale tran til nyfødte dersom den er skadelig. Det finnes ellers vitamin D dråper som kan erstatte tranen. Fettsyrene får barnet gjennom morsmelken dersom du er flink til å spise nok omega-3 (du kan gjerne ta omega-3 med vitamin D). Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.