monli Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei Jeg har brukt morsmelkerstatningen NAN HA 1 fra Apoteket til min datter siden hun var 4mnd gammel (hun er nå 8 1/2 mnd). Jeg fikk høre her for et par dager siden at brystmelk ikke skal varmes opp til mer enn 40 grader fordi den da kan "miste" alle næringsstoffene. Gjelder dette også morsmelkerstatning? Når jeg lager blander flasker pleier jeg å helle kokende vann over pulveret i flasken, dette fører ofte til at melken "skiller" seg når den blir avkjølt. "Mister" den da noe av næringsstoffene? Lurer også på om ferdig blandet melk holder seg på flasker i kjøleskapet i to-tre dager. Jeg pleier nemlig å lage flasker for et par dager av gangen. Datteren min hadde lagt lite på seg ved forrige kontroll på helsestasjonen, så derfor disse spørsmål. Prøver å finne årsaken. På forhånd tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turte Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg har lest at ferdigblandet melk bør drikkes innen 1 døgn. Du trenger ikke å koke vannet lenger når ungen er blitt så stor. Vi har brukt NAN Ha1 veldig lenge til vår sønn og gikk etterhvert over til å blande med kaldt vann. Det går helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Ferdiglaget erstatning skal ikke stå lenger enn ett døgn, altså 24 timer, selv i kjøleskap! Det står på pakken. Det som ødelegges i morsmelka er ikke næringen, men antistoffene og de finnes ikke i erstatning så den kan du trygt varme godt opp. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei på deg, Turte og Lillemus har gitt deg gode svar. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.