Gå til innhold

slankepille

x-woman

Anbefalte innlegg

Hei .jeg lurer litt på om noen kan fortelle meg litt om "slankepillen" som du kan få på resept. Jeg spurte legen min i dag men han ville ikke gi meg den...ennå.

Hvilke kriterier skal til for å få den?

Hvor overvektig må man være?

Er det noe som har prøvd den?

Isåfall, hvordan virket den?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er xenical du tenker på, så må du ha en bmi på over 34 for å få den. Den er vanvittig dyr.

Funksjonen er slik at du blir svært dårlig i magen dersom du spiser fet mat. Dersom du gjør dette en gang, gjør du det aldri igjen, pga ubehaget. Dermed "tvinges" du til å holde deg unna fet mat. Omtrent som Antabus for alkoholikere.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke ba legen om mer info når du først var der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er xenical du tenker på, så må du ha en bmi på over 34 for å få den. Den er vanvittig dyr.

Funksjonen er slik at du blir svært dårlig i magen dersom du spiser fet mat. Dersom du gjør dette en gang, gjør du det aldri igjen, pga ubehaget. Dermed "tvinges" du til å holde deg unna fet mat. Omtrent som Antabus for alkoholikere.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke ba legen om mer info når du først var der...

Legen ville ikke gi dette til meg ennå.Jeg spiser ikke mye fet mat eller mye snop.Jeg har et normalt kosthold.Jeg gikk opp 20 kg i vekt da legen ba meg begynne på cipramil-antidepressive.Jeg har problemer med spiseforstyrrelser, så det plager meg veldig at jeg er blitt så overvektig.Jeg kan gå en uke på nutrilett uten at jeg rikker meg av vekten.Alt er håpløst.Derfor ville jeg spørre om denne pillen som jeg såvidt har hørt om.Men hvis det er det eneste den gjør,hindrer meg i å spise fett, så vil det ikke ha noen stor virkning.Jeg går veldig fort opp i vekt ,men forferdelig tregt ned.Sånn har det alltid vært.Det er så frustrerende.

Finnes det noen andre piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ville ikke gi dette til meg ennå.Jeg spiser ikke mye fet mat eller mye snop.Jeg har et normalt kosthold.Jeg gikk opp 20 kg i vekt da legen ba meg begynne på cipramil-antidepressive.Jeg har problemer med spiseforstyrrelser, så det plager meg veldig at jeg er blitt så overvektig.Jeg kan gå en uke på nutrilett uten at jeg rikker meg av vekten.Alt er håpløst.Derfor ville jeg spørre om denne pillen som jeg såvidt har hørt om.Men hvis det er det eneste den gjør,hindrer meg i å spise fett, så vil det ikke ha noen stor virkning.Jeg går veldig fort opp i vekt ,men forferdelig tregt ned.Sånn har det alltid vært.Det er så frustrerende.

Finnes det noen andre piller?

CLA og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...