Gå til innhold

Refinansiering av billån

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest punkyB

Det er jo bare å søke om nytt billån det vel hos andre banker - bilens verdi gjelder vel som sikkerhet uansett om du har hatt den en stund. Men det er kasnekj mulig alle er like kjipe på lånetid .

Det beste er vel å ta det sammen med boliglån hvis du har mulighet til det.

Gjest ishmael

Det er jo bare å søke om nytt billån det vel hos andre banker - bilens verdi gjelder vel som sikkerhet uansett om du har hatt den en stund. Men det er kasnekj mulig alle er like kjipe på lånetid .

Det beste er vel å ta det sammen med boliglån hvis du har mulighet til det.

Det er det som kalles refinansiering:-)

Man kan ikke flytte på billån:-(

Dersom det er et vanlig billån du har, så er den eneste muligheten at du flytter billånet inn i f.eks boliglånet, eller at du selger bilen til kona e.l. Det er juridiske begrensninger for lån med pantsikkerhet i løsøre (trur eg det heter), som gjør at du ikke kan flytte lånet på samme gjenstand uten at det skjer et eierskifte.

Gjest punkyB

Dersom det er et vanlig billån du har, så er den eneste muligheten at du flytter billånet inn i f.eks boliglånet, eller at du selger bilen til kona e.l. Det er juridiske begrensninger for lån med pantsikkerhet i løsøre (trur eg det heter), som gjør at du ikke kan flytte lånet på samme gjenstand uten at det skjer et eierskifte.

Nå kødder du eller ?

Jeg forutsetter jo selvsagt at man har nok sikkerhet i boligen til å øke boliglånet - så kan man droppe hele billånet . Banken driter jo i hva man bruker pengene til- så lenge sikkerheten er der.

Nå kødder du eller ?

Jeg forutsetter jo selvsagt at man har nok sikkerhet i boligen til å øke boliglånet - så kan man droppe hele billånet . Banken driter jo i hva man bruker pengene til- så lenge sikkerheten er der.

Jo, det er riktig, men man kan ikke refinansiere et billån med et sett betingelser ved å bytte til et annet billån med et annet sett betingelser, uten at det foregår et eierskifte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...