Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat vært på hytta og tatt mål til gjerde der. Vi tenkte vi skulle gjerde inn hele området med nettinggjerde. Delvis for å holde kyrne ute og delvis for å holde hunden inne. Hvor høyt må dette gjerdet være? For at vi skal få lov til å ha hunden løs? Og når området er inngjerdet går jeg ut fra at det er lov til å ha hunden løs der.

Vet dere noe om dette?

Fortsetter under...

Gjest budeia

Det er vanligvis ikke lov å sette opp gjerde på fjellet. Selv har jeg seter (ikke hytte) og der har jeg fått lov å sette opp gjerde mellom seterløkka og huset.

Uansett tør jeg aldri la hunden gå løs innenfor gjerdet - det skal ikke mye til før den kan grave/trenge seg under nettingen.

Ha hunden i bånd!

budeia skrev (På 24.5.2002 den 10.17):

Det er vanligvis ikke lov å sette opp gjerde på fjellet. Selv har jeg seter (ikke hytte) og der har jeg fått lov å sette opp gjerde mellom seterløkka og huset.

Uansett tør jeg aldri la hunden gå løs innenfor gjerdet - det skal ikke mye til før den kan grave/trenge seg under nettingen.

Ha hunden i bånd!

Hytta er ikke på fjellet og den ligger vel i utmarka til en bondegård. Gjerde har det stått der siden hytta ble bygd. Men dette gjerdet er nå oppråtnet, derfor fornyer vi det med nettinggjerdet. I utgangspunktet for å holde kyrne ute. Når hunden er løs på hytta, holder han seg hele tiden i nærheten av oss.

McLoud skrev (På 24.5.2002 den 10.13):

Det er ikke noe krav til høyde her. Loven krever at du skal ha kontroll på hunden. Vurderingen må tas ut i fra det. Et mye større problem kan faktisk være å få tillatelse til å sette opp et gjerde.

Vi bare erstatter et gammelt råttent gjerde med nettinggjerdet. Og så lenge området er inngjerdet har vi kontroll på hunden.

Annonse

Gjest Raglan
  Solsikke skrev (På 24.5.2002 den 11.03):

Hytta er ikke på fjellet og den ligger vel i utmarka til en bondegård. Gjerde har det stått der siden hytta ble bygd. Men dette gjerdet er nå oppråtnet, derfor fornyer vi det med nettinggjerdet. I utgangspunktet for å holde kyrne ute. Når hunden er løs på hytta, holder han seg hele tiden i nærheten av oss.

Du må være ekstra forsiktig når det er beist i nærheten. Hunder kan koble ut alt om de begynner å jage sauer f.eks. Jeg har selv sett en lydig og drressert hund jage sauer. Han koblet ut absolutt alt og var som besatt.

Raglan skrev (På 24.5.2002 den 11.13):

Du må være ekstra forsiktig når det er beist i nærheten. Hunder kan koble ut alt om de begynner å jage sauer f.eks. Jeg har selv sett en lydig og drressert hund jage sauer. Han koblet ut absolutt alt og var som besatt.

Det er ikke sauer i området, bare kyr. Jeg håper at 1.50 på gjerdet er høyt nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...