Gjest mememe Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg har hatt en del spiseproblemer, ved at jeg kunne veksle mellom å spise normalt en stund og så sulte meg i dagesvis. Dette mønsteret har jeg stort sett kommet meg ut av og prøver nå å spise sunt og jevnlig. Trenger ikke å slanke meg eller noe. Problemet mitt er at jeg noen dager kan være utrolig sulten og spise opptil fem brødskiver på en gang (vanlige for meg er to). På slike dager får jeg også ofte lyst på godteri og/eller brus. Jeg har rett og slett bare lyst på mat generelt. Dette skjer så sjeldent og går over så raskt at det ikke har noen innvirkning på vekta mi eller noe, men da jeg prøver å tilpasse meg normalen, lurer jeg på om andre har det slik også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolejentepente Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 heile tia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg også er slik Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 heile tia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Det normale bør i alle fall være omtrent sånn: frokost - 1 - 3 brødskiver (evt. knekkebrød, rundstykker eller kornblanding) med noe vanlig pålegg, lite smør, melk / juice / vann lunsj - samme som frokost, gjerne med en frukt eller grønnsak til middag - 1 - 2 porsjoner med middagsmat, gjerne med poteter / ris / pasta til og masse grønnsaker eller en salat kvelds - 1 - 2 skiver / knekkis e.l., yoghurt, salat, frukt, grønnsaker? Frukt og grønnsaker kan du spise mellom måltidene om du blir sulten også. Og i helgene skjeier du ut med noe ekstra godt, da blir ikke fristelsen så stor ellers i uka. Sies det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mememe Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Det normale bør i alle fall være omtrent sånn: frokost - 1 - 3 brødskiver (evt. knekkebrød, rundstykker eller kornblanding) med noe vanlig pålegg, lite smør, melk / juice / vann lunsj - samme som frokost, gjerne med en frukt eller grønnsak til middag - 1 - 2 porsjoner med middagsmat, gjerne med poteter / ris / pasta til og masse grønnsaker eller en salat kvelds - 1 - 2 skiver / knekkis e.l., yoghurt, salat, frukt, grønnsaker? Frukt og grønnsaker kan du spise mellom måltidene om du blir sulten også. Og i helgene skjeier du ut med noe ekstra godt, da blir ikke fristelsen så stor ellers i uka. Sies det. Lykke til! Takk for detaljert svar, lillemus Nå har fastlegen min sagt at jeg stort sett skal spise det jeg har lyst på, siden jeg har dårlig appetitt, men jeg tror jeg skal prøve å følge "dietten" du oppga. Hvis jeg kan venne meg til det, så får jeg jo i meg alt jeg trenger og det blir mer regelmessig inntak av mat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei på deg mememe, Et sunt og normalt kosthold inkluderer daglig rikelig med grov brødmat og kornprodukter (6-11 porsjoner hvor 1 porsjon er 1 brødskive, ½ rundstykke, 1.2 dl kokt ris/pasta, 1 tortilla etc), 3-5 grønnsaker og 2-4 frukt, 2-3 glass melk (eller bytt ut med 2.5 dl yogurt, 50 g ost eller 1.2 dl cottage cheese per glass melk), og 2-3 porsjoner proteinmat (hvor 1 porsjon er 1 egg, 2 ss peanutsmør, 1.2 dl kokte bønner/linser, 85 g kjøtt/fjærkre/fisk). Dette fordeler du på 3-4 måltider. I tillegg er regelmessig mosjon viktig samt minst 8 glass vann daglig. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.