Gå til innhold

Hva blir sykepengegrunnlaget?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om du kan hjelpe meg med en sak. Jeg er gravid i uke 28 med mitt andre barn. Til nå har jeg hatt en tidskontoavtale som gikk ut på mandag denne uken. (Fra tirsdag av har mannen min tidskonto noen uker, men det er vel ikke relevant her). Jeg ble sykemeldt for noen uker siden i 17 dager, men jobbet en uke før jeg så ble sykmeldt igjen i går. Dvs. at jeg har jobbet i to dager kun i full stilling. (Arbeidet også mens jeg var sykmeldt fordi ingen kunne overta jobben, så det endte til slutt med at jeg friskmeldte meg selv fordi jeg jo MÅTTE på jobb. Så jeg arbeidet også sist helg. Jeg har sterk bekkenløsning, og hele greia endte jo med at jeg ikke klarte å stå opp av senga i går. Ikke har jeg fått sove heller de siste nettene pga. smerter. Så da MÅTTE jeg bare bli sykmeldt igjen. Bare for å forklare situasjonen, prøver ikke å spekulere i noe, det ble bare sånn som dette. Jeg hadde vært på jobb om jeg bare hadde kunnet, og klarer jeg å gå neste uke, så er jeg der nok noen timer ihvertfall for å hjelpe vikaren min.)

Men hva blir sykepengegrunnlaget mitt i denne situasjonen? Vil jeg få 100% av den lønnen jeg har nå etter lønnsreguleringen, eller vil 40% (tidskonto%) av lønnen bli regnet av samme grunnlaget som under tidskontoen? Jeg var jo i jobb i to dager i full stilling etter at tidskontoperioden min var slutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55401-hva-blir-sykepengegrunnlaget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...