Gjest thoughtful Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Nei, jeg studerer ikke, men jeg leser mye bøker, og tilbringer mye tid foran dataskjermen. Jeg får lett vondt i øynene og litt hodepine da - så jeg prøver å reise meg opp ofte, eller i det minste forflytte blikket til andre ting ganske ofte. Synes det hjelper litt. Ofte når jeg ser på noe i sterkt lys, er det akkurat som om det er bobler som renner nedover på det jeg ser på. Er veldig rart.. er ikke sikker på om det er normalt? så jeg tror jeg får ta meg en ny tur til øyelegen. Studerer du? >Hvordan fungerer det å lese da? Må du bruke lang tid? Jeg leser ofte feil når jeg ikke har linse på, så det blir omtrent en slags form for dysleksi til tider.. Jeg tror jeg må begynne å lære meg en ny leseteknikk, da jeg har lagt på meg uvanen at jeg bare skumleser.. Men jeg er litt redd for å overbelaste det "gode" øyet.. >Vet ikke om det er bra? Ja, jeg studerer. "Ofte når jeg ser på noe i sterkt lys, er det akkurat som om det er bobler som renner nedover på det jeg ser på. Er veldig rart.. er ikke sikker på om det er normalt?" Har faktisk samme "problemet" selv. Det er kanskje noe som oppstår ved keratokonus.. Du nevnte tidligere at du ikke bruker linsa så ofte..Det bør du gjøre. Da er det mindre sjanse for at du får hodepine. Det kan være en sjanse for at også synet blir bedre. Men det vet ikke legene sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55739-keratoconus/page/2/#findComment-407711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest another Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 >Hvordan fungerer det å lese da? Må du bruke lang tid? Jeg leser ofte feil når jeg ikke har linse på, så det blir omtrent en slags form for dysleksi til tider.. Jeg tror jeg må begynne å lære meg en ny leseteknikk, da jeg har lagt på meg uvanen at jeg bare skumleser.. Men jeg er litt redd for å overbelaste det "gode" øyet.. >Vet ikke om det er bra? Ja, jeg studerer. "Ofte når jeg ser på noe i sterkt lys, er det akkurat som om det er bobler som renner nedover på det jeg ser på. Er veldig rart.. er ikke sikker på om det er normalt?" Har faktisk samme "problemet" selv. Det er kanskje noe som oppstår ved keratokonus.. Du nevnte tidligere at du ikke bruker linsa så ofte..Det bør du gjøre. Da er det mindre sjanse for at du får hodepine. Det kan være en sjanse for at også synet blir bedre. Men det vet ikke legene sikkert. >Hvordan fungerer det å lese da? Må du bruke lang tid? Vel, jeg leser ikke akkurat feil men, det er akkurat som å være veldig nærsynt og setningene liksom flyter avgårde av og til - så jeg må konsentrere meg mer. Men jeg er litt redd for å overbelaste det "gode" øyet.. >Vet ikke om det er bra? Jeg vet ikke hvordan det er med det heller? Jeg må huske og spørre øyelegen om det.. Du nevnte tidligere at du ikke bruker linsa så ofte..Det bør du gjøre. Da er det mindre sjanse for at du får hodepine. Det kan være en sjanse for at også synet blir bedre. Men det vet ikke legene sikkert. Ja jeg bruker den altfor lite, så det har du helt rett i. Angående om synet blir bedre ved og bruke linse så tror jeg ikke det. Slik jeg har forstått det er Keratoconus en øyesykdom som ikke blir bedre, derimot kan den forverres med tiden. MEN - at linser hjelper på synet ved at man ser bedre det er jo helt sant:) Fant forresten en link til en lege på lommelegen som svarte på ett spørsmål angående Keratoconus: http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=1825 Håper du har en fin helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55739-keratoconus/page/2/#findComment-407951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thoughtful Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 >Hvordan fungerer det å lese da? Må du bruke lang tid? Vel, jeg leser ikke akkurat feil men, det er akkurat som å være veldig nærsynt og setningene liksom flyter avgårde av og til - så jeg må konsentrere meg mer. Men jeg er litt redd for å overbelaste det "gode" øyet.. >Vet ikke om det er bra? Jeg vet ikke hvordan det er med det heller? Jeg må huske og spørre øyelegen om det.. Du nevnte tidligere at du ikke bruker linsa så ofte..Det bør du gjøre. Da er det mindre sjanse for at du får hodepine. Det kan være en sjanse for at også synet blir bedre. Men det vet ikke legene sikkert. Ja jeg bruker den altfor lite, så det har du helt rett i. Angående om synet blir bedre ved og bruke linse så tror jeg ikke det. Slik jeg har forstått det er Keratoconus en øyesykdom som ikke blir bedre, derimot kan den forverres med tiden. MEN - at linser hjelper på synet ved at man ser bedre det er jo helt sant:) Fant forresten en link til en lege på lommelegen som svarte på ett spørsmål angående Keratoconus: http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=1825 Håper du har en fin helg! OK.. Takk det samme 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55739-keratoconus/page/2/#findComment-408118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.