Gå til innhold

FU: vanlig såpe, intimsåpe, eller bare vann???


Gjest eg berre spyr

Anbefalte innlegg

Gjest eg berre spyr

For en tid tilbake leste jeg på et annet forum at man aller helst bare skal bruke vann når man vasker underlivet. Er det virkelig noen som gjør det? Vasker med BARE vann? Jeg synes det hørtes utrolig urenslig ut.

Selv har jeg alltid brukt vanlig såpe når jeg vasker underlivet. Dette er visst også feil ifølge ekspertene. Men hvordan kan det være feil når jeg aldri har hatt plager ved å bruke vanlig såpe? Jeg har aldri vært plaget med vondt lukt eller kløe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    7

  • tiliti

    3

  • Babette

    3

  • favn

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg brukte vanlig såpe før, - nå bruker jeg kun Asan. Og - JO jeg har endel småplager - fordi jeg dusjer og vasker meg for Mye,- men de plagene tar jeg i forhold til å føle meg "møkkete". Jeg får tendens til sopp rett før mens, hver eneste gang.

Jeg ble også forundret over de som bare brukte vann. Men de påstår at det "regulerer" seg seg hva gjelder lukt etc. - jeg tror ikke jeg hadde orket å gå gjennom DEN reguleringen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i dag er kløa anonym

Hei.

Det går iallefall ikke an å føre statistikk kun ved å referere til egne erfaringer! *s*

Jeg bruker ikke såpe eller intimsåpe og er alltid ren og luktfri. Nåja! Det er vel hvordan man tolker det. Synes forøvrig at vi siviliserte er lettere hysterisk når det gjelder naturlige kroppslukter.

Jeg er iallefall alltid ren og det lukter aldri vondt av meg. Jeg plages heller aldri av sopp eller lignende. Ikke har jeg noensinne følt meg møkkete, heller.

(Mensen er et kapittel for seg. Da hjelper jeg gjerne naturen litt.*s*)

Det er jeg sikkert ikke alene om.

Men fordi man møter påstander som "Æsj!" og "Yæk!", er det ikke et tema jeg vanligvis deltar mest i! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det går iallefall ikke an å føre statistikk kun ved å referere til egne erfaringer! *s*

Jeg bruker ikke såpe eller intimsåpe og er alltid ren og luktfri. Nåja! Det er vel hvordan man tolker det. Synes forøvrig at vi siviliserte er lettere hysterisk når det gjelder naturlige kroppslukter.

Jeg er iallefall alltid ren og det lukter aldri vondt av meg. Jeg plages heller aldri av sopp eller lignende. Ikke har jeg noensinne følt meg møkkete, heller.

(Mensen er et kapittel for seg. Da hjelper jeg gjerne naturen litt.*s*)

Det er jeg sikkert ikke alene om.

Men fordi man møter påstander som "Æsj!" og "Yæk!", er det ikke et tema jeg vanligvis deltar mest i! ;o)

hvordan hjelper du naturen under mens? :-)

Mulig jeg må prøve ut din metode - høyst uvllig, - jeg som skal bo i en campingvogn over flere dager! hehe (har kjøpt våtkluter for baby jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i dag er kløa anonym

hvordan hjelper du naturen under mens? :-)

Mulig jeg må prøve ut din metode - høyst uvllig, - jeg som skal bo i en campingvogn over flere dager! hehe (har kjøpt våtkluter for baby jeg...)

Naturen er ikke like utålmodig som meg, da! Så rensingen trenger effektivisering. Litt shampo gjør nytten.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare vann! Føler meg ren og pen jeg.

Sopplagene er mye mindre når jeg ikke bruker såpe. Nå skal det sies at jeg bruker p-piller og derfor nesten ikke har mens. Ellers ville jeg nok brukt intimsåpe i de periodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aiai, styr unna såpe. Huff, det er katastrofalt for hud, slimhinner og bakterieflora. Bruk Lactacyd som har riktig ph-verdi - gjelder både kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vanlig såpe før, - nå bruker jeg kun Asan. Og - JO jeg har endel småplager - fordi jeg dusjer og vasker meg for Mye,- men de plagene tar jeg i forhold til å føle meg "møkkete". Jeg får tendens til sopp rett før mens, hver eneste gang.

Jeg ble også forundret over de som bare brukte vann. Men de påstår at det "regulerer" seg seg hva gjelder lukt etc. - jeg tror ikke jeg hadde orket å gå gjennom DEN reguleringen:-)

Nei, ikke sant? Tviholde fast på naturen, liksom... Gnurf!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen er ikke like utålmodig som meg, da! Så rensingen trenger effektivisering. Litt shampo gjør nytten.

:o)

HJelpes! :-)))) tuller du med meg nå? Head & Shoulders liksom --------? SVIIIIR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sant? Tviholde fast på naturen, liksom... Gnurf!!

at det var? :-) Skjønte ikke den jeg - mangler en kopp kaffe her tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i dag er kløa anonym

HJelpes! :-)))) tuller du med meg nå? Head & Shoulders liksom --------? SVIIIIR?

*lol*

Flasser ikke jeg, da!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det var? :-) Skjønte ikke den jeg - mangler en kopp kaffe her tror jeg.

... en kommentar til at (den naturlige) reguleringen skulle gå sin gang...

*tusler og henter seg en kopp te selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novembermom

Jeg bruker intimsåpe. Før brukte jeg vanlig såpe, men det er visst ikke bra for underlivet ( pga PH`en tror jeg ) og det anbefales derfor intimsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Vanlig såpe, shampo, balsam og ellers det som står nærmest på dusjhylla. Bruker masse, og har aldri sopp eller annet jævelskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig såpe, shampo, balsam og ellers det som står nærmest på dusjhylla. Bruker masse, og har aldri sopp eller annet jævelskap.

Bruker du shampo og balsam nedentil? Hårskum og spray også?

Men ikke krølltang vel? Eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Greve med Aloe vera er gutten sin, det.

Lactacyd blir lett udrøyt, er for tyntflytende.

(Når jeg skal være ekstra fin, bruker jeg kaustisk soda.) Unnskyld altså, klarer ikke å la være å tulle altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du shampo og balsam nedentil? Hårskum og spray også?

Men ikke krølltang vel? Eller....

Jeg har sett bilde av henne, hun bruker GARANTERT kreppetang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...