Gjest lusie Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg lurer på hva som må til for å få nedsatt forbrenning? Hvor lite må man spise og hvor lenge tar det? Og hvor lang tid tar det å få opp forbrenninga igjen? Og når forbrenner kroppen av fettlagrene på kroppen? Jeg har for tiden perioder med dårlig matlyst, særlig tidlig på dagen. Til froksot spiser jeg kanskje 1 knekkebrød og et eple, og til lunsj 2-3 knekkebrød, et eple, og en gulrot. Når jeg kommer hjem er jeg sulten, og spiser en ganske stor middag, og til kvelds en skive eller to. Vil dette kostholdet gjøre utslag på forbrenninga mi...? Håper ikke det.... Trener 3-4 ganger i uken i tillegg, det får vel opp forbrenninga?? håper på svar!! hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei! Forbrenning reguleres i stor grad av hormonet leptin. leptin er sulthormonet, og det er fraværet av leptin som sender sultsignalet. det totale energiinntaket korrelerer med produksjonen av leptin. Altså: Hvis du faster faller forbrenningen veldig kjapt, hvis du bare har et lite energiunderskudd tar det lang tid. Treninga kan faktisk få den basale forbrenningen til å synke ytterligere, fordi du tvinger kroppen for å kompensere for energien du forbruker mens du trener. Å øke treningsmengden når forbrenningen er redusert vil føre til overtrening. Om kostholdet ditt forårsaker redusert forbrenning er vanskelig for meg å si. Egentlig burde du kunne merke dette selv. Jeg synes du spiser lite, og for lite protein. Etter min mening bør proteininntaket være minimum 100g eller 1,5 gram/kg, velg det som blir mest. Helst mer. Spis et stort måltid etter treningene, å ikke gjøre det er en sikker måte å få forbrenning til å falle i gulvet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dulcina Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei! Forbrenning reguleres i stor grad av hormonet leptin. leptin er sulthormonet, og det er fraværet av leptin som sender sultsignalet. det totale energiinntaket korrelerer med produksjonen av leptin. Altså: Hvis du faster faller forbrenningen veldig kjapt, hvis du bare har et lite energiunderskudd tar det lang tid. Treninga kan faktisk få den basale forbrenningen til å synke ytterligere, fordi du tvinger kroppen for å kompensere for energien du forbruker mens du trener. Å øke treningsmengden når forbrenningen er redusert vil føre til overtrening. Om kostholdet ditt forårsaker redusert forbrenning er vanskelig for meg å si. Egentlig burde du kunne merke dette selv. Jeg synes du spiser lite, og for lite protein. Etter min mening bør proteininntaket være minimum 100g eller 1,5 gram/kg, velg det som blir mest. Helst mer. Spis et stort måltid etter treningene, å ikke gjøre det er en sikker måte å få forbrenning til å falle i gulvet. 1,5gram per kg det er for folk som trener veldig mye, folk som er syk og kroppen må repareres etter et kirurgi, betennelser eller andre situasjoner som kreves ekstra protein tilskudd. Eller når de er på et lav-karbohydrat kosthold. Syns at jeg har lest isted at 1gm er mer enn nok for vanlig folk... hmm venter på svar fra ernæringsfysiologen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 1,5gram per kg det er for folk som trener veldig mye, folk som er syk og kroppen må repareres etter et kirurgi, betennelser eller andre situasjoner som kreves ekstra protein tilskudd. Eller når de er på et lav-karbohydrat kosthold. Syns at jeg har lest isted at 1gm er mer enn nok for vanlig folk... hmm venter på svar fra ernæringsfysiologen. Rundt 0.8-1 g proteiner pr. kg kroppsvekt er nok for normale personer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Rundt 0.8-1 g proteiner pr. kg kroppsvekt er nok for normale personer. Jeg har sett studier som viser at folk som trener får nitrogenunderskudd på den proteinmengden.. Jeg mener også at det er spesielt viktig å få i seg protein dersom kaloribalansen er negativ . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg har sett studier som viser at folk som trener får nitrogenunderskudd på den proteinmengden.. Jeg mener også at det er spesielt viktig å få i seg protein dersom kaloribalansen er negativ . Jeg har ikke peiling egentlig, men det var denne mengden jeg fikk beskjed om av kostholdseksperten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tren hardt! Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg har ikke peiling egentlig, men det var denne mengden jeg fikk beskjed om av kostholdseksperten. Hei! Jeg tror desverre ernæringsfysologens kunnskaper kan være utdaterte på dette området. Jeg har opplevd effekten av å trener mye og ikke få nok protein, så den feilen gjør i hvertfall ikke jeg en gang til. Jeg postet en artikkel av Will Brink, samt noen studier på protein under "Kan protein omdannes til fett" hvis du blar noen sider tilbake. Jeg hadde håpet på å få kommentarer til disse fra ernæringsfysologen. Du kan ta en titt på dem hvis det er av interresse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dulcina Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg har ikke peiling egentlig, men det var denne mengden jeg fikk beskjed om av kostholdseksperten. alle oppdatert ernæringsboka sier også at det er ikke nødvendig med 1,5g protein per kg, bare hvis man lyder av sykdomen eller andre situasjoner som kroppen skal helbredes. Håper at ernæringsfysiologen kan si noe om det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.